تولید سلول سوخت هیدروژنی توسط هوندا و جنرال موتورز

ژیوار

سالهاست که رویای برخورداری از حمل و نقل پاک باعث به وجود آمدن نوآوری‌ها و ابتکارات زیادی شده است. در میان همه این نوآوری‌ها، سلول‌های سوخت هیدروژنی از همه برجسته‌تر است، چراکه آلایندگی صفر و ایجاد یک انقلاب در صنعت حمل و نقل را وعده می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مفهوم کلی بسیار ساده است؛ در یک سلول سوختی، هیدروژن و اکسیژن با هم ترکیب می‌شوند و برق تولید می‌کنند. در این فرایند فقط بخار آب آزاد می‌شود که فرایند بسیار پاکی است و درست در نقطه مقابل موتورهای سنتی کنونی قرار دارد که آلاینده‌های مخرب و گازهای گلخانه‌ای آزاد می‌کنند.

در گذشته دستیابی به سوخت پاک هیدروژنی دشوار و گران تمام می‌شد ولی فناوری‌های جدید هزینه‌ها را پایین و بازدهی را بالا برده‌اند. به این ترتیب، دولت‌ها و شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌های هیدروژنی هستند و وجود بحران‌های آب و هوایی نیز باعث تسریع اقدامات در این زمینه شده است.

در همین راستا، به تازگی شرکت‌های هوندا و جنرال موتورز با مشارکت یکدیگر تصمیم گرفته‌اند سلول‌های سوخت هیدروژن را در آمریکا تولید کنند که گام بزرگی به شمار می‌آید و می‌تواند نقطه عطفی در تجاری‌سازی این فناوری نوین باشد.

دریان سفر امید

جوینت ونچر هوندا-جنرال موتورز که در سال 2017 تأسیس شده است، نسل جدید سلول‌های سوخت هیدروژن را در کارخانه‌ای واقع در میشیگان تولید خواهد کرد. این سلول‌ها نه تنها عملکرد بالایی دارند بلکه بسیار بادوام هستند (دو برابر سلول های قدیمی‌تر) و هزینه تولیدشان نیز پایین آورده شده است.

انتظار می‌رود سلول‌های جدید ساخت هوندا و جنرال موتورز سه برابر ارزان‌تر از سلول‌های هیدروژنی قدیمی‌تر باشند و استفاده گسترده از این سلول‌ها در خودروها و وسایل نقلیه مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

مرتبط با : جنرال موتورزهوندا
بیمه دات کام-کاماپرس
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان