چگونه ویزای عربستان سعودی را دریافت کنیم؟

چگونه ویزای عربستان سعودی را دریافت کنیم؟-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ویزای عربستان یکی از نیازهای مسافرین و توریست‌های ایرانی است که می‌خواهند به این کشور سفر کنند. اخذ ویزا از کشور عربستان به شاخص‌های خاصی وابسته است که شامل هدف سفر، نوع و مدت اقامت و دیگر محدودیت‌های قانونی می‌شود.

اولین مرحله برای اخذ ویزای عربستان درخواست آن است. درخواست ویزا باید به صورت رسمی و به همراه مدارک مورد نیاز ارسال شود. معمولاً لیست مدارک مورد نیاز شامل اسناد شناسایی، پاسپورت، تصاویر رنگی پرسنلی و فرم درخواست است. نکته مهم در این مرحله، دقت در تکمیل فرم درخواست است زیرا هرگونه اشتباه می‌تواند روند اخذ ویزا را تاخیر بیاندازد. برای اخذ این ویزا باید اسکن با کیفیت کارت اقامت یا ویزای دبی به همراه اسکن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار و عکس پرسنلی بارگذاری شود.

در مرحله بعدی، باید مبلغ ویزا را پرداخت کنید. هزینه‌های ویزا ممکن است بسته به نوع ویزا و مدت اقامت متفاوت باشد. پس از پرداخت هزینه، ویزای شما از طریق پست به دستتان می‌رسد. در این مرحله، بهتر است صبور باشید و زمان لازم برای پردازش ویزا را بررسی کنید.

در حال حاضر اخد ویزا عربستان به صورت الکترونیکی امکان پذیر است و مدت زمان صدور این ویزا ۱۰ تا ۱۵ روز کاری است. اعتبار ویزا ۹۰ روز از زمان صدور خواهد بود و شما می‌توانید به اندازه ۹۰ روز در کشور عربستان اقامت داشته باشید.

ویزای عربستان سعودی-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انواع ویزای عربستان

نوع ویزاها در عربستان متنوع است. به طور کلی، مهم‌ترین انواع ویزای عربستان عبارتند از:

ویزای توریستی: این ویزا برای افرادی که به عنوان توریست به عربستان سفر می‌کنند. این نوع ویزا محدودیت‌هایی در مدت اقامت دارد و ممکن است با استفاده از تورهای گردشگری اخذ شود.

ویزای تجاری:  این نوع ویزا برای اشخاصی است که می‌خواهند به عنوان تاجر یا کارمندان شرکت‌های خارجی در عربستان فعالیت کنن و معمولاً نیازمند تأیید از طرف شرکت یا سازمان مرتبط است.

ویزای حج و عمره: برای افرادی که می‌خواهند به عربستان سفر کنند و در مراسم حج یا عمره شرکت کنند ویزای حج  و زیارت صادر می‌شود. این نوع ویزا معمولاً توسط سازمان‌های مختص اخذ می‌شود.

ویزای عربستان-کاماپرس

ویزای اقامت با خانواده: به افرادی که قصد دارند به همراه اعضای خانواده‌شان در کشور عربستان اقامت دائم یا موقت داشته باشند، ویزای اقامت با خانوده اعطا می‌شود. این ویزا برای همسران، فرزندان و والدین است و به آنها اجازه می‌دهد تا با فرد دارای ویزای اصلی (مثلاً ویزای کاری یا تحصیلی) همراه شود و در کشور مورد نظر اقامت کند.

ویزای کار: این ویزا معمولا به افرادی داده می‌شود که قصد دارند  به صورت موقت و با هدف حضور در کنفرانس‌ها یا رویدادهای ویژه به عربستان سفر کنند.

ویزای بازدید شخصی: این ویزا یکی از خدمات ویزای الکترونیک است و به افرادی که فاقد پیوندهای تجاری و خانوادگی در عربستان سعودی هستند اجازه می‌دهد برای ویزا درخواست بدهند.

ویزای دانشجویی: این ویزا مختص کسانی است که از دانشگاه‌ها و مرکز آموزشی عربستان پذیرش گرفته‌اند.

تور سیاحتی عربستان سعودی

شایان ذکر است که در حال حاضر امکان صدور ویزا عربستان به همراه اجرای تورهای سیاحتی عربستان امکان‌پذیر شده است. خیلی از ایرانیان همیشه درخواست بازدید از عربستان (غیر از شهرهای زیارتی این کشور) را داشته‌اند و امکان صدور این ویزا و بازدید از عربستان ممکن نبود؛ اما هم اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند با تور به عربستان و شهرهای مختلف آن سفر کنند.

از شهرهای مهم و توریستی عربستان می‌توان به ریاض، جده، مکه و مدینه (که زیارتی هم هستند)، طایف و دمام اشاره کرد. تور عربستان در هر یک از شهرهای ذکر شده به صورت انفرادی و ترکیبی برگزار می‌شود.

ویزای عربستان-کاماپرس

با تغییر سیاست کشور عربستان برای صنعت توریسم و راه اندازی چند ایرلاین مانند سعودی، ایرناس از ایرلاین‌های معروف داخلی خود پروازهای این کشور به ۲۵ مقصد بین المللی انجام می‌شود. ولی در حال حاضر ایران برای تور عربستان با هواپیمایی فلای دبی و هواپیمایی امارات پرواز دارد.

رزرو تور و اخد ویزای عربستان با همیشه سفر

شرکت خدمات مسافری و جهانگردی همیشه سفر در دی ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در زمینه فروش بلیط چارتری داخلی و خارجی، اخد ویزا، رزرو هتل در سراسر جهان و فروش تور داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.  با تغییر سیاست کشور عربستان و صدور ویزای توریستی از جانب این کشور از ابان 1402، همشه سفر اقدام به برگزاری تور عربستان کرد. شما می‌توانید برای سفر به عربستان از طریق این شرکت به راحتی ویزای خود را اخد کرده و مقدمات سفر خود را فراهم کنید.

همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور و ویزای عربستان به سایت این مجموعه به نشانی hamishehsafar.com مراجعه کنید و یا با شماره‌های 09123254550 و 09224001167 تماس بگیرند و از مشاوره تخصصی کارشناسان همیشه سفر بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز