چند نفر خواستار سهامداری مستقیم سهام عدالت خود شدند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با اعلام سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت، تاکنون 5 میلیون نفر خواستار مدیریت مستقیم بر سهام خود شده‌اند.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه در روزهای گذشته، کارشناسان بازار سرمایه مرتب مردم را به سمت مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت سوق می‌دادند اما انتخاب روش مدیریت مستقیم از سوی 5 میلیون نفر از متقاضیان سهام نشان می‌دهد، روش غیرمستقیم چندان مورد توجه و یا اعتماد مردم نیست.

تفاوت روش مستقیم و غیرمستقیم سهامداری

در روش مستقیم، تعدادی از سهام ۳۶ شرکت بورسی به سهام‌دار داده می‌شود؛ به عبارتی  سهام فرد در بورس مشخص می‌شود و سهامدار باید کد بورسی بگیرد و در خصوص خرید و فروش آن، خودش تصمیم بگیرد. اما در روش غیرمستقیم، سهام‌دار مدیریت سهام ‌عدالت خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار می‌کند و حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت. در این صورت ۷۰ درصد از سهام در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و ۳۰ درصد آن از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه استانی مدیریت می‌شود.

حالا آن‌طور که سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت اعلام کرده، تاکنون حدود 5 میلیون نفر درخواست مدیریت مستقیم سهام عدالت خود را داشته‌اند.

حسین فهیمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به تبعات انتخاب روش مدیریت مستقیم برای سهامداران گفته است: «مسئولیت خرید سهام بر عهده خود سرمایه‌گذار است. ورود مستقیم برای خرید سهام برخی شرکت‌ها که قیمت‌گذاری آن بر اساس عرضه و تقاضاست و قیمت درستی ندارد برای سرمایه‌گذاران جدید کار درستی نیست.»

راز آسمان پایتخت

ثبت شماره شبای بانکی ضروری است

به گفته او تاکنون، 36 میلیون نفر کد بورسی را دریافت کرده‌اند و از این تعداد یک‌و‌نیم میلیون نفر احراز هویت شده‌اند و بر اساس تصمیم کمیسیون فرعی شورای عالی بورس، افراد باقی‌مانده اگر در نظام بانکی احراز هویت شده باشند برای دریافت کد بورسی فعال نیاز به احراز هویت نخواهند داشت.

فهیمی عنوان کرد: «این افراد می‌توانند شماره شبای خود را در سامانه سازمان خصوصی‌سازی samanese.ir وارد کنند و از احراز هویت برای دریافت کد بورسی فعال معاف شوند .سامانه سازمان خصوصی‌سازی تا 8 خرداد آماده دریافت شماره شبای متقاضیان دریافت کد فعال بورسی است.

سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت همچنین اعلام کرد، مردم برای فروش سهام عدالت، دیگر نیاز به مراجعه به جایی ندارند. فهیمی در این رابطه گفته است: «خدمات بازار سرمایه را به خانه‌های مردم می‌بریم به طوری که کسی که می‌خواهد سهام خود را بفروشد، نیاز به مراجعه به جایی نداشته باشد.»

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز