پنج شهر زیبایی که در تور عربستان باید ببینید

تور عربستان - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

عربستان برای بسیاری از مردم یادآور جاذبه‌های مذهبی و شهرهایی چون مکه و مدینه است. اگرچه این جاذبه‌های بی نظیر هر ساله میلیون‌ها نفر از مسلمانان جهان را به سوی خود می‌کشند اما سراسر شبه جزیره عربستان دارای شهرها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است که بیشتر گردشگران ایرانی از وجودشان آگاهی ندارند.

کاماپرس در این گزارش زیباترین جاذبه‌های گردشگری تور عربستان در شهرهای مختلف این کشور را معرفی کرده است.

ریاض، پایتخت عربستان سعودی

ریاض با وجود اینکه در دهه‌های اخیر به شدت نوسازی شده و به یک شهر مدرن تبدیل شده است اما هنوز هم رنگ و بوی سنتی آن در نقاط مختلف شهر قابل مشاهده است. در واقع ترکیب سنت و مدرنیزه باعث زیباتر شدن پایتخت عربستان شده است.

اگر در تور عربستان به شهر ریاض سفر می‌کنید، می‌توانید از مهم ترین موزه‌ها و مراکز خرید این کشور دیدن نمایید. برای نمونه موزه شاه عبدالعزیز با غنی‌ترین آثار تاریخی، می‌تواند یک روز از سفر شما را به خود اختصاص دهد. در این سفر بازدید از برج الفیصلیه را که نماد ریاض محسوب می‌شود، از دست ندهید و حتما سری به بازار دیره که بازار قدیمی این شهر است، بزنید.

ریاض

راز آسمان پایتخت

الجبیل، شهر ساحلی خلیج فارس

الجیبل یکی از شهرهای زیبای ساحلی خلیج فارس و صنعتی‌ترین شهر عربستان است. این شهر دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی است و بهترین زمان برای سفر به این شهر در تور عربستان بین ماه‌های مهر تا اسفند است.

ساحل زیبای النخیل با مناظر طبیعی و امکانات در نظر گرفته شده برای ورزش‌های ساحلی و دریایی از جمله والبیال و فوتبال ساحلی، اولین انتخاب گردشگران در این شهر است. اسکله و تفرجگاه الفناتیر نیز یکی دیگر از بخش‌های ساحلی این شهر محسوب می‌شود.

این شهر یکی از بزرگترین مراکز خرید عربستان را در خود جای داده است. مرکز خرید الجبیل محل فروش اصلی‌ترین برندهای جهان و دارای پارک سرپوشیده و رستوران‌های زیادی است.

شهر الخبر، مرکز تجاری عربستان

شهر الخبر نیز یکی از شهرهای گردشگری در تور عربستان است و بیشتر سرمایه گذاری روی این شهر توسط شرکت آرامکو صورت گرفته است. الخبر دارای بهترین ساحل عربستان به نام هاف مون است. این ساحل آرامش‌بخش توسط شرکت آرامکو ایجاد شده و یک مکان مناسب برای خانواده‌هاست.

این شهر دارای مرکز خرید بزرگی به نام مرکز خرید الرشید است. این مرکز خرید مدرن از نظر معماری به معماری سنتی عربستان وفادار بوده و از این نظر زیبایی بی‌نظیری دارد. خط ساحلی این شهر نیز معروف است. در این خط ساحلی امکاناتی برای پیک نیک، ورزش، ماهیگیری و تفریح در نظر گرفته شده است.

شهر الخبر

شهر مرتفع ابها

شهر ابها برای گردشگرانی که به کوهنوردی و تفریحات ورزشی علاقه دارند، مناسب است. این شهر که در استان عسیر قرار گرفته، یکی از شهرهای مرتفع عربستان و دارای آب و هوای معتدل به شمار می‌رود. به طوریکه در فصل تابستان نیز آب و هوای نسبتا خنکی را در این شهر و اطراف آن شاهد خواهید بود.

در صورتی که در تور عربستان از این شهر بازدید کردید، می‌توانید علاوه بر استفاده از زیبایی‌های کوه جبل الاخضر و صرف غذاهای محلی در کافه معروف آن، به موزه این شهر نیز سری بزنید. در این موزه اشیایی از دوران ماقبل تاریخ عربستان، صدر اسلام و دوره کنونی نگهداری می‌شود.

همچنین شهر ابها دارای یک پارک ملی است که بیش از 300 گونه گیاه نادر در آن وجود دارد. بازدید از پارک ملی عسیر در تابستان توصیه می‌شود.

شهر ابها

دمام، مرکز شرقی‌ترین استان عربستان

دمام ششمین شهر بزرگ عربستان است که رشد و توسعه آن در دهه‌های اخیر اتفاق افتاده است. ساحل‌ و جزایر نزدیک این شهر باعث شده است تا دمام علاوه بر تبدیل شدن به مرکز تجاری شرق عربستان، یکی از مراکز گردشگری اصلی این کشور و میزبان گردشگران تور عربستان نیز باشد.

خط ساحلی و مسیر قرنیز مشهورترین بخش گردشگری این شهر است. انواع وسایل تفریحی و رفاهی گردشگران در این مسیر پیش بینی شده است. همچنین شما می‌توانید در آرامش این خط ساحلی از زیبایی‌های دریا لذت برده و به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

خلیج نصف القمر، جزیره المرجان و دهکده میراث فرهنگی نیز هر کدام از جاذبه‌های برتر گردشگری در تور عربستان هستند و در کنار این شهر واقع شده‌اند.

عربستان سعودی

ثبت نام تور عربستان در «همیشه سفر»

شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی «همیشه سفر» فعالیت رسمی خود را از سال 1394 آغاز کرده است. این شرکت خدماتی چون فروش بلیت چارتری داخلی و خارجی، فروش تورهای داخلی و خارجی، اخذ ویزا و رزرو هتل در تمام کشورهای جهان را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پشتیبانی از مشتریان از آغاز ارتباط با شرکت تا آخرین لحظه سفر، خط مشی اصلی همیشه سفر را تشکیل می‌دهد.

برای استفاده از خدمات مسافرتی و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت رسمی همیشه سفر به آدرس hamishehsafar.com مراجعه و یا با شماره تلفن 09224001167 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : همیشه سفر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز