پاسخ به چند سوال پیرامون مدیریت مالی ساختمان

مدیریت مالی ساختمان-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شرایط و قوانین در هیچ دو ساختمانی یکسان نیست. اگرچه در یک بلوک ساختمانی ممکن است همه چیز شبیه به هم به نظر برسد، اما تفاوت‌های زیادی در آن وجود خواهد داشت که ممکن است بر میزان پرداخت هزینه‌های ساختمان تأثیر بگذارد؛ بنابراین در این شرایط، ثبت یک قانون مدون و شفاف در رابطه با مسائل مالی اهالی یک ساختمان برای جلوگیری از هرگونه سوء‌تفاهم احتمالی یک امر الزامی است.

کاماپرس در این گزارش به چند سوال رایج پیرامون مدیریت مالی ساختمان پرداخته است.

مدیریت مالی ساختمان شامل چه مواردی می‌شود؟

از آن‌جایی که شما در یک جهان توسعه یافته و تعاملی زندگی می‌کنید، تعدادی از خدمات ساختمان به صورت متمرکز توسط مدیر ساختمان ترتیب داده و هزینه‌های آن میان مالکان تقسیم می‌شود. هنگامی که ملکی را خریداری یا اجاره کردید، یک سند مدون خواهید داشت که در آن نسبت هزینه‌های مختلفی که باید بپردازید، ذکر شده است. در اجاره‌نامه یا سند همچنین نحوه پرداخت هزینه‌های ساختمان و نحوه محاسبه هریک باید مشخص شود. تعمیرات، هزینه لوازم مصرفی در بخش‌های مشترک ساختمان، بیمه آتش سوزی و امثال آن، بخشی از هزینه‌ها و مدیریت مالی ساختمان را شامل می‌شود.

چرا برخی مالکان ملزم به پرداخت هزینه‌های بیشتری می‌شوند؟

تعداد آپارتمان‌ها در یک ساختمان می‌تواند بر میزان پرداخت و تقسیم آن تأثیر بگذارد. ساختمان‌های بزرگ‌تر اغلب می‌توانند با هزینه‌ی مؤثرتری نسبت به یک ساختمان با چند آپارتمان کمتر، برای تقسیم هزینه‌های ثابت مانند تعمیر و نگهداری آسانسور اداره شوند. علاوه‌بر آن، هر ساختمانی به تجهیزات متفاوتی برای نگهداری نیاز دارد. به عنوان مثال مراقبت از هشدار حریق، درب های اتوماتیک و تعمیر آسانسور هزینه‌های قابل توجهی هستند که ممکن است برای برخی از ساختمان‌ها اعمال نشود.

مدیریت مالی ساختمان-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

ملک من خالی است، چرا باید پول بدهم؟

مطابق ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها، پرداخت هزینه خدمات برای تمام مدت مالکیت ملک شما صرف نظر از اشغال یا خالی بودن آن الزامی است. هر صاحب ملک در هزینه‌های خدمات مشارکت می‌کند و این مشارکت حتی در صورت خالی بودن ملک، ممکن است تا 100درصد نیز برسد.

چرا هزینه خدمات من افزایش یافته است؟

هزینه خدمات و شارژ ساختمان، تخمینی از هزینه‌های واقعی است که توسط مدیر ساختمان تعیین می‌شود. هزینه‌های این خدمات بسته به نرخ پیمانکاران، تامین‌کنندگان، تعمیرات در ساختمان، تعداد دفعات خدمات مورد نیاز، الزامات نگهداری و تغییرات در قوانین می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، تامین‌کنندگان برق یا آب ممکن است که قیمت‌های خود را در مورد منابع عمومی افزایش دهند. سطح تعمیرات مورد نیاز ممکن است بالاتر از حد انتظار باشد یا ممکن است تصمیم گرفته شود که خدماتی مانند نظافت یا باغبانی بیشتری انجام شود. هزینه‌های بیمه به‌ویژه بیمه آتش سوزی ساختمان نیز ممکن است در نتیجه روندهای گسترده‌تر تغییر کند. به هرحال، بودجه و برآوردهای آن در بلندمدت ممکن است مالکان را ملزم به پرداخت هزینه بیشتری کند.

مدیریت مالی ساختمان با مجموعه مدیریتو

مجموعه “مدیریتو” (https://modirito.com) به عنوان یک استارتاپ در زمینه مدیریت و راهبری ساختمان، خدمات بسیار متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهد. این مجموعه با اعتقاد بر اینکه هر ملک منحصر به فرد است و به خدمات سفارشی خاص خود نیاز دارد، پکیج‌های خدماتی خود را به شکل یکپارچه طراحی می‌کند. کارشناسان این مجموعه با صرف زمان برای صحبت با مدیران و انجام بازرسی‌های ساختمان، تلاش می‌کنند که سطح خدمات مورد نظر را به طور دقیق شناسایی کنند. مدیریتو هیچ هزینه پنهانی ندارد و تمامی برآوردها را به صورت شفاف ارائه می‌دهد تا مدیریت مالی ساختمان به بهترین شکل انجام شود.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریتو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز