گام های موثر ایمپاسکو در راستای تحقق شعار سال

فولاد
تورهای مسافرتی لحظه آخر

هدف از احداث شرکت ایمپاسکو  تامین مواد اولیه فولاد کشور بود لذا کلیه معادن و شرکتهای تولید کننده زغالسنگ و سنگ آهن کشور اعم از چادرملو، گل گهر، زغالسنگ طبس، زغالسنگ کرمان و … تحت مدیریت این شرکت بودند که با اجرایی شدن قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ بخش عمده این شرکتها واگذار شدند.

به گزارش کاماپرس، پس از واگذاری ها، تمرکز شرکت از بنگاه های تولیدی بر ایجاد ظرفیت تولید در مواد اولیه فولاد کشور متمرکز شد، نظیر طرح های تجهیز معادن سنگ آهن جلال آباد، چاه گز و میشدوان، گل گهر ۲و۴ ، کک سازی زرند، زغال سنگ طبس، پتاس خور و بیابانک و … حال شرکت تهیه و تولید مواد معدنی با اجرای برنامه‌های تعریف شده در راستای جهش تولید و جهت‌گیری‌های استراتژیک گامی‌موثر در تحقق چشم‌انداز شرکت بر خواهد داشت. وجیه‌الله جعفری با بیان اینکه ایمپاسکو به عنوان شرکت دولتی در «تهیه و تولید مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی کشور» ایفای نقش می‌کند، در گفت و گو با دنیای اقتصاد گفت: علاوه بر این، عهده‌دار بخشی از وظایف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، و بازوی اجرایی آن سازمان در حوزه‌های اکتشاف، توسعه و تجهیز و استخراج و فرآوری مواد معدنی است. مدیر عامل ایمپاسکو با اشاره به نام‌گذاری سال 99 به عنوان «جهش تولید» افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برنامه دارد با بهبود بهره‌وری تولید، تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌ها، در تامین و تولید مواد معدنی در کشور نقش موثری ایفا کند.

به گفته وی این شرکت در رسیدن به اهداف و تحقق برنامه‌ها با چالش‌های جدی همچون تشدید محدودیت‌های بین‌المللی و شیوع بیماری کرونا درگیر است که با استفاده از رویکرد برنامه‌ریزی سناریو اقدامات لازم در ابتدای سال صورت پذیرفته و برنامه‌های مرتبط با شرایط (سناریو‌های) مختلف اعم از اقدامات پیشگیرانه و کاهنده در سطح شرکت تدوین و در حال حاضر وضعیت پایش و متناسب با هر سناریو برنامه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. مدیرعامل ایمپاسکو افزود: این شرکت تاکنون با در اختیار گرفتن ۳۴ پهنه اکتشافی در استان‌های مختلف کشور به مساحت ۱۱۷ هزار کیلومتر مربع (حدود 7 درصد مساحت کشور) و انجام ۳۷۱ هزار متر عملیات حفاری اکتشافی از سال ۹۲ تاکنون موفق به شناسایی۷۰ محدوده هدف در بخش‌های سنگ‌آهن، زغال سنگ و پلی‌متال شده است. در مجموع شرکت تهیه و تولید مواد معدنی توانست با حدود نیم درصد هزینه به ذخایری با ارزش حدود ۹/ ۵ میلیارد دلار دست یابد. همچنین در کشف ذخایر عمیق نیز در سال ۹۸، موفق به حفر عمیق‌ترین گمانه به عمق2010 متر در آنومالی ۲۱ ایران مرکزی شده‌ایم. جعفری تصریح کرد: به موازات فعالیت‌های اجرایی، پژوهش و توسعه فناوری در بخش‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری در جهت رفع مشکلات و موانع فنی، بهبود بهره‌وری و توسعه سبد محصولات با ارزش افزوده بالاتر به‌صورت مستمر از طریق انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌های مختلف کشور، همچنین حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی انجام می‌شود. بر این اساس از سال ۹۵ تاکنون تعداد ۱۳ تفاهم‌نامه و ۲۷ قرارداد پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌ منعقد و بالغ بر ۵۰ پایان‌نامه دانشجویی مورد حمایت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون استراتژی‌های خوبی اتخاذ شده، تاکید کرد: هم‌اکنون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با گذر از بحران‌ها و مشکلات سال‌های گذشته، به جایگاهی در امور معادن رسیده که فعالیت‌های اکتشافی و اجرایی خود را در 70 درصد از استان‌های کشور گسترش داده است. وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف استراتژیک شرکت در تاب‌آوری و ایستادگی در برابر تحریم‌ها، «بومی‌سازی موادمصرفی و تجهیزات» است افزود: همسو با این هدف و برای ایجاد ارتباط اثربخش با تامین‌کنندگان، سامانه بومی‌سازی با عنوان «سامانه پژوهش و بومی‌سازی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران» راه‌اندازی شد. در سال ۹۸ شرکت توانست ۸ تجهیز اصلی به ارزش ۸۹۵ هزار دلار را با مشارکت پیمانکاران و راهبران بومی‌سازی کند.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

دادپویان
اوج آرام
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز