هر آنچه که باید در مورد خرید در استانبول بدانید

خرید در استانبول-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شهر بین قاره‌ای استانبول همواره تجار و خریداران فراوانی را جذب خود کرده است. استانبول مراکز خرید فراوانی دارد. از بوتیک‌های گران‌قیمت گرفته تا کالاهای خانگی ساخته‌شده محلی. استانبول همه چیز را دارد. این مراکز خرید تاثیر زیادی در جذب مسافر به استانبول ترکیه را داشته اند.

به گزارش کاماپرس، تور استانبول تابستان 1402 مجموعه قصر شیرین فرصتی خوبی است تا از بازارها و مراکز خرید استانبول دیدن کنید. مجموعه قصر شیرین از سال 1375 آغاز به فعالیت نموده است و در زمینه های فروش هواپیما به مقاصد داخل کشور،فروش بلیط خارجی، اخذ ویزا،رزرو هتل و برگزاری تور گردشگری به صورت انفرادی و گروهی به خارج از ایران فعالیت می کند.در ادامه مطلب بازارهای استانبول برای خرید گردشگران بررسی می‌شود.

از بازار بزرگ استانبول دیدن کنید

بازار بزرگ استانبول که شبیه یک هزارتوی عظیم است و دارای نزدیک به 4000 مغازه در چهل و پنج هزار متر مربع است، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید سرپوشیده جهان به شمار می‌رود. این بازار تاریخی که در ابتدا به عنوان یک مرکز اقتصادی و مالی برای امپراتوری عثمانی در قرن پانزدهم طراحی شد، دنیای کوچکی از تولید و صنعت ترکیه است.

کالاهایی که در خیابان‌های اصلی به فروش می‌رسند و برای گردشگران عرضه می‌شوند سوغاتی‌هایی مانند طلسم نظر، فرش‌های آناتولی یا مجموعه‌ای معطر از ادویه‌ها هستند که می‌توانند هدایایی دلپذیر برای علاقمندان را ارائه دهند. همچنین در این بازار می‌توانید سفال‌های نفیس را بخرید که در اصل در شهر ایزنیک در شمال غربی آناتولی در قرن پانزدهم ایجاد شده است. همچنین شیرینی‌های ترکی با طعم رز  یا پسته تولید شده توسط قدیمی‌ترین تولید کننده ترکیه هر فرد علاقمند به  شیرینی را راضی می‌کند. بسیاری از خانواده‌های ترک طبقه متوسط ​​هنوز در بازار بزرگ برای خرید منسوجات، کالاهای چرمی، لوازم آشپزخانه و حتی لوازم عروسی خرید می‌کنند. به محض اینکه از خیابان‌های اصلی دور شوید، بسیاری از این مغازه‌ها را خواهید دید.

بازار بزرگ استانبول-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

مدهای لوکس را در خیابان استقلال استانبول بیابید

خیابان استقلال یک خیابان به طول 1.4 کیلومتردر قلب منطقه مرکزی بی اوغلو استانبول است. یک تراموا به سبک وینتیج و به رنگ قرمز روشن، از شلوغ ترین خیابان ترکیه یعنی خیابان استقلال نیز عبور می‌کند.خیابان استقلال به‌طور سنتی منطقه‌ای بین‌المللی است و داستان صنعتی شدن و تحول در ترکیه را روایت می‌کند. امروزه، زنجیره‌های مد محلی و بین‌المللی بیشتر از همیشه در اینجا دیده می‌شوند، اکثر برندهای معروف و مرفه در ترکیه مانند کوتون، ال سی، وایکیکی  و ای دی ال شعبه‌ای در این خیابان با پیشنهادات مقرون به صرفه دارند. فروشگاه‌های خارجی مانند منگو، لیوایز و لاکست نیز در اینجا یافت می‌شوند.

خیابان استقلال دارای ده‌ها پاساژهای خرید تاریخی است که در خیابان‌های فرعی نزدیک خیابان اصلی قرار دارند. بسیاری از پاساژها برای قرن‌ها مراکز تجاری پررونق برای مشاغل کوچک و صنعتگران بوده‌اند.این منطقه همچنین گزینه‌های زیادی برای غذا خوردن دارد، به ویژه غذاهای خیابانی. غرفه‌های سیار فراوانی در اینجا هست که در آن‌ها شاه بلوط کبابی، سیمیت (حلقه نان کنجدی شده)، ذرت آب پز و سایر خوراکی های فصلی وجود دارد.

از بوتیک‌های نیشان تاشی بازدید کنید

محله شیک و لوکس نیشان‌تاشی استانبول دارای بوتیک‌های پر زرق و برق و فروشگاه‌های لیبل‌فروشی و همچنین کافه‌ها و رستوران‌های شیک است. این منطقه لوکس مرکز مد در ترکیه است. در اینجا می‌توانید لباس‌های لوکس، لوازم جانبی، کیف، کت و شلوار سفارشی و جواهرات گران‌قیمت را پیدا کنید. بسیاری از برندهای طراح برتر مانند چنل، پرادا و گوچی در اینجا فروشگاه دارند.همچنین برندهای محلی انحصاری و طراحان نوظهور وجود دارد که نشان دهنده چگونگی پیشرفت صحنه مد ترکیه است . همانطور که در خیابان‌های خرید اصلی تشویقیه و   خیابان عبدی ایپکچی قدم می‌زنید، می‌توانید به برندهای لوکس محلی مانند سارار، بیمن و واکو که محصولات نفیس ساخت ترکیه را ارائه می‌دهند، نگاه کنید.

محله نیشان تاشی-کاماپرس

به دنبال گنجینه های عتیقه در منطقه جهانگیر و چوکورجوما باشید

منطقه جذاب و آرام «جیهانگیر» که بر روی تپه‌های شیب‌دار «بی اوغلو» قرار دارد، بین «ایستیکلال کادسی» و تفرجگاه بسفر قرار گرفته است‌. می‌توان گفت هیچ مرز دقیقی این منطقه را مشخص نمی‌کند. این محله شیک، مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که به چیزهای قدیمی، مانند طلا علاقه‌مند هستند. صاحبان مغازه‌های آگاه و صمیمی اینجا داستان‌های بسیاری از اقلام پیشنهادی را می‌دانند  و حتی ممکن است برخی از آن‌ها را با یک لیوان چای به شما بگویند!

چوکورجوما نیز در جنوب شرقی خیابان استقلال و در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است و نسبت به جهانگیر محله‌ای ثروتمندتر است. البته هر دو منطقه مملو از مغازه‌های عتیقه‌فروشی پر از اقلام عجیب و غریب و قدیمی است، از جمله چینی‌های عتیقه، ساعت، لحاف‌های توری دست‌ساز و‌‌‌… است.

انتهای پیام

مرتبط با : قصر شیرین
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز