هر آنچه باید درباره استخدام کارگر ساده بدانید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

انجام بسیاری از کارها نیازی به تخصص و مهارت خاصی نداشته و معمولاً به قدرت بدنی کافی متکی است. به همین دلیل، کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای مختلف اغلب به دنبال استخدام کارگر ساده نیمه وقت یا تمام وقت هستند. چنین فردی می‌تواند کارهای یدی تعیین شده را به خوبی انجام داده و به انجام امور سرعت ببخشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اشتغال و استخدام، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کارگران ساده می‌توانند در بخش‌های تولیدی، انبارداری، تهیه غذا، نظافت، خدمات و… مشغول به کار شوند. انجام چنین کارهایی معمولاً به آموزش خاصی نیاز نداشته و داشتن تجربه یا سابقه کاری هم اهمیت چندانی ندارد. با این حال، استخدام کارگر ساده نیمه وقت یا تمام وقت نیازمند توجه به یکسری نکات ویژه است که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کارگر ساده باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

همانطور که اشاره شد، کارگر ساده نیازی به تجربه، تخصص و مهارت خاصی ندارد و اغلب افراد تازه‌کار می‌توانند به عنوان یک کارگر ساده مشغول به کار شوند. با این حال، بهتر است که شوق و اشتیاق یادگیری در این افراد وجود داشته باشد تا بتوانند در حین کار، حداکثر تجربه را کسب کنند. همچنین، داشتن تعهد و اخلاق حرفه‌ای در محیط کاری از دیگر ویژگی‌های مهمی است که نیروی کاری باید از آن برخوردار باشد.

راز آسمان پایتخت

به علاوه، در مشاغل یدی و کارهایی که به توان بدنی بالا نیاز است باید حتماً به قدرت بدنی کارگر توجه داشت. این ویژگی‌ به خصوص برای انجام اموری مانند نظافت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یک کارگر ساده باید دستورالعمل‌های ارائه شده را درک کند و طبق استانداردهای تعیین شده کار خود را انجام بدهد. رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی از دیگر وظایف نیروی کار ساده محسوب می‌شود.

نکات مهم در استخدام کارگر ساده

پیش از اقدام به استخدام کارگر ساده نیمه وقت یا تمام وقت بهتر است از یکسری نکات و قوانین مهم آگاه شد. اولین قدم برای استخدام نیروی ساده، اطلاع از قوانین کار است. از نظر قانون کارگر به کسی گفته می‌شود که به هر عنوان در مقابل دریافت کردن حق‌السعی مثل  مزد، حقوق، سهم سود و دیگر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند. بنابراین، اطلاع از حقوق، مزایا و شرایط بیمه کارگر از بروز برخی مشکلات در آینده جلوگیری خواهد کرد.

به علاوه، بهتر است در هنگام استخدام کارگر ساده به مهارت‌ها و تجربه کاری وی توجه داشت. اینگونه مسائل می‌تواند در جهت انجام بهتر امور بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین، کارفرمایان باید تمام جزئیات موقعیت شغلی از جمله ساعت کاری، شرح وظایف، انتظارات، حقوق و مزایای در نظر گرفته شده را برای کارگر شرح دهند. در نهایت، تنظیم قرارداد کاری به صورت کتبی از بروز هرگونه سوءتفاهم یا اختلاف جلوگیری خواهد کرد.

کارگر ساده را چگونه استخدام کنیم؟

تامین نیروی انسانی از سوی مراکز و شرکت‌های معتبر، بهترین روش برای برخورداری از توانایی‌های چنین افرادی است. مجموعه کارلاین با داشتن بیش از 15 سال سابقه، هم‌اکنون به عنوان بزرگ‌ترین پشتیبان و تامین‌کننده نیروی انسانی در کشور مشغول به فعالیت است.

کارلاین برای جذب نیروهای عملیاتی خود تمام مراحل استاندارد مانند گزینش اولیه، اخذ استعلام‌های سوء پیشینه و عدم اعتیاد، آزمایش‌های طب کاری، استعلام محل زندگی و تضامین و… را انجام می‌دهد. بنابراین، کارفرمایان می‌توانند با خیال راحت، نیروی کار مورد نظر خود را از این مجموعه جذب کنند.

تامین نیروی انسانی روزمزد، بسته‌بندی، خدماتی، نیروی انبار، نیروی کار موقت، نیروی ماهانه و… تنها بخشی از خدمات این مجموعه محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که تمام پرسنل کارلاین از زمان شروع فعالیت خود تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه مسئولیت با نام و همچنین بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : کارلاین
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز