ورق سیاه چگونه تولید می‌شود و چه کاربردی دارد؟ / قیمت روز آهن آلات 13 دی 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق‌های فولادی اغلب به دو روش نورد سرد و گرم تولید می‌شوند. در روش نورد گرم، ورق‌های فلزی با ضخامت کم تهیه شده و در اصطلاح به آنها ورق سیاه نیز گفته می‌شود. ورق‌هایی که به روش نورد گرم تولید شده، اغلب به صورت رول و شیت و در انواع ساده و آجدار در بازار وجود دارد. البته این موضوع برای اهالی فن تازگی ندارد اما مطالعه مقالات ورق در وبلاگ آهن ملل و برخی منابع دیگر، می‌تواند به افزایش دانش متخصصان و همینطور علاقمندان به این حوزه کمک کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن آلات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ورق سیاه در صنعت اهمیت به سزایی دارد و به همین دلیل، بررسی کاربرد، ویژگی‌ها و قیمت آن برای فعالان این عرصه مهم است.مطالعه مقالات ورق در وبلاگ آهن ملل هم کمک می‌کند تا افراد بتوانند اطلاعات جامعی درباره این مقطع فولادی به دست بیاورند.

روش تولید ورق سیاه

برای تولید ورق سیاه، فولاد را در دمای بالاتر از دمای تبلور مجدد قرار می‌دهند و سپس، این مقطع را در ضخامت‌های بالای 1.5 میلی‌متر تولید می‌کنند. ضخامت‌های مختلف ورق سیاه بر قیمت آن تاثیرگذار است. این ورق‌ها به صورت صاف و صیقلی و با کیفیت سطحی کمتر از ورق سرد ساخته می‌شود. بنابراین، به طور کلی قیمت ورق سیاه نسبت به ورق سرد پایین‌تر است و گاهی نیز برای استفاده در صنعت نیاز به پرداخت دارد. اغلب کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه، از چهار روش تولید گندله، تولید فولاد مذاب، تولید تختال و نورد گرم برای ساخت این محصول استفاده می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

کاربرد ورق سیاه

ورق سیاه، دو گرید معروف برای کاربرد صنعتی و معمولی دارد که به ترتیب ST52 وST37 هستند. معمولاً از ورق سیاه به عنوان مواد اولیه برای تولید قطعات صنعتی و ساختمانی استفاده می‌کنند. انواع آبگرمکن، پروفیل و تیرآهن‌ها با استفاده از ورق سیاه ساخته می‌شوند. به علاوه از ورق سیاه در صنعت خودروسازی، کشتی‌سازی، تولید لوله‌های نفتی، گاردریل، تانکرسازی و صنایع فلزی سنگین نیز استفاده می‌شود. قابل ذکر است که گرید ST52 به علت مقاومت بالا اغلب در صنایع سنگین و تانکرسازی کاربرد دارد. مطالعه مقالات ورق در وبلاگ آهن ملل جزئیات بسیار مفیدی را در زمینه تولید و کاربرد انواع ورق در اختیار عموم قرار می‌دهد.

بررسی بازار آهن آلات

بسیاری از زیرمجموعه‌های بازار آهن در روز گذشته در ثبات قیمت قرار داشتند و برخی از مقاطع نیز کاهش نسبی قیمت را تجربه کردند. قیمت ارز در دو روز گذشته وارد کانال 39 هزار تومانی شد. با این حال، به دلیل اوضاع نابسامان بودجه پروژه‌های عمرانی، تقاضا در بازار آهن آلات به شدت پایین است. همچنین، برخی گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد که قطعی گاز تا اواسط اسفند ادامه دارد و این مسئله به توقف تولید برخی از کارخانه‌ها منجر شده است.

قیمت روز برخی از محصولات بازار آهن آلات را می‌توان در جدول زیر مشاهده کرد؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز