اولین دیدار با پورشه ماکان برقی مدل 2024

مدت‌ها بود می‌دانستیم نخستین شاسی‌بلند برقی پورشه به بازار خواهد آمد و حالا سرانجام شاهد رونمایی از پورشه ماکان برقی هستیم. البته پورشه ماکان برقی نیمه دوم سال 2024 روانه بازار خواهد شد ولی امکان ثبت سفارش آن از هم اکنون برای مشتریان وجود دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پورشه ماکان برقی یک شاسی‌بلند لوکس است که بر روی پلتفرم PPE (Premium Platform Electric) سوار شده است. طراحی آن نیز سرنخ‌هایی از یک پورشه مدرن و امروزی را در خود دارد و حتی بدون بهره‌مندی از موتور قدرتمند بنزینی نیز می‌تواند برای هوادارانش بسیار جذاب باشد.

طراحی بدنه پورشه ماکان برقی شباهت‌های زیادی به یک شاسی‌بلند کوپه دارد که بی ام و ایکس6 چندین سال پیش معرف این گونه از شاسی‌بلندها بود. ماکان برقی به سیستم ایرودینامیک فعال نیز مجهز شده است که شامل تجهیزاتی مانند اسپویلر تطبیقی عقب و هواگیرهای جلو اکتیو می‌شود.

تیپ پایه پورشه ماکان برقی مدل 2024 به دو موتور برقی مجهز است که نیروی‌شان را به هر چهار چرخ منتقل می‌کنند. این دو موتور در مجموع 402 اسب بخار نیرو و 650 نیوتن‌متر گشتاور دارند. شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه و حداکثر سرعت نیز 219 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

راز آسمان پایتخت

با برخورداری از پلتفرم جدید PPE چرخ‌های عقب پورشه ماکان برقی می‌توانند فرمان‌پذیری (حداکثر تا 5 درجه) داشته باشند که این مورد نیز برای اولین بار در ماکان دیده می‌شود. این مورد در کنار سیستم الکترونیکی مدیریت کشش، که پنج برابر سریع‌تر از یک سیستم چهار چرخ محرک عادی عمل می‌کند، باعث می‌شوند شور و هیجان یک شاسی‌بلند اصیل پورشه همچنان برای ماکان حفظ شود.

پورشه ماکان برقی به یک باتری لیتیوم-یونی 100 کیلوواتی مجهز شده که به گفته کمپانی پورشه برای رفت و آمدهای روزمره بسیار مناسب است و انتظار می‌رود بردی بیش از 480 کیلومتر داشته باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : پورشه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز