پیش خرید خانه به صورت متری در بورس از یک ماه آینده

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک مقام مسئول در بورس کالا از فراهم شدن مسیر پیش خرید در بورس برای خانه دار شدن و سرمایه گذاری در مسکن طی یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش کاماپرس، گرانی شدید مسکن، خانه دار شدن را برای بسیاری از اقشار جامعه دور از دسترس و رویایی کرده است اما در عین حال تلاش هایی برای ارائه راهکارهای جدید که از طریق آنها بتوان طلسم خانه دار شدن را شکست، در ارکان مختلف اقتصاد کشور و از جمله بازار سرمایه در جریان است.

باز شدن پای مسکن به بورس طرفداران زیادی دارد که شفافیت قیمت و تسهیل سرمایه گذاری با هر مقدار پس انداز را از دلایل موافقت خود با این طرح می دانند و البته این طرح مخالفانی هم دارد که مسکن را کالای یکدست وهمگن نمی دانند و اصولا بورسی شدن مسکن را غیرممکن تصور می کنند. ضمن این که مخالفان بورسی شدن مسکن معتقدند باز شدن پای مسکن به بورس ، سفطه بازی و واسطه گری را در این کالا افزایش می دهد و به تورم مسکن دامن می زند.

پیش خرید خانه به صورت متری به اندازه پولی که در اختیار متقاضی است

به هر شکل در تازه ترین تحول در این حوزه یک مقام مسئول در بورس کالا از برداشته شدن گام های نهایی برای پیش فروش خانه به صورت متری در این بازار خبر داده و اظهار کرده است: مقدمات این کار فراهم شده و امید نامه اوراق سلف موازی استاندارد توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن تهیه و به بورس کالا تحویل شده است.

راز آسمان پایتخت

جواد فلاح یادآور شد: عرضه این اوراق به متقاضیان امکان می‌دهد تا براساس پولی که در اختیار دارند اقدام به پیش خرید مسکن کنند.

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا می افزاید: پیش خرید مسکن در چارچوب مقررات بورس کالا صورت می‌گیرد و بورس کالا تضمین‌ها را از طرفین دریافت می‌کند و افراد می‌توانند با خیالت راحت اقدام به پیش خرید مسکن کنند.

فلاح تاکید کرد: افراد متقاضی پیش خرید خانه می‌توانند به صورت متری و در قالب هر واحد هر متر مربع مسکن خریداری کنند.

جزئیات اوراق پیش خرید جدید مسکن

وی گفت: افراد زمانی که برای خرید مسکن مراجعه می‌کنند با افزایش قیمت مسکن روبرو می‌شوند و باید صبرکنند تا پولشان به حد خرید ملک شود، اما با خرید این اوراق فرد می‌تواند از ارزش افزوده ملک هم بهره ببرد.

وی تاکید کرد: افراد می‌توانند هر واحد از صندوق را خریداری کنند و درصورت سررسید به واحد مورد نظر خود دستیابند در مقابل اگر تا سررسید اوراق نیاز به پول داشتند می‌توانند واحد این اوراق را بفروش برسانند.

وی درباره فروش واحد‌های مسکونی و تضمین نقدشوندگی این اوراق گفت: این اوراق یک سبد گردان دارد و فرد هر زمان بخواهد می‌تواند پول خود را دریافت کند.

جریمه سازندگان در صورت تاخیر در تحویل خانه

وی درباره تفاوت این اوراق با صندوق زمین و مسکن گفت: تفاوت اوراق سلف موازی استاندارد با صندوق در این است که با این اوراق فرد واحد را پیش خرید می‌کند و در نهایت می‌تواند همان واحد را خریداری کند، زیرا واحد‌های این اوراق براساس هر واحد اپارتمان مشخص می‌شود و بستگی به شرایط بازار متفاوت است.  پروژه در این اوراق مشخص است و سررسید و نوع مکان و متراز واحد‌ها در امید نامه اوراق سلف موازی امده است.

فلاح افزود: چارچوب پیش فروش در بورس کالا شفاف است و اگر عرضه کننده دیر واحد را تحویل دهد باید هزینه پرداخت کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پیش خرید خانه به صورت متری در بورس از یک ماه آینده

  1. حسین گفته:

    اگر سه چهار نفر یک بخشی از یک واحد رو پیش خرید بکنن و بعد از مدتی هر کدوم از اونها بخوان که کل واحد رو بخرن چی میشه؟ اگر بقیه نخوان سهمشون رو بفروشن چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز