چرا بانک‌ها وام ازدواج نمی دهند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اخیرا بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای از بانک‌های تجاری مختلف درخواست کرده تا درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مطابق قانون مربوط به آن اقدام کنند و فرآیند مربوطه را سرعت دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سخت گیری‌های یانک‌ها درباره تعداد ضامن‌ها و ارائه مدارک برای دریافت وام ازدواج باعث شده تا صدای متقاضیان به گوش مقام عالی بانک مرکزی برسد و وی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. با این حال که بانک مرکزی دستور افزایش سرعت اعطای تسهیلات ازدواج را صادر و به بانک‌های عامل ابلاغ کرده، باز هم متقاضیان درباره دریافت آن مشکل دارند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

طبق آخرین گزارش ایسنا درباره پرداخت تسهیلات ازدواج، متقاضیان هنوز هم درباره دریافت این وام معطل هستند. یکی از متقاضیان واجد شرایط اعلام کرده که فعلا در صف قرار گرفته تا بعد از پرداخت وام ازدواج اولی‌ها بتواند این تسهیلات را دریافت کند.

در واقع بانک به این شخص اعلام کرده که ازدواج اولی‌ها در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دارند. در صورتی که ازدواج اول یا دوم ملاک دریافت این تسهیلات نیست. در واقع هر فردی یک بار امکان استفاده از این تسهیلات را دارد و متقاضیان نباید به این بهانه معطل شوند.

تعلل بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

شواهد و قرائن نشان دهنده این است که بانک‌ها به تازگی این بهانه را برای نپرداختن وام مطرح می‌کنند. با وجود اینکه بخشنامه‌ها و نامه‌های زیادی به بانک‌های عامل ارسال شده تا فرآیند این نوع تسهیلات سریع‌تر انجام شود، اما گویا هنوز هم بانک‌ها با سنگ اندازی‌های مختلف از این کار امتناع می‌کنند.

طبق آمار موجود، سال گذشته فقط 66 درصد متقاضیان موفق به دریافت وام ازدواج شدند و 34 درصد از واجدین شرایط نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند. تعلل بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات شرایط را برای متقاضیان دشوار کرده است.

آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز