خودروهایی که فقط میلیاردرها می‌ توانند بخرند

لست سکند

این روزها بسیاری از خودروهای بدون توجه به هدف اصلی، یعنی حمل و نقل و با امکانات باورنکردنی ساخته می‌شوند و مشتریان خاص خود را پیدا می‌کنند. با این حال خودروهایی وجود دارند که فقط قشر محدودی از جامعه، یعنی فوق میلیاردرها می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند.

کاماپرس در این مطلب به معرفی گران‌ترین خودروهای دنیا می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

رولز-رویس بوت تیل (Rolls-Royce Boat Tail)

این مدل فوق لوکس رولز-رویس حدود ۲۸ میلیون دلاری قیمت دارد و طراحی آن از قایق بادبانی الهام گرفته شده است. این خودرو با قیمت و امکانات غیرمعمو‌لش اخیرا لقب گران‌ترین خودروی جهان را از آن خود کرده و تنها سه نسخه از آن ساخته شده است. شایعات می‌گویند یکی از این نسخه‌ها متعلق به زوج خواننده مشهور، بیانسه و جی زی است. با وجود موتور ۶.۷۵ لیتری ۱۲ سیلندر توربو، بوت تیل قادر است تا ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید کند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

بوگاتی لا ویتور نویره (Bugatti La Voiture Noire)

این خودرو یکی از منحصر به فردترین هایپرکارهای جهان که با الهام از بوگاتی ۵۷ آتلانتیک ساخته شده و قیمت آن از ۱۸.۷ میلیون دلار آغاز می‌شود. گفته می‌شود تمام قطعات خودرو به طول دست ساز و طی مدت دو و نیم سال ساخته و پرداخته شدند و باعث شدند بوگاتی تا مدتی لقب گران‌ترین خودروی فروخته شده را به دوش بکشد. شایعات حاکی از آن است که اسطوره فوتبال، کریستیانو رونالدو این خودرو را به مجموعه شگفت‌انگیز خود اضافه کرده است. به لطف موتور ۸ لیتری چهار توربو، این خودرو می‌تواند تا ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت تولید کند.

میباخ اکسلرو (Maybach Exelero)

این خودرو پس از عرضه در سال ۲۰۰۵ علاقمندان به دنیای خودرو را شوکه کرد و حتی امروز نیز پس از گذشت تقریبا بیست سال، گویی که از فیلم‌های علمی تخیلی بیرون آمده است. با کمک موتور ۵.۹ لیتری ۱۲ سیلندر توئین توربو، اکسلرو می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۸ مایل در ساعت و قدرت ۶۹۰ اسب بخار دست یابد. خواننده رپ مشهور، «بردمن» در سال ۲۰۱۱ یک نسخه از این خودرو را با قیمت خیره کننده ۸ میلیون دلار خریداری کرد.

پاگانی هوایرا (Pagani Huayra)

شرکت پاگانی، به خاطر ساخت برخی از بهترین ماشین‌های جهان شهرت یافته و خلاقیت طراحی محصولات آن‌، اغلب با آثار هنری مقایسه می‌شود. با این حال هوایرا سطح متفاوتی از مهارت و کیفیت ساخت این خودروساز ایتالیایی را به تصویر می‌کشد. این مدل در سال ۲۰۱۱ دارای قیمت اولیه ۳.۴ میلیون دلار بود که مدل‌های پیشرفته‌تر آن به ۷.۴ میلیون دلار نیز می‌رسیدند. با وجود موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر توئین توربو، قدرت آن به ۷۴۰ اسب بخار می‌رسد. گفته می‌شود بنیانگذار فیسبوک، مارک زاکربرگ، یک پاگانی هوایرا را به مجموعه خودروهای خود اضافه کرده است.

مرسدس میباخ جی۶۵۰ لاندالت (Mercedes-Maybach G 650 Landaulet)

این خودرو به نوعی نقطه اوج تمام خلاقیت‌های افراطی مرسدس است که با الهام از میباخ ۶۲ لاندالت فوق لوکس ساخته شده و به لطف موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر قادر است تا ۶۲۱ اسب بخار قدرت تولید کند. قیمت آن در هنگام عرضه حدود ۸۰۰ هزار دلار بود و قیمت جدید آن می‌تواند به ۱.۸ میلیون دلار هم برسد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز