ویژگی های متخصص مغز و اعصاب خوب چیست؟

متخصص مغز و اعصاب-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

متخصص مغز و اعصاب، پزشکی است که انواع بیماری های مغز، اعصاب و نخاع را تشخیص می دهد و راه های درمان آن را پیش پای بیماران می گذارد. البته قابل ذکر است که پزشک، بیماری های تاثیر گذار بر رفتار و افکار مردم را نیز بررسی و درمان می کند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از پی جو، نکته مهم این است که این متخصصان مغز و اعصاب اصولا جراحی انجام نمی‌دهند. این پزشکان به درمان بیماری هایی می‌پردازند که نیازی به جراحی ندارند.

جراح مغز و اعصاب چه کسی است؟

جراح مغز و اعصاب به پزشکی گفته می شود که بیماری های مغز و اعصاب و نخاع را تشخیص می دهد و تمام آنها را درمان می کند. البته تفاوت جراحان و متخصصان مغز و اعصاب این است که جراحان مغز و اعصاب به خوبی در مورد جراحی ها دوره دیده اند. اما متخصصان این رشته فقط در مورد بیماری های بدون جراحی فعالیت می کنند و اجازه جراحی بیماران را ندارند.در ادامه رسانه پی جو را به شما معرفی میکنیم که در آن پزشکان متخصص مغز و اعصاب معتبر در شهرهای مختلف در آن درج شده است.

معاینه های متخصصان مغز و اعصاب

متخصصان مغز و اعصاب یا همان نورولوژیست ها اصولا یک معاینه فیزیکی و یک معاینه عصبی را انجام می دهند. معاینه عصبی، بررسی وضعیت فکری و ذهنی افراد و انعکاس های مغز آنها می باشد. اما فرد متخصص برای معاینه های پزشکی از وسایلی همچون چکش رفلکس و … استفاده می کند. متخصصان مغز و اعصاب وضعیت بیمار را در موارد زیر بررسی می کنند: ۱) قدرت حرف زدن و تکلم ۲) قدرت بینایی و عضلات چشم ۳ ) هماهنگی حرکات عضلات بدن ۴ )  توانایی حرکت افراد ۵ ) رفلکس ها.

راز آسمان پایتخت

جهت مشاهده پزشکان متخصص مغز و اعصاب شیراز ، اصفهان ، تهران وسایر شهرهای ایران به سایت پی جو مراجعه نمایید.

پس از معاینات فیزیکی و عصبی ممکن است متخصص مغز و اعصاب آزمایش های دیگری را برای فرد متقاضی در نظر بگیرد. این آزمایش ها عبارت اند از : ۱ ) پونکسیون کمری : اگر متخصص تشخیص دهد که مشکل عصبی بیمار از نخاع او می باشد؛ ممکن است که از مایع نخاعی بیمار نمونه برداری کند. ۲ ) تست تانسیلون ( کشش ) : این تست برای تشخیص بیماری میاستنی گرافیست انجام می شود. ۳) سی تی اسکن : این آزمایش برای ایجاد تصویر قوی از مغز و نخاع انسان  گرفته می شود. تمام ناهنجاری های مغز و نخاع دراین عکس مشخص می شود.

متخصص مغز و اعصاب-کاماپرس

دکتر مغز و اعصاب خوب

بیماری هایی که توسط متخصصان مغز و اعصاب درمان می شوند

همانطور که گفته شد متخصص مغز و اعصاب اجازه جراحی ندارد. او فقط بیماری هایی را درمان می کند که نیاز به جراحی ندارند. بیماری هایی که توسط نورولوژیست درمان می شوند عبارت اند از : سردرد های مزمن و مکرر، انواع جراحت در ناحیه سر، میگرن، تشنج ، صرع، اسکلروز چندگانه، بیماری پارکینسون، تومور های مغزی، سکته های مغزی، آسیب های سیستم عصبی از جمله ترومای مغزی و … .

البته قابل ذکر است که متخصص مغز و اعصاب بیماری هایی همچون آلزایمر و فراموشی، انواع مشکلات ستون فقرات ، عفونت های مغز یا نخاع، کمر درد، لرزش اعضای مختلف بدن و نوروپاتی محیطی و … را نیز درمان می کند. بهترین جراح ستون فقرات در شیراز ، تهران و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو بیابید.

سایت پی جو

اگر شما نیز دچار یکی از بیماری های فوق شده اید و به دنبال متخصص و دکتر خوب مغز و اعصاب می گردید. پیشنهاد ما به شما سایت پزشکی و درمانی پی جو می باشد. در این سایت بهترین متخصصان و جراحان مغز و اعصاب به افراد متقاضی معرفی می شوند. حتی می توانید با یک کلیک ساده  نوبت پزشک مورد نظر خود را رزرو کنید. توجه داشته باشید که بهترین سایت  برای بررسی شرایط و ویژگی های پزشکان کاربلد در سراسر کشور و گرفتن نوبت ویزیت آن ها سایت پزشکی درمانی پی جو می باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : پی جو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز