گران‌ ترین خودروهای تاریخ رولز رویس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تعداد کمی از برندهای لوکس خودرو مانند رولز رویس در میان ثروتمندان دارای اعتبار هستند. این خودروساز همچنین در سال‌های اخیر اطمینان حاصل کرده که مشتریانش مجبور به خرید مدل‌های کلاسیک نشوند. با این حال خودروهای این برند، چه کلاسیک و چه مدرن طرفداران خاص خود را دارند. کاماپرس در این مطلب به معرفی گران‌ ترین خودروهای رولزرویس در تمام دوران می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

رولز رویس دراپ تیل (Rolls-Royce Droptail)

دراپ تیل که در اوایل سال جاری رونمایی شد، جدیدترین، بهترین و با قیمت ۳۰ میلیون دلار گران‌ترین خودروی ساخت رولزرویس است. طبق گزارش‌ها قرار است چهار نمونه از این خودرو ساخته شود که هر کدام با دیگری متفاوت است. رولز رویس این خودرو را طی چهار سال و از طریق همکاری نزدیک با مشتریان ویژه خود توسعه داد. این خودرو به لطف موتور ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر توربوشارژ خود، حدود ۵۹۳ اسب بخار قدرت دارد.

بیشتر بخوانید:

رولز رویس بوت تیل (Rolls-Royce Boat Tail)

این خودرو در سال ۲۰۲۱ با قیمت ۲۸ میلیون دلار به‌عنوان گران‌ترین خودروی جهان رونمایی شد. روند تبدیل این خودرو از ایده به واقعیت سال‌ها طول کشید و تنها سه نمونه از آن برای مشتریان ویژه ساخته شد. بوت تیل به یک موتور ۱۲ سیلندر توئین توربو مجهز شده و ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

رولزرویس سوپتیل (Rolls-Royce Sweptail)

رولز رویس خودروهای بسیار گران‌تری را در معاملات خصوصی به فروش رسانده اما سوپتیل همچنان گران‌ترین خودروی موجود در حراج عمومی این برند است. این مدل، از رولزرویس‌های بزرگ دهه‌های ۲۰ و ۳۰ میلادی الهام گرفته و قیمت آن ۱۲.۹ میلیون دلار تخمین زده شده با این حال مدیر عامل برند از تایید این رقم خودداری کرد.

رولز رویس ۴۰/۵۰ اچ‌پی سیلور گوست دابل پولمن لیموزین د کورگی (Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost Double Pullman Limousine The Corgi)

کورگی برخلاف بسیاری از خودروهای دیگر هم دوره خود، هرگز با شاسی یا بدنه متفاوتی بازسازی نشد و از همان ابتدا در فرم اولیه خود باقی ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهندسان حتی در طول بازسازی اواخر قرن نیازی به جدا کردن قطعات آن را از هم نمی‌دیدند. این خودرو در سال ۲۰۱۲ در بونهامز به قیمت ۷.۴۸ میلیون دلار فروخته شد.

رولز رویس ۱۰ اچ‌پی (Rolls-Royce 10 HP)

قدیمی‌ترین رولزرویس بازمانده، با قدرت ۱۰ اسب بخار، در سال ۲۰۰۷ در بونهام فروخته شد. این خودرو تا سال ۱۹۳۰ مورد استفاده مالکان مختلف قرار گرفت و از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۸ در مالکیت موتورسوار مشهور، الیور لنگتون باقی ماند. این رولزرویس به قیمت ۷.۰۴ میلیون دلار تبدیل به گران‌ترین رولزرویس ۱۰ اسب بخاری دنیا شد.

انتهای پیام

آهن رویال
آریاپی
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز