هر آنچه باید درباره ورق گالوانیزه شیروانی بدانید؛ انواع و کاربرد

ورق شیروانی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق شیروانی همان ورق گالوانیزه رنگی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی در طول زمان دارد و همچنین از زیبایی خاصی نیز برخوردار است. ورق‌های شیروانی معمولا از آهن به همراه یک لایه پوشش مناسب تولید شده اند و از استحکام و کارآیی بالایی برخوردارند. ورق‌های شیروانی همواره یکی از محصولات پرفروش بازار به شمار می روند و از مزایای فراوانی نیز برخوردار است.

کاماپرس در ادامه مطلب، به بررسی بیشتر ورق شیروانی می‌پردازد؛

قیمت ورق شیروانی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت ورق شیروانی به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد. ضخات ورق، اندازه ورق، وزن ورق، کارخانه تولید کننده و… از عوامل موثر بر قیمت اینگونه ورق‌ها است. می‌توان گفت اینگونه ورق‌ها قیمت ثابتی ندارند و هرگونه تغییر و نوسانی که در قیمت بازار آهن آلات ایجاد شود، بر روی قیمت ورق شیروانی هم تاثیر می‌گذارد. بنابراین لازم است تا در همان زمان خرید قیمت ورق شیروانی را محاسبه نمود زیرا حتی نوسانات ارزی هم در قیمت‌گذاری ورق شیروانی بسیار موثر هستند.

مزایای ورق شیروانی چیست؟

همانطور که ذکر شد در ساخت اینگونه ورق‌ها از آهن گالوانیزه استفاده می‌شود. به همین دلیل اینگونه ورق‌ها از کیفیت و مقاومت  بسیار بالایی برخوردارند و در مقابل هرگونه زنگ زدگی، خوردگی، پوسیدگی و حتی زلزله هم مقاومت بسیار بالایی دارند و می‌توان از آن‌ها در هر شرایط آب و هوایی نظیر مناطق مرطوب استفاده کرد.اگر دقت کرده باشید در شمال کشور که بارش باران زیاد است، اغلب منازل از ورق‌های شیروانی و شیب‌دار برای سقف منازل خود استفاده می‌کنند.همچنین ورق‌های شیروانی دارای وزن کمی هستند و منجر به افزایش وزن سازه نمی‌شوند و این موضوع باعث می‌شود تا نصب ورق شیروانی نیز به راحتی انجام گیرد.در نتیجه به سرعت مراحل نصب طی شده و در زمان هم ضرفه جویی می‌شود.

علاوه بر مزایای ذکر شده، ورق‌های شیروانی از زیبایی خاصی نیز برخوردار هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبا در بازار وجود دارند. در طی زمان نیز همچنان زیبایی و استحکام خود را حفظ کرده و به هیچ وجه تغییر رنگ نمی‌دهند. باتوجه به مزایای فراوان ذکر شده نکته جالب توجه این است که ورق‌های شیروانی نسبت به سایر ورق‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار است و از لحاظ اقتصادی کاملا مقرون به مصرفه به شمار می‌رود.

راز آسمان پایتخت

ورق شیروانی-کاماپرس

کاربرد ورق های شیروانی چیست؟

ورق شیروانی تنها در شیروانی ساختمان ها کاربرد ندارد بلکه می‌توان از اینگونه ورق‌ها در سقف آلاچیق‌ها، به عنوان سایه‌بان در سقف انباری‌ها و پارکینگ‌ها، سقف سوله‌ها، نمای ویلاها، پارتیشن بندی کارگاه‌ها و غیره استفاده کرد.

انواع ورق شیروانی چیست؟

ورق‌های شیروانی در طرح‌های گوناگونی مانند سفال، جنوا، پالرمو، شادولاین،ذوزنقه، دامپا و… تولید می‌شود که در ادامه به معرفی ورق شیروانی شادولاین و ورق سینوسی می‌پردازیم:

ورق شیروانی شادولاین

این ورق‌ها جزو زیباترین ورق های موجود در بازار به شمار می‌وند و  به دلیل زیبایی و کارکرد فراوان،  اغلب در سقف ساختمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. ورق‌های شیروانی شادولاین و دارای طرح‌های موجدار هستند که طرح موج آن‌ها شباهت به طرح‌های سینوسی و ذوزنقه دارد. قیمت این نوع ورق نیز نسبت به ورق های سینوسی بالاتر می‌باشد.

ورق شیروانی سینوسی یا کرکره‌ای

این مدل از ورق‌های شیروانی دارای طرح نیم دایره‌های بر آمده هستند که به همین دلیل به آن‌ها ورق سینوسی گفته می‌شود. ورق سینوسی یکی از پرکاربرترین ورق‌ها در صنایع مختلف است و نوعی از ورق‌های شیروانی شادولاین به شمار می‌رود. این نوع ورق‌ها دارای قیمت مناسب و پایین‌تری نسبت به سایر ورق‌ها هستند و از لحاظ اقتصادی  بسیار مقرون به صرفه هستند.

افرادی که مایل به خریداری ورق شیروانی با کیفیت و مرغوب هستند، می‌توانند به مجموعه معتبر و باسابقه ایران فرمینگ مراجعه نمایند. از ویژگی‌های مجموعه ایران فرمینگ می‌توان به مشتری مداری، ارائه محصولات مرغوب و سبد گسترده محصولات فولادی اشاره نمود.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران فرمینگ
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز