7 نکته کلیدی برای خرید بهترین چمن مصنوعی

چمن مصنوعی- کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با تغییراتی که در عرصه تکنولوژِی رخ داده، چمن‌ مصنوعی جای چمن‌ طبیعی را گرفته‌ است و علاوه بر ارزانی و راحت بودن نگهداری، این محصولات جدید کاربردی‌تر، بهداشتی‌تر و عمر طولانی‌تری نیز دارند.

کاماپرس چند ویژگی و قیمت چمن‌های مصنوعی که به تازگی خرید آنان باب شده است را در این گزارش معرفی خواهد کرد.

چمن‌ مصنوعی متداول و کاربردی

چمن مصنوعی برای هر کسی که می‌خواهد محیط اطرافش شاداب‌تر باشد، انتخاب مناسبی است. امروزه در حیاط و بالکن و روف گاردن‌ها، حیاط مدارس، رستوران‌ها، دفتر کار و شرکت، تالار‌های عروسی و تولد، باغ‌ها، ویلا‌ها، اطراف استخر، زمین بازی پارک‌ها، مهدکودک‌ها و همچنین سالن‌های ورزشی مثل فوتبال، گلف، بسکتبال و… می‌توان از چمن مصنوعی استفاده کرد.

معمولاً چمن مصنوعی در دو حالت بهاره و پاییزه رایج هستند؛ چمن‌هایی که رنگ سبز شفاف دارند و چمن‌هایی که همراه با رنگ‌های قهوه‌ای و سبز تیره قرار است، یادآور پاییز باشند.

قیمت چمن‌ مصنوعی در بازار

قیمت چمن مصنوعی که تک بافت و ۱۵ میلیمتری با تراکم طولی حداقل ۲۲۰ گره باشد، از متری ۲۸۶ هزارتومان شروع می‌شود و تا ۳۳۰ هزارتومان بالا می‌رود. این چمن‌ها زیره دو لایه با پوشش لاتکس و پهنای چهار متر و طول ۲۰ سانت دارند. معمولاً چمن‌های سبز روشن به صورت موکتی نیز عرضه می‌شود. چمن پاییزه به دلیل اینکه حداقل ۴ رنگ دارد و بافت آن فشرده‌تر است، گران‌تر به فروش می‌رسند. قیمت هر متر از این نوع چمن با پهنای چهارمتر و عرض ۲۰ سانت، بیشتر از ۳۵۰ هزارتومان است.

چمن مصنوعی - کاما پرس

خرید چمن‌ مصنوعی رنگ نا‌آشنا

یکی از ویژگی‌های چمن مصنوعی، سبزی همیشگی آن است؛ هرچند برخی مواقع برای طراحی محیط از رنگ‌های متنوع دیگر نظیر سفید، آبی، زرد، قرمز و حتی نارنجی نیز استفاده می‌شود. این رنگ‌ها در اصطلاح به عنوان رنگ‌های ناآشنا نامیده می‌شوند.

این چمن‌ها هم برروی دیوار‌ها نصب می‌شوند و هم برای اتاق کودک، مهدکودک‌ها و آرایشگاه‌ها و یا هر محیطی که بخواهند فضایی فانتزی‌تر داشته باشد،‌ قابل استفاده هستند. حتی گاهی این چمن‌های متفاوت برای زمین بازی بسکتبال و یا برای تنوع در اطراف استخر‌های مجهز به وسایل بازی یا پارک‌ها نیز استفاده می‌شوند.

جنس این چمن‌های مصنوعی رنگی فرقی با چمن‌های مصنوعی دیگر ندارد، اما به‌دلیل کمبود آنان در بازار، برای دریافت سفارش حداقل ۵ تا ۱۰ روز باید صبر کرد. قیمت این چمن‌های رنگی نیز تفاوت چندانی با چمن‌های سبزرنگ ندارد؛ مثلا برای خرید هر مترمربع از چمن‌ قرمزی که برای زمین‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود، حداقل ۳۲۰ هزارتومان هزینه باید کرد. ارتفاع این چمن ۱۱ میلی‌متر و تراکم طولی آن ۲۰۰ گره در هر متر است و نوع برش آن تک بافت بوده و فاصله خطوط دوخت‌ها 1.8 اینچ است. این چمن‌ها معمولا ضمانت‌نامه کتبی عدم تغییر کیفیت و رنگ در برابر نور آفتاب به مدت سه سال را نیز دارند.

7 نکته برای خرید بهتر چمن‌ مصنوعی

  1. نگهداری، تمیز کردن و حتی نصب چمن مصنوعی معمولاً آسان‌تر از چمن طبیعی است.
  2. به دلیل الیافی که در تهیه چمن مصنوعی استفاده می‌شود، آنان بهداشتی‌تر هستند.
  3. برای نصب چمن نیاز به تخصص نیست؛ اما بسته به آنکه در محیط سفت مانند بتن و آسفالت قرار است نصب شود و یا در باغچه و محیط نرم باید اقداماتی خاصی را انجام داد. برای سطح سفت معمولاً تمیز کردن سطوح کافی است؛ اما در موارد دیگر لازم است تا با ریختن شن یا ماسه شرایط مناسب را به وجود آورد.
  4. برای تمیز کردن چمن مصنوعی می‌توان از دستگاه دمنده استفاده کرد، اما قبل از آن باید آلودگی‌های بزرگ را از چمن جدا کرد.
  5. قیمت چمن مصنوعی بسته به ارتفاع (از ۸ تا ۴۰ میلی‌متر)، میزان تراکم، تعداد گره، جنس، وزن و ارتفاع زیره، جنس نخ، نوع بافت، پهنا، تنوع رنگ نخ‌های به‌کار رفته و میزان نفوذ‌پذیری چمن تغییر می‌کند.
  6. در هنگام خرید چمن به تعداد کوک‌های آن توجه کنید. هر چه تعداد کوک‌ها بیشتر باشد، فاصله بین ردیف‌ها کمتر است و میزان آسیب‌پذیری کالا کاهش می‌یابد و دچار فرورفتگی یا خلوتی نمی‌شود.
  7.  اگر علاقمند به گیاه خاصی همچون پتوس، کاج، لیندا، شمشاد، پرتقالی و… هستید، می‌توانید چمن مصنوعی شبیه به آنان را پیدا کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : چمنزارخانه چمنشیراز چمن
آهن رویال
روکش مارال
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز