گوشت در حال حذف کامل از سفره خانوارهای کارگر و بازنشسته

تورهای مسافرتی لحظه آخر

قیمت گوشت طی ماه های اخیر برخلاف آنچه مسئولان اتحادیه های مرتبط اعلام می کنند کاهش خاصی نداشته و قیمت های بالای 130 و 140 هزار تومانی برای یک کیلو گوشت خارج توان خرید شش دهک از اقشار جامعه قرار دارد.

به گزارش کاماپرس، قصابی ها به جز روزهای ابتدایی ماه در سایر روزها خلوت ترین روزها را سپری می کنند. علت این وضعیت این است که بخش عمده‌ای از مشتریان آنها فقط در ابتدای ماه که حقوق دریافت کرده اند، توان خرید اندکی گوشت را دارند و بعد از سپری شدن روزهای ابتدایی ماه و به پایان رسیدن حقوق دیگر پولی برای خرید گوشت ندارند.

افزایش قیمت گوشت ، کاهش مصرف و تقاضا را هم به دنبال داشته به گونه ای که به گفته ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی سرانه مصرف از 12 کیلو به 8 کیلو در سال کاهش داشته است. آماری که رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی ارائه می کند مربوط به تمام اقشار است اما آمار اصلی را باید از مرکز پژوهش های مجلس شنید. بر اساس بررسی های انجام شده در این مرکز بخش بزرگی از جامعه از جمله کارگران و بازنشستگان امکان خرید گوشت را از دست داده اند.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این باره گفته است: حدود شش دهک جامعه، یعنی بیش از۲۵ میلیون نفر، توان خرید گوشت را ندارند. به گفته رحمت الله نوروزی، کارگران و اقشار حقوق بگیری مثل کارمندان و همچنین مستمری بگیران و بازنشستگان را از جمله این گروه‌ها به شمار می روند.

راز آسمان پایتخت

به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در این باره گزارشی تهیه کرده که نشان می دهد مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است. اگر این آمار به سال 99 تسری پیدا کند ، قطعا کاهش مصرف گوشت قرمز وضعیت اسفناک تری را به نمایش خواهد گذاشت.

یک مرکز پژوهشی دیگر به نام انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی نیز اعلام کرده است که بسیاری از خانواده‌ها در ایران مصرف گوشت قرمز، سفید، تخم‌مرغ و لبنیات را به شدت کاهش داده یا آن‌ها را از سفره خود حذف کرده‌اند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازارها، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز