گردشگران خارجی جذب کدام شهرهای ایران می‌ شوند؟

ژیوار

ایران کشوری است که طبیعت بکر و زیبایی‌های بیکرانش زبانزد تمامی گردشگرانی است که به آن سفر کرده‌اند. جدا از طبیعت بکر، کشور ایران جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری داشته که همین امر عامل جذب و سفر گردشگران زیادی از سایر کشورها به ایران است.

کاماپرس در این گزارش، 5 شهر ایران که بیشتر گردشگران خارجی را به سمت خود جذب کرده را معرفی می‌کند.

اصفهان

بی‌دلیل نیست که به اصفهان لقب نصف جهان را داده‌اند. این شهر در طول تاریخ در دوره‌های زیادی پایتخت ایران بوده که یکی از مهم‌ترین دوران، دوره صفویه است. در زمان شاه‌عباس اول صفوی و در قرن ۱۷ ام میلادی اکثر جاذبه‌های این شهر ساخته شد و معماری ایرانی اسلامی اصفهان شکل گرفت. امروزه نه‌تنها جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بلکه مردم خون‌گرم و مهربان این شهر هستند که توریست‌های ایرانی و خارجی بسیاری را به این مکان می‌­کشانند.

اصفهان کاماپرس

شیراز

جاذبه‌های شهر شیراز به‌قدری زیاد است که یک­بار سفر، برای دیدن این حجم از زیبایی کافی نخواهد بود. شهر شعر و راز، با عطر و بوی بهارنارنج‌هایش هرساله مقصد شماره یک بیشتر مسافران خارجی و اروپایی­‌ها است. غذاهای سنتی بسیار و میان وعده‌های خوشمزه‌ی خاص، در کنار مردم دل‌نشین و همواره شاد این شهر جلوه دیگری به شیراز بخشیده است.

دریان سفر امید

شیراز کاماپرس

تهران

اگر اهل تفریحات و زندگی مدرن و هتل‌های لوکس و پنج ستاره هستید، بی­‌شک تهران اولین گزینه مورد نظر برای شما خواهد بود. تجربه اسکی در پیست دیزین، رستوران‌های سنتی دربند، هتل‌های پنج ستاره با بهترین امکانات، یک شام رویایی در رستوران گردان برج میلاد و ده‌ها جاذبه­ دیگر، تهران را به یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

تهران کاماپرس

بیشتر بخوانید:

یزد

یزد شهر بادگیرها و اولین شهر خشتی جهان، با تاریخ کهن، غذاهای لذیذ و مردم خونگرم و مهربانی که دارد یکی از پرترددترین شهرها در میان گردشگران ایرانی و خارجی است. قدمت شهر یزد به زمان ساسانیان برمی‌گردد و مرکز ‌آتشکده‌ها و آیین زرتشتی است. معماری منحصر به فرد شهر یزد در محاصره زیبایی‌های کویر در آمده است.

یزد کاماپرس

تبریز

تبریز با تاریخی در حدود ۵۰۰۰ سال، یکی از زیباترین شهرهای توریستی در شمال ایران است. این شهر قطب علمی، فرهنگی و پایتخت فرش است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر شهر تبریز، بازار بزرگ این شهر که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا محسوب می‌شود نیز بسیار زیبا است و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

تبریز کاماپرس

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز