وهامون؛ از تازه‌ترین عرضه‌های اولیه امسال بازار فرابورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سرمایه گذاری در بازار بورس علاوه بر سرمایه اولیه، مستلزم کسب دانش و آگاهی کافی است. نوسانات بورسی خیلی از مواقع ممکن است باعث یاس و ناامیدی افراد شود و انگیزه ادامه مسیر را در آن‌ها از بین ببرد. به همین دلیل به همه متقاضیان حضور در بازار سرمایه توصیه می‌شود از خدمات واسطه‌های بازار استفاده کنند. این واسطه‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها شرکت‌های سرمایه گذاری هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

کار اصلی این شرکت‌ها، سرمایه ‌گذاری در سهام و اوراق بهاداری است که در بازار بورس عرضه می‌شوند. تفاوت عمده این مجموعه‌ها در ترکیب پرتفوی آن‌ها است. «سرمایه گذاری هامون صبا» از جمله این مجموعه‌هاست که 16 سال در بازار سرمایه سابقه فعالیت دارد.

پرتفوی متنوع صبا هامون

سرمایه گذاری صبا هامون در سال 1384 توسط هلدینگ صبا تامین خریداری شد و از همان زمان فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر هم بیشترین سهام این شرکت را هلدینگ صبا تامین در اختیار دارد. این مجموعه هم مانند دیگر مجموعه‌های هم‌ صنف خود، به سرمایه گذاری در سهام، واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌ها، سهم الشرکه و … مشغول است.

این شرکت در پرتفوی خود به تمامی سهام‌های مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی، فلزات اساسی، چند رشته‌ای صنعتی، استخراج کانی‌های فلزی، همچنین داروسازی و تجهیزات پزشکی و خدمات بانکی، ارزی و بیمه توجه دارد.

راز آسمان پایتخت

محسن صادقی ‌باطانی، مدیر عامل صبا هامون، به همراه دیگر پرسنل این شرکت تلاش می‌کنند تا با انتخاب گزینه‌های مناسب بازار بورس، به حداکثرسازی سود و بهینه کردن ترکیب سبد سرمایه گذاری مجموعه بپردازد. در کل صبا هامون به دنبال تحصیل سود عملیاتی شامل سود نقدی از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و منفعت فروش آن‌ها در بازار سرمایه ایران، با استفاده از منابع تامین شده توسط سهامداران است.

قیمت سهام وهامون در عرضه اولیه چقدر شد؟

نماد «وهامون» در بازار فرابورس متعلق سرمایه گذاری هامون صبا است. چهارمین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری هم مربوط به همین نماد بود که در مردادماه انجام شد. طی این عرضه اولیه، 15 درصد از سهام سرمایه گذاری هامون صبا عرضه و هزار و 902 ریال کشف قیمت شد.

در عرضه اولیه وهامون به 2 میلیون و 635 هزار و 801 کد حقیقی و حقوقی، حداکثر 161 سهم تخصیص پیدا کرد. بنا به اعلام شرکت، به خریداران عرضه اولیه سهام «وهامون»، به تعداد تخصیص سهام در روز عرضه اولیه، اوراق اختیار فروش تبعی آن هم تعلق گرفت.

درآمد سود سهام این مجموعه در پایان سه ماهه ابتدایی امسال، 120 میلیارد و 456 میلیون ریال اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشت. در حال حاضر ارزش بازاری وهامون 13 هزار و 149 میلیارد ریال است.

ویژگی مهم هامون صبا

نکته برتر که باعث افزایش توان رقابتی این شرکت در عرصه سرمایه گذاری شده، برخورداری شرکت از سبد سرمایه گذاری نسبتا منعطف و دارای نقدشوندگی بالا و همچنین انتخاب صنایع ممتاز توسط مقامات این مجموعه است.

به گفته صادقی باطانی، پرتفوی سرمایه گذاری هامون صبا طی سه سال اخیر به طور متوسط بازدهی144 درصدی داشته و این رقم به طور میانگین 10 درصد بالاتر از بازدهی شاخص کل، طی این مدت بوده است.

مرتبط با : سرمایه گذاری هامون صبا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز