چرا قیمت طلا کاهش یافت؟

چرا قیمت طلا کاهش یافت؟-کاماپرس
ژیوار

امروز سه‌شنبه 26 دی ماه (16 ژانویه) بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰۵۰ دلار و ۳۵ سنت و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۵۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

برای دیدن بهترین ایده های هدیه روز مرد اینجا کلیک کنید.
به گزارش کاماپرس، قیمت طلا امروز، اندکی کاهش یافت؛ چرا که بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا جهش کرد. همچینن در این هفته سرمایه‌گذاران منتظر نظرات بسیاری از سخنرانان فدرال رزرو برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره بانک مرکزی بودند.

از دلایل دیگر افت قیمت طلا این بود که شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در ۱۰ روز گذشته رسید و باعث شد که طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. این اتفاق درحالی رخ داد که بازدهی اسکناس‌های ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به سطح نزدیک به ۴ درصد رسید.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد فدرال رزرو در پایان نشست ۳۰ تا ۳۱ ژانویه نرخ بهره خود را ثابت نگه دارد. نرخ‌های بهره پایین‌تر جذابیت شمش‌های بدون بازده را بیشتر می‌کند.

دریان سفر امید

تعداد زیادی از مقامات فدرال رزرو در این هفته سخنرانی می‌کنند و کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو قرار است در مورد چشم‌انداز اقتصادی صحبت کند. در این بین مقامات بانک مرکزی اروپا نسبت به انتظارات بازار برای کاهش سریع نرخ در سال جاری، عقب‌نشینی کردند.

به نقل از رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۳.۱۵ دلار در هر اونس رسید، قیمت پلاتین نیز با ۰.۴ درصد کاهش ۹۱۱.۵۹ دلار شد و بهای پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۶۸.۹۶ دلار رسید.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان