پرکاربردترین گرید رول استیل فنری

تورهای مسافرتی لحظه آخر

استیل یکی از فلزات صنعتی پرکاربرد است که آلیاژهای متنوعی دارد. یکی از محصولات کاربردی حوزه استیل، رول استیل است که به دو شکل فنری و نرم تولید می‌شود. رول استیل فنری از جمله آلیاژهایی است که بسیار مورد توجه صاحبان کسب و کارهای فولادی قرار می‌گیرد و از میان تمام گریدهای آن، ورق استیل 301 متقاضی بیشتری دارد.

به گزارش کاماپرس، استیل آلیاژی از آهن و کربن است اما به این نوع فلز، عناصر دیگری مانند منگنز، کروم و… اضافه می‌شود. استیل به شکل رول و ورق در بازار وجود دارد که با توجه به تغییر درصد ترکیب‌ها در گریدها و انواع متفاوتی تحت استاندارد آ اس تی ام آمریکا تولید می‌شود. همانطور که گفته شد رول استیل دو نوع است که هر دو شکل آن از یک آلیاژ هستند و تنها تفاوت آن‌ها به میزان کربن به کار رفته در درونشان بازمی‌گردد.

از خصوصیات اساسی این محصول مقاومتش در برابر خوردگی و حرارت است که به دلیل عنصر کربن موجود در آن است. یکی دیگر از دلایلی که صنایع مختلف از این نوع فلز استفاده می‌کنند، نقطه تسلیم، استحکام نهایی بالا و قابلیت آهنگری این محصول است که به منگنز موجود در ترکیب آن برمی‌گردد. دیگر عناصر مانند نیکل، مولییدن، نیوبیوم و تیتانیوم این محصول سبب شده تا مقاومتش در مقابل خوردگی بالا برود و خواص مکانیکی آن زیاد شود.

این فلز به دلیل خواص ضدباکتری، امکان ضدعفونی راحت و پاکسازی و شکل ظاهری مناسب توانسته نظر فعالان حوزه‌های مختلف را به خود جلب کند و برای تولید محصولات مختلفی به کار برود.

درباره استیل فنری 301 بیشتر بدانید

این محصول در گریدهای 200 تا 600 تولید می‌شود اما از میان آن ورق استیل 301 بیشترین کاربرد را دارد. ورق استیل 301 اصلاح شده مورد 304 است که دارای عناصری مانند نیکل و کروم در ترکیبات خود است. معمولا از ورق استیل 301 ، مدل صنعتی، استفاده بیشتری می‌شود، زیرا این گرید خاصیت مغناطیسی زیادی دارد.

راز آسمان پایتخت

استیل فنری 301 به دلیل اینکه یک مرحله کار سرد روی آن انجام شده، در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد. این ورق مقاومت زیادی در مقابل خوردگی‌ها دارد و تا دمای 871 درجه سانتی گراد نیز گرم می‌شود. همچنین این رول استیل فنری در مقابل اکسیداسیون مقاومت خوبی دارد. حداکثر دمای متناوب برای این محصول 788 درجه سانتی گراد و سقف دمای مداوم 871 درجه سانتی گراد عنوان شده است.

این نوع ورق قابلیت کششی و شکل پذیری خوبی دارد و به خاطر داشتن نرخ بالای کار سختی و پیشگیری از شکست ناشی از تنش کششی به عملیات آنیل نیازمند است.

این ورق برای ساخت بدنه تریلی، دیافراگرم، ساخت وسایل مخصوص آشپزخانه، تولید فنر، ساخت بست مخصوص شیلنگ، تولید وسایل آشپزخانه، ساخت واگن قطار، تجهیزات ساختمانی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گرید رول استیل فنری-کاماپرس

بهترین مجموعه ایرانی سازنده رول استیل فنری کدام است؟

ورق استیل 301 و دیگر رول استیل فنری در ایران توسط مجموعه‌های مختلفی عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها گروه صنایع آلیاژی هنر است. این گروه توسط برادران احمدی در سال 1346 شکل گرفت و تاکنون بیشتر از 50 سال است که انواع ورق استیل، فنر، محصولات فولادی دیگر را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

یکی از اهداف گروه صنایع آلیاژی هنر پیشرفت صنایع آلیاژی و اقدام به تولید فلزاتی است که در داخل کشور امکان تولید آن‌ها وجود ندارد. تمامی اقدامات این مجموعه در راستای خودکفایی کشور در زمینه تولید انواع آلیاژها بوده و در این زمینه فعالیت‌های زیادی را صورت داده است. اما مهم‌ترین هدف گروه صنایع آلیاژی هنر، حفظ رضایت مشتریان و حفاظت از نام خود در حوزه تولید فلزات بوده و در این خصوص نیز موفق به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

مرتبط با : صنایع آلیاژی هنر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز