نکاتی که برای سفر به برزیل باید بدانید

تور برزیل-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رزیل، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان است. نام این کشور یادآور ریتم‌های پرجنب‌وجوش سامبا، کارناوال‌های رنگارنگ، سواحل شنی طولانی و یکی از محبوب‌ترین مراکز فوتبال است. با سفر به برزیل می­توان به حیات وحش باور نکردنی و فرهنگ منحصر به فرد آن وارد شد. اگر فکر می‌کنید برزیل باید مقصد بعدی تعطیلات شما باشد، این گزارش به شما در داشتن سفری بهتر کمک می‌کند.

کاماپرس در ادامه به معرفی این کشور زیبا از برخی جهات پرداخته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام بانکی، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

بهترین غذاهای برزیلی که باید امتحان کنید

غذاهای سنتی برزیلی، خوشمزه، رنگارنگ، متنوع و هیجان­انگیز هستند. از آن‌جایی که برزیل یک کشور وسیع با آداب و رسوم گوناگون بوده، غذاهای آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. از لحظه‌ای که وارد این کشور می‌شوید، خواهید دید که دستور پخت غذاهای برزیلی فراتر از وعده‌های غذایی ساده هستند.

فیجوادا، معروف ترین غذای ملی برزیل است که در هر گوشه‌ای از این کشور طبخ می‌شود. این خورشت غنی و مقوی، از لوبیا سیاه درست می­شود و برش‌های مختلف گوشت، گوجه فرنگی، کلم و هویج، طعم آن را دلپذیرتر می‌کند.

راز آسمان پایتخت

فاروفا از دیگر غذاهای خوشمزه برزیل است که به خاطر طعم دودی متمایزش معروف است. این غذا از تکه‌های کوچک بیکن سرخ شده با آرد کاساوا تهیه و با برنج و لوبیا سرو می‌شود تا آب آن را جذب ‌کند. درنهایت بافت باقی­مانده آن به یک وعده غذایی کاملاً لطیف تبدیل می‌شود.

سیستم حمل‌ونقل در برزیل

در هر گوشه و کناری از برزیل، مناطق وسیعی از جنگل‌های بارانی استوایی، تالاب‌های باتلاقی، علفزارهای غلتان، فلات‌های ناهموار و کوه‌های سبز به ذهن متبادر می‌شود. ممکن است تصور کنید که سفر به دور پنجمین کشور بزرگ جهان یک عمر طول می‌کشد، اما گشت‌وگذار در این کشور بزرگ به طرز شگفت­انگیزی آسان است؛ اگرچه نیاز به یک برنامه­ریزی منسجم دارد. برای کسانی که زمان بیشتری در اختیار دارند، اتوبوس‌ها وسیله­ای محبوب و ارزان برای رفت و آمد در برزیل و به ویژه بین شهرهای بزرگ و شهرک‌ها به­حساب می­آیند. خدمات اتوبوسرانی از اتوبوس‌های ساده گرفته تا اتوبوس‌های لوکس لیتو متغیر است. یکی از بهترین گزینه‌های با ارزش برای رزرو سفرهای بین شهری در برزیل، شرکت “باسر” است. با استفاده از اپلیکیشن این شرکت، حداقل از یک روز قبل می­توان اتوبوس مورد نظر را رزرو کرد. سفر از ریودوژانیرو به سائوپائولو به عنوان یکی از پرترددترین مسیرها تقریبا 60 دلار هزینه دارد. فراموش نکنید که کارت شناسایی خود را هنگام خرید بلیط و زمان سوار شدن به اتوبوس باید نشان دهید.برای مسافت‌های کوتاه می­توان از تاکسی و وسایل نقلیه استفاده کرد. اپلیکیشن‌های سواری مانند “اوبر” در شهرهای بزرگ برزیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. خودروهایی که از طریق این برنامه‌ها رزرو می‌شوند، نسبت به تاکسی‌های دیگر ارزان‌تر هستند. اگر سوار تاکسی می‌شوید، مطمئن شوید که راننده، تاکسی­متر را روشن کرده باشد، زیرا در غیر این صورت ملزم به پرداخت مبلغ غیرمنصفانه‌ای خواهید شد.

چه لباس‌هایی به برزیل ببریم؟

از سواحل آفتابی ریودوژانیرو گرفته تا ارتفاعات کوهستانی حیرت­انگیز میناس گرایس، هر مقصدی چالش‌های خاص خود را دارد. انتخاب لباس مناسب برای بسته­بندی در چمدان می‌تواند تفاوت­های بین یک سفر راحت و سفری غیرآسوده را نمایان کند. با توجه به طبیعت گرمسیری برزیل، پوشیدن لباس‌های سبک و تنفس­پذیر توصیه می‌شود. تی­شرت و بلوز نخی برای هوای گرم مناسب است. اگر قصد دارید در فصل زمستان به مناطق سردتر سفر کنید، مهم است که مقداری لباس گرم از جمله ژاکت به همراه داشته باشید. در سفر به برزیل اهمیت کفش خوب را دست کم نگیرید؛ چه در حال کاوش در خیابان‌های شلوغ شهر یا قدم زدن در شن‌های نرم سواحل آن باشید، یک جفت کفش راحت و همه‌کاره می‌تواند تفاوت زیادی در تجربه سفر شما ایجاد کند. کفش‌هایی انتخاب کنید که برای پیاده‌روی‌های طولانی مقاوم، سبک و راحت باشند.

بهترین فصل برای سفر به برزیل چه زمانی است؟

آب‌وهوای برزیل با توجه به وسعت این کشور بسیار متفاوت است و هر منطقه برای بازدید، زمان خاص خود را می­طلبد. در حالی که تابستان برزیل از ماه­های دسامبر تا مارس و زمستان از ماه­های ژوئن تا سپتامبر آغاز و پایان می‌یابد، آب‌وهوای برزیل بسته به منطقه‌ای که بازدید می‌کنید، متفاوت است. به طور کلی، بهترین زمان برای بازدید از برزیل بین ماه­های سپتامبر تا نوامبر است، زیرا در این بازه زمانی هوا نسبتا معتدل است. در جنوب برزیل، تفاوت فصلی دما بیشتر از مناطق شمالی و آمازون گزارش می‌شود. سواحل جنوب برزیل از حدود اکتبر تا آپریل آب‌وهوای مطلوبی دارند و در خارج از این بازه زمانی، هوا نسبتا سرد می‌شود. در مقابل، سواحل شمالی برزیل در تمام طول سال دمای بالایی دارد و همیشه برای تعطیلات ساحلی برزیل به اندازه کافی گرم است. در آمازون نیز دما همیشه بالاست؛ اگرچه میزان بارندگی از یک ماه به ماه دیگر کمی متفاوت است.

آژانس گردشگری هرمس، مجری مستقیم تور برزیل

در هر زمان از سال، برزیل شگفتی‌ها و جذابیت­های خاص خودش را دارد. با تورهای آژانس گردشگری “هرمس” (https://hermes724.com) می­توانید سفری جذاب به حیات وحش آمازون و گشت‌های شهری متنوع را تجربه کنید. این مجموعه برای تابستان امسال، سه نوع پکیج متفاوت از تور برزیل در نظر گرفته است. هتل گراند هیات، هتل استوریل و هتل ایبروستار کروز از جمله هتل‌های موجود برای رزرو تور برزیل هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : هرمس724
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز