ساخت کارخانه باتری خودرو برقی توسط مپنا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مدیرعامل حمل‌و‌نقل گروه‌ مپنا با بیان اینکه مپنا کارخانه‌ای برای تولید باتری خودروهای برقی در حال ساخت دارد، اظهار امیدواری کرد که این کارخانه امسال به بهره‌برداری برسد.

علی امام مدیرعامل حمل‌و‌نقل گروه‌ مپنا در گفت‌وگو با خبرنگار کاماپرس با بیان اینکه در حال حاضر مپنا در ساخت و تعمیر لوکوموتیو، حمل‌و‌نقل بار و همچنین پروژه‌های مترو شهری فعال است، گفت: بخش حمل‌و‌نقل مپنا از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرده‌ و در 16 سال گذشته در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل به ویژه در حوزه برقی سازی خودروها و بخش ریلی فعالیت گسترده‌ای انجام داده‌است. در شرایط کنونی مپنا دارای شرکت‌های ریلی متفاوتی است که هر کدام یک ماموریت را دنبال می‌کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر انواع لوکوموتیو باری، مسافری و تونلی در این شرکت تولید می‌شود، افزود: همچنین مجموعه دیگری در بخش تعمیر لوکوموتیوها فعال است.

توسعه بخش فناوری حمل‌و‌نقل در مپنا

به گفته وی مپنا از چند سال گذشته در بخش فناوری حمل‌و‌نقل نیز فعال شده‌؛ به طوری که طراحی و ساخت انواع ترمز لوکوموتیوهای باری و مسافری در این بخش انجام می‌شود.

امام با تاکید بر اینکه در حوزه زیرساخت‌های ریلی شهری فعال هستیم، اظهار کرد: در خطر 6 مترو تهران از 7 سال گذشته فعالیت داریم. خط 2 مترو اصفهان را تمام و خط یک مترو اصفهان را آغاز کرده‌ایم.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

فعالیت مپنا در بخش تعمیرات قطارهای شهری

امام با اشاره به فعالیت مپنا در بخش تعمیرات قطارهای شهری، کفت: مپنا در حوزه تعمیر انواع واگن‌ها شرکت تخصصی داشته و در تولید انواع واگن‌ها شرکتی زیر مجموعه مپنا فعالیت گسترده‌ای دارد.

مدیرعامل حمل‌و‌نقل گروه‌مپنا با تاکید بر اینکه بخش حمل‌و‌نقل ریلی مپنا در همه بخش‌ها فعال است، گفت: همچنین مپنا یک شرکت چند وجهی دارد که برای مشتریان خود بار جابه جا می‌کند. قصد داریم در این بخش در حوزه کشورهای آسیای میانه فعال شویم.

صادرات انواع واگن و قطعات آن از سوی مپنا

امام با تاکید بر اینکه مپنا انواع واگن و قطعات آن را صادرات می‌کند، گفت: در حال حاضر در حوزه تولید لوکوموتیو در شرکت مپنا لوکوموتیو محصول «مپ سی» را با توان 4 هزار اسب بخار با مشخصات بسیار مناسب برای حمل بار در شبکه ریلی کشور ساختیم. با تلاش‌هایی که در سال گذشته انجام دادیم این محصول در حال عرضه به مجموعه‌های بزرگ معدنی و صنعتی است.

مدیرعامل حمل و نقل گروه مپنا با اشاره به اینکه چند سالی است در ساخت متروهای شهری فعال شده ایم، گفت: امیدواریم امسال بتوانیم چند قرارداد با کلان شهرها منعقد کنیم.

امام با اشاره به بازار خوب صادراتی در حوزه سی آی اس، گفت: کریدور شمال – جنوب علاوه بر رونق بخشی به صادرات محصولات ایرانی به سایر کشورها، می‌تواند در انتقال کالاهای کشورهای حوزه سی آی اس به آب‌های گرم جنوب موثر باشد.

مدیرعامل حمل و نقل گروه مپنا در پایان با بیان اینکه طی 10 سال گذشته حمل و نقل ریلی ایران توسعه خوبی داشته‌است، اظهار کرد: این زیرساخت‌ها هنوز برای توسعه ناوگان ریلی توسعه نیافته‌ است، از این رو با توجه به اینکه مپنا در ساخت ریل و ناوگان فعال است می‌تواند نقش مهمی در این بخش داشته‌باشد. از طرف دیگر هدف مپنا ورود به بازار کشورهای سی آی اس است، از این رو با رفع موانع دست و پاگیر و همچنین اصلاح تفاوت‌هایی که در مشخصات زیرساخت ریلی کشور با کشورهای حوزه سی آی اس وجود دارد، می‌تواند در مبادلات کالا بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

مرتبط با : مپنا
رایانه کمک
روکش مارال
آریاپی
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ساخت کارخانه باتری خودرو برقی توسط مپنا

  1. مجید گفته:

    ساخت تراشه را شروع کنید بهترین مکان محدوده کیانمهر کرج میباشد امروز اگر تراشه بسازید با بادهای پیشرفته ی الکترونیک جز کشورهای پیشرفته قلمداد میشوید غیر ازآن یعنی هیچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز