کاهش قیمت دلار سرابی بیش نیست!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرعت افزایش قیمت دلار از هفته گذشته برخلاف انتظار عده‌ای از کارشناسان بسیار بالا رفته و اکنون با رسیدن به محدوده قیمتی 26 هزار و 579 تومانی رکورد زده است. این مقدار، بالاترین نرخ دلار در سال 1400 اعلام شد. دلار در اواسط آبان ماه سال گذشته به دلیل جو روانی انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن در این قیمت قرار داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اکنون حوادث سیاسی در کشور همسایه یعنی افغانستان اهرم فشار برای حرکت قیمتی دلار بازار داخلی به کانال‌های نزدیک 30 هزار تومانی شده است. فعالان بازار ارز معتقدند که سقوط هرات و تسلط طالبان بر آن، تقاضا برای ارز را در بازار هرات افزایش خواهد داد. این قضیه به دلیل حفظ ارزش دارایی محتمل است.

اتفاق مذکور زنجیروار بر بازار ارز مشهد و تهران اثر می‌گذارد. از طرفی این امکان وجود دارد با کمبود ارز در افغانستان، خروج دلار از بازار مشهد به هرات هم تشدید شود و فشار این موضوع باعث رشد قیمت دلار در ایران خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

حال برخی از فعالان بازار ارز بر این اعتقادند که با اعلام اسامی کابینه دولت رئیسی و آغاز به کار رسمی این افراد، ریسک خرید ارز بالا می‌رود. ضمن اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر از سرگیری مذاکرات برجامی در شهریورماه شنیده شده و به نظر این اقدام هم خریداران را وادار به عقب نشینی خواهد کرد. با این وجود باید دید قیمت دلار با انجام مذاکرات و انتخاب کابینه دولت کاهشی خواهد شد یا خیر.

از لحاظ فنی روند دلار صعودی است

اما از نظر فنی هم دلار تمایل بیشتری به افزایش قیمت دارد؛ چراکه درهم، یکی دیگر از منابع قدرتمند اثرگذار بر قیمت این ارز معروف، به مقدار 7 هزار و 300 تومانی رسیده و انتظارات تورمی رشد پیدا کرده است. در این شرایط، کاهش قیمت دلار به پایین 25 هزار تومان دور از تصور به نظر می‌رسد.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز