پالس هایی از دگرگونی اقتصاد جهانی اپلیکیشن

یازدهم سپتامبر دادگاهی در سانفرانسیسکو برگزار شد و طی آن اعضای هیات منصفه به اتفاق‌آرا به این نتیجه رسیدند که اپ‌استور گوگل انحصار ایجاد کرده و این شرکت را مشمول رفتار ضدرقابتی می‌کند.

به گزارش کاماپرس، در حالی که این شرکت به صورت همزمان با چالش‌های قانونی دیگری نیز درگیر است، این تصمیم می‌تواند جریان گسترده‌ای را علیه غول موتور جست‌وجوی اینترنتی جهان به راه اندازد. این جریان احتمالا به بازتعریف اقتصاد فروشگاه اپلیکیشن گوگل منجر می‌شود و در نهایت اقتصاد جهانی اپلیکیشن را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش، اغلب موبایل‌های هوشمند مبتنی بر یکی از دو سیستم‌عامل محبوب اندروید یا آی‌اواس کار می‌کنند. در این میان، آی‌اواس اپل یک باغ محصور است که یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی برای خود دارد. اما سازندگان موبایل تمایل دارند از سیستم‌عامل اندروید گوگل استفاده کنند، چراکه این سیستم بر روی کاغذ به فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر به جز پلی‌استور گوگل هم اجازه فعالیت و همکاری می‌دهد.

راز آسمان پایتخت

با این حال در دادگاه اخیر که منجر به شکست گوگل شد، بررسی می‌شود که آیا در عمل نیز چنین امکانی وجود دارد یا خیر؟

به نقل از دنیای اقتصاد، پیش‌بینی‌های Sensor Tower نشان می‌دهد که گوگل در حال حاضر به درآمدهای پلی استور نگاه عمیق‌تر و بلندمدتی دارد و بدون جنگ و مبارزه از آن دست نمی‌کشد.

گوگل این روزها در تلاش است تا تصمیم اعضای هیات منصفه را در دادگاه تجدیدنظر تغییر دهد. اپل هم درگیر فرآیند فرجام‌خواهی در حکم مربوط به سیستم‌های پرداخت در پرونده‌ی دیگری به نام اپیک‌گیمز است. هر دوی این شرکت‌ها در پی راه‌هایی برای رسیدن به قوانینی مشابه آنچه در کره‌جنوبی وجود دارد، هستند؛ قوانینی که به آنها اجازه دهد از روش‌های حسابرسی جایگزین استفاده کنند و به سرعت امکان دریافت کمیسیونی تا 26 درصد را بابت هر مبلغی که در سیستم آن‌ها پرداخت می‌شود، فراهم کند.

انتهای پیام

مرتبط با : اپلگوگل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز