هاست پرسرعت ایرانی را از کجا بخریم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر تصمیم به راه اندازی وب سایت گرفته باشید، احتمالا با دو کلمه هاست و دامنه هم روبرو شده اید. به عبارت دیگر اولین قدم برای ایجاد سایت اینترنتی، آشنایی با دامنه و هاست است و این دو ارتباط نزدیکی با هم دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از مشهدهاست، اگر بخواهیم با یک مثال توضیح بدهیم، طراحی سایت درست مانند راه اندازی یک مغازه یا فروشگاه در دنیای مجازی است. در تمام پروسه طراحی سایت باید درنظر بگیرید که یک مغازه راه انداخته اید! حال شما برای اینکه در واقعیت این مغازه سود بالایی را نصیب شما کند، چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟ مثلا موقعیت جغرافیایی آن کجا باشد؟ یا اینکه دسترسی مشتریان به مغازه ما چگونه است؟ مغازه های دیگری که در حوزه فعالیت ما کار میکنند (رقبا) چطور فعالیت می کنند؟ این مغازه چقدر باید متراژ داشته باشد تا بتوان همه اجناس را در آن جای داد؟ و …

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع هاست آشنا کنیم چرا که قبل از خرید هاست باید با تعریف آن و سرویس های مختلفی که در شرکت های هاستینگ به کاربران ارائه می شود آشنا شوید، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راز آسمان پایتخت

هاست چیست؟

اطلاعات سایت شما در هاست (Host) ذخیره و نگهداری می شود. اگر بخواهیم به همان مثال مغازه برگردیم، مکانی که مغازه در آن قرار گرفته باید فضای کافی برای قراردادن محصولات شما را داشته باشد، به این فضا برای نگهداری اطلاعات وب سایت، هاست می گویند.

تمامی وبلاگ ها و سایت هایی که در اینترنت موجود هستند همگی با یکی از انواع هاست شروع به کار کرده اند.

سرویس هاست توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب (هاستینگ) مانند مشهدهاست ارائه می شوند که این شرکت ها از سرور اختصاصی برای ارائه هاست (فضای میزبانی) استفاده می کنند. سرور در حقیقت کامپیوتری با منابع بالا و سخت افزاری قدرتمند است که فایل های بسیار زیادی در آن ذخیره می شود. سرورها هم مانند کامپیوتر یا لپ تاپ شما دارای سی پی یو، رم ، هارد و .. می باشد اما در سطح بسیار حرفه ای  و پیشرفته تر. موقعیت جغرافیایی سرورها ممکن است در داخل کشور (ایران) و یا خارج از کشور باشد.

هاست اشتراکی چیست؟

در هاست اشتراکی، شرکت های هاستینگ منابع یک سرور را برای استفاده وب سایت کاربران مختلف، به بخش های بسیار کوچک تر تقسیم بندی کرده و سپس منابع محدودتری را به هر سایت اختصاص می دهند بنابراین در هاست اشتراکی منابع سرور بین وب سایت های بسیار زیادی به اشتراک گذاشته می شود (بیش از 100 کاربر).

شرکت های هاستینگ بر میزان اختصاص منابع هاست اشتراکی به هر سایت، کنترل و مدیریت دارند و در صورتی که یک کاربر از حد مجاز خود میزان منابع بیشتری را استفاده کند، تا زمانی که مشکل سایت خود را برطرف کند بطور موقت معلق (Suspend) خواهدشد تا سایر کاربران ازین بابت متضرر نشوند.

پس تا زمانی که به میزان مجاز از منابع سرور استفاده کنید، لازم نیست برای استفاده از هاست اشتراکی نگران باشید. معمولا حد مجاز استفاده از منابع هاست اشتراکی در قوانین و شرایط سایت شرکت هاستینگ قید شده است.

لازم بذکر است در مشهدهاست با هدف ارائه سرویس باکیفیت، میزبانی کم تعداد در هر سرور در نظر گرفته شده تا تمامی کاربران بتوانند بدون هیچ مشکلی از تمامی سرویس های هاست اشتراکی نهایت استفاده را ببرند.

معرفی انواع هاست در شرکت های هاستینگ ایرانی

حال میخواهیم انواع هاست هایی که در شرکت های هاستینگ ایرانی به کاربران ارائه می شود را به شما معرفی کنیم.

هاست ها انواع مختلفی دارند، اما همه آن ها برای شما و سایت تان مناسب نیستند، هر سایتی بر اساس نوع فعالیت خود به سرویس هاستی نیاز دارد که بتواند پاسخگوی درخواست های کاربرانش باشد بنابراین سرویس های میزبانی وب بر اساس نیازهای مختلف طبقه بندی و تفکیک می شوند و شما باید بر اساس نیاز سایت خود برای خرید هاست اقدام کنید.

هاست معمولی (لینوکس یا ویندوز)

پلن های هاست اشتراکی در اکثر شرکت های هاستینگ معمولا با سرویسی آغاز می شود که برای سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده و ترافیک بالایی ندارند مناسب باشد مانند استارت آپ ها و یا سایت های شخصی و شرکتی.

این نوع هاست ها معمولا به دو گروه هاست لینوکس و ویندوز تقسیم می شوند که بخاطر قیمت مناسبی که دارند بسیار مقرون به صرفه هستند، بهمین دلیل محبوب ترین نوع میزبانی وب بین کاربران شناخته می شود.

هاست لینوکس حرفه ای و هاست ویندوز در مشهدهاست، بر روی بهترین و باکیفیت ترین سرورهای دیتاسنتر ایران و خارج به همراه استفاده از محبوب ترین کنترل پنل های مدیریت هاست، سی پنل و دایرکت ادمین ارائه می شوند تا تمامی کاربران بتوانند با کمترین هزینه، بهترین سرویس را در جهت راه اندازی وب سایتی پویا و دلخواه راه اندازی نمایند.

این موضوع را هم باید اشاره کرد که منابع سرور در این سرویس ها محدود است و در صورتی که پس از مدتی سایت شما ترافیک و بازدیدکننده بیشتری پیدا کند، نیاز به ارتقاء سرویس خود به هاست پرسرعت و یا اختصاصی خواهید داشت که در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

هاست وردپرس

محبوب ترین سامانه مدیریت محتوا (CMS) وردپرس می باشد که امکان راه اندازی آسان و کاربردی وب سایت را فراهم می کند. هاست وردپرس بطور خلاصه نوعی میزبانی وب است که برای اجرای وب سایت های وردپرسی بهینه شده است.

از آن جایی که وردپرس به دلیل افزونه های متنوعی که دارد مجبور به استفاده از منابع هاست است، لذا نیاز به استفاده از یک هاست ویژه برای وردپرس ضروری به نظر می رسد تا با جلوگیری از استفاده بیش از حد منابع بتوان انعطاف پذیری وردپرس را حفظ کرد در عین حال که سرعت و کارایی آن بدون تغییر باقی بماند.

هاست پرسرعت مشهدهاست یک سرویس میزبانی کاملا بهینه شده برای سایت های وردپرسی و یا فروشگاهی که از افزونه ووکامرس استفاده می کنند می باشد. اگر نیاز دارید که سایت وردپرسی شما بر روی بستری که برای وردپرس بهینه شده باشد میزبانی گردد و سرعت بالایی داشته باشد، این سرویس مناسب شماست.

هاست وردپرس نسبت به هاست لینوکس معمولی تفاوت هایی دارد تا یک وب سایت وردپرسی را بصورت موثرتر و بهینه تر میزبانی کند. این تفاوت ها را می توان بر 3 اصل افزایش امنیت، ساده سازی و سرعت نصب وردپرس در مقایسه با هاست معمولی نام برد. همچنین یکسری تنظیمات دیگر در جهت بهبود عملکرد افزونه ها، بروزرسانی های خودکار وردپرس، امکان نصب گواهینامه SSL و همچنین پشتیبانی فنی ویژه توسط شرکت های هاستینگ به کاربران ارائه می شود.

هاست پرسرعت مشهدهاست از حافظه های جدید و پرسرعت NVMe بهره می برد که نسبت به هاست معمولی به طرز چشمگیری می تواند بر سرعت لود انواع وب سایت که با سیستم های مدیریت محتوا از جمله : وردپرس، جوملا و مجنتو طراحی شده اند تاثیر گذار باشد، علاوه بر آن استفاده از کنترل پنل حرفه ای Cpanel همراه با وب سرور LiteSpeed برای افزایش عملکرد و حداکثر کارایی PHP و  همچنین استفاده از Cloud Linux جهت تخصیص منابع از دیگر ویژگی های ممتاز این سرویس می باشد.

باید گفت اکثر شرکت های هاستینگ برای سایتهای پرترافیک، سرورمجازی یا سروراختصاصی پیشنهاد می کنند اما شما می توانید با خرید هاست پرسرعت مشهدهاست، نهایت لذت را از میزبانی سایت خود ببرید و خیالتان را از نظر امنیت و مدیریت سرور، پشتیبان گیری و امنیت داده ها، مانیتورینگ سرور و همچنین هزینه هایی همچون لایسنس کنترل پنل ها و…آسوده نموده و آنرا برعهده تیم پشتیبانی باتجربه مشهدهاست بگذارید.

هاست اختصاصی

میخواهیم شما را با سرویس ویژه و خاص مشهدهاست با عنوان هاست اختصاصی آشنا کنیم. این سرویس یک سرور مجازی با منابع کاملا اختصاصی ست که فقط سایت/های یک کاربر بر روی آن میزبانی می گردد در نتیجه تمامی منابع هاست در این سرویس بصورت اختصاصی در اختیار وب سایت شما قرار می گیرد!

هاست اختصاصی (DEDHost) یک سرور مدیریت شده با قابلیت پشتیبان گیری (Backup) خودکار از اطلاعات سایت در فضای ابری است و بهترین گزینه برای اشخاص حقیقی است که دارای وب سایت هستند اما دانش فنی مدیریت سرور را ندارند و یا شرکت هایی که تمایلی به استخدام نیروی متخصص فنی درون سازمانی ندارند، می توانند بصورت رایگان تمام امور مدیریت سرور را به تیم فنی مشهدهاست بسپارند و باخیال راحت از هاست اختصاصی با سرعت و عملکرد فوق العاده بالا لذت ببرند.

بدلیل منابع محدود در هاست اشتراکی و همچنین مشکلات مدیریت سرورمجازی، خرید هاست اختصاصی بهترین انتخاب خواهد بود چرا که مزیت های هاست اشتراکی و سرورمجازی را همزمان با هم داشته و همچنین امکان پیکربندی سفارشی را بدون نیاز به داشتن دانش فنی برای کاربران فراهم نموده است.

در این سرویس از حافظه های پرسرعت NVMe استفاده می شود و با توجه به نیازهای وب سایت شما بصورت تخصصی کانفیگ و پیکره بندی می‌شود تا از نهایت سرعت و کارایی یک سرویس میزبانی بتوانید استفاده کنید.

شرکت مشهدهاست به نشانی www.mashhadhost.com ، هاستینگ شناخته‌شده و معتبر در زمینۀ ارائه خدمات میزبانی وب و انواع هاست است و با بیش از 18 سال تجربه می‌تواند میزبانی مطمئن برای وب‌سایت‌های شما باشد.
مرتبط با : مشهدهاست
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “هاست پرسرعت ایرانی را از کجا بخریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز