وظایف تیم طراحی اپلیکیشن های موبایل در موفقیت یک استارت آپ

کیان تجارت-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

قصد طراحی اپلیکیشن دارید و برای انجام این کار به دنبال تشکیل یک تیم استارت آپی هستید؟ در قدم اول باید با مسئولیت‌ها و وظایف هر کدام از اعضای تیم آشنایی داشته باشید و ساختار صحیح یک تیم استارت آپی در زمینه طراحی و توسعه اپلیکیشن‌ها را بشناسید. با طراحی یک تیم قوی و حرفه‌ای از متخصصین و افراد کارآمد، موفقیت در امر طراحی و توسعه نرم‌افزارها کار سختی نخواهد بود. در ادامه با شرح وظایف و مسئولیت‌ها و نحوه تشکیل یک تیم استارت آپی حرفه‌ای آشنا خواهید شد.

نقش های اصلی و وظایف مهم اعضای تیم طراحی اپلیکیشن

با هر هدفی که قصد ساخت و تشکیل یک تیم استارت آپی را داشته باشید، در مرحله اول باید ساختار سازمان خود را مشخص کنید. مشخص کردن ساختار دقیق و منظم سازمان و طراحی و تنظیم آن نیاز به تمرکز بالا و دقت ویژه دارد، بنابراین زمانی مشخص و مناسب را به این کار اختصاص دهید تا بهترین تیم برای شروع فعالیت‌های خود را تشکیل دهید.

به منظور تشکیل یک تیم موفق استارت آپی در هر زمینه و با هر موضوع فعالیتی ابتدا باید نقش‌هایی که تیم به آن نیاز دارد را مشخص کنید. در یک تیم استارت آپی دو نقش اصلی و مهم وجود دارند که یکی از آن‌ها مدیر اجرایی و دیگری مدیر ارشد فناوری است. این دو نقش کلیدی، بسیاری از مسئولیت‌های تیم را به عهده داشت و در تبیین و تعیین وظایف دیگر اعضا تاثیر زیادی دارند. وظایف این دو نقش در تیم استارت آپی با زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل و… عبارتند از:

وظایف مدیر اجرایی

  • بازاریابی و فروش محصول تولید شده
  • رسیدگی به مسائل حقوقی تیم
  • مدیریت منابع انسانی تیم و استخدام یا اخراج اعضا
  • مدیریت و رسیدگی به وضعیت عمومی تیم
  • ارتباط با مدیر ارشد فناوری و….

وظایف مدیر ارشد فناوری

مدیر ارشد فناوری وظایف گسترده‌تری دارد و مدیریت 4 تیم اصلی در یک استارت آپ را به عهده دارد که شامل موارد زیر هستند:

  1. مدیریت تیم UX یا تیم تجربه کاربر که با طراحی هوشمندانه به ایجاد بهترین تجربه کاربرانی که از نرم افزار استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.
  2. مدیریت تیم Backend یا پشتیبان که نقش مهمی در توسعه اپلیکیشن دارد و در تعامل با سرورها، سرویس‌های ابری و… است.
  3. مدیریت تیم DevOps یا مدیریت فضای ابری نرم افزار که نقش زیادی در سرعت بالای اپلیکیشن برای کاربران و تجربه بهتر کاربر دارد.
  4. و مدیریت تیم QA که مسئولیت بررسی کیفیت برنامه، رفع به موقع اشکال، خطا و… در جهت عملکرد بهتر را به عهده دارد.

کیان تجارت-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مهم‌ترین نکات در تشکیل تیم استارت آپی طراحی اپلیکیشن چیست؟

به منظور تشکیل یک تیم حرفه‌ای و قدرتمند برای طراحی و توسعه نرم‌افزار به صورت موبایلی و…، باید به نکات مختلفی توجه کرد. اعضای تیم و نحوه تقسیم وظایف میان آن‌ها بیش از هر چیز مشخص کننده نتیجه‌ای است که تیم از فعالیت‌های خود دریافت خواهد کرد. به عبارت دیگر مهم‌ترین عاملی که در شکست یا موفقیت تیم استارت آپی  و طراحی اپلیکیشن موبایل نقش داشته و اهمیت دارد، اعضا و ساختار تیم و نحوه تقسیم وظایف میان آن‌ها است.

در زمان تشکیل تیم استارت آپی برای طراحی اپلیکیشن باید به این نکته توجه کرد که این تیم نه فقط برای همکاری و اجرای یک پروژه بلکه برای شراکت تجاری و موفقیت‌های فراوان در آینده گردهم می‌آیند. در واقع پس از طراحی و انتشار اپلیکیشن، موفیت آن، موفقیت کل تیم و شکست آن، شکست تمام اعضا خواهد بود. چند نکته مهمی که در تشکیل چنین تیمی کمک بیشتری می‌کنند، عبارتند از:

تفکر انتقادی

به منظور تشکیل تیمی برای طراحی و توسعه اپلیکیشن ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که همه اعضای تیم باید توانایی ارائه نظر و ایده را داشته باشند تا بعد از بررسی تمام ایده‌ها، بهینه‌ترین راه برای رسیدن به هدف را مشخص کرد و مناسب‌ترین راهکار برای طراحی و توسعه نرم‌افزار را انتخاب کرد. طبیعتا زمانی که ایده‌هایی مختلف درباره یک موضوع مطرح می‌شوند، گروهی از افراد موافق و گروهی دیگر مخالف آن ایده هستند. اعضای تیم باید توانایی نه گفتن به یک ایده را داشته باشند حتی اگر آن ایده از سمت مسئول اصلی یا یکی از مدیران تیم مطرح شده باشد. از طرف دیگر مدیران نیز باید با تفکر انتقادی، تحمل نه شنیدن از اعضا و وارد شدن انتقاد به نظرات خود را داشته باشند.

تخصص در حوزه خود

یک اپلیکیشن موفق و حرفه‌ای، چیزی بیشتر از یک کدنویسی و برنامه‌نویسی ساده است. به همین دلیل اعضایی که برای چنین کاری گردهم می‌آیند هم باید بیشتر از نیروهای ساده و حتی متوسط در این زمینه باشند. برای طراحی اپلیکیشن حرفه‌ای از طریق تیم استارت آپی ابتدا باید بهترین متخصصین در حوزه مورد نظر خود را پیدا کنید و در این زمینه از افرادی کمک بگیرید که پیش‌زمینه‌ای قوی و سابقه‌ای طولانی و درخشان در این زمینه داشته‌اند.

کیان تجارت-کاماپرس

پروژه‌های پیشین

در زمان تشکیل و انتخاب اعضای تیم، به پروژه‌های پیشین هر کدام از آن‌ها دقت کنید. اگر قصد استخدام یک تیم مشخص و فعال برای استارت آپ خود را دارید، ابتدا این موضوع را بررسی کنید که هر کدام از اعضای تیم مورد نظر در پروژه‌های قبلی چه وظایفی بر عهده داشته و تا چه میزان با وظایف مورد نظر شما برای تیم جدید و مسئولیت‌های جددی هماهنگی دارند. همچنین بررسی این موضوع که نامزدهای انتخابی شما برای ورود به استارت آپ تا چه حد موفق به پاسخ نیاز کاربران در پروژه قبلی بوده‌اند، هم اهمیت زیادی دارد.

پیشنهاد مبلغ منصفانه

یکی از اولین موضوعاتی که در زمان تشکیل تیم استارت آپی مطرح می‌شود، موضوع درآمد، حقوق و هزینه‌های اعضای تیم است. به عنوان مدیر یا شخصی که قصد راه‌اندازی یک استارت آپ به کار گرفتن گروهی از افراد در زمینه طراحی اپلیکیشن را دارید، بهتر است مبلغی عادلانه را مشخص کنید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که نتیجه کار زمانی موفقیت‌آمیز خواهد بود و با تجربه عالی کاربر همراه می‌شود که اعضای تیم، بیشترین انرژی خود را برای کار صرف کنند و این انرژی با روحیه‌ای مثبت همراه باشد.

سخن پایانی

موفقیت یک استارت آپ در هر زمینه‌ای بیش از هر چیز به تیم تشکیل شده و اجرای صحیح وظایف اعضای تیم بستگی دارد. در این مطلب بخشی از وظایف تیم و نحوه تشکیل یک تیم موفق را توضیح دادیم.تیم طراحی اپلیکیشن کیان تجارت (kiantc.com/mobile-application) یکی از صد ها شرکت در حوزه طراحی و ساخت اپلیکیشن و وب اپلیکیشن های سفارشی در ایران است که دارا بودم تمام ویژگی های ذکر شده در این مطلب توانسته به صد ها پروژه موفق در این زمینه کمک کند…اگر شما هم دنبال یک تیم موفق و کاربلد هستید پیشنهاد صادقانه ما به شما تیم طراحی و تولید کیان تجارت است… شما چه ایده‌هایی در زمینه وظایف تیم‌های استارت آپی، در حوزه طراحی نرم‌افزار دارید؟

انتهای پیام

مرتبط با : کیان تجارت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز