مهم ترین تجهیزات ابزار دقیق کدامند؟ + بهترین روش خرید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

این روزها با گسترش اینترنت و راه اندازی فروشگاه‌های آنلاین، دیگر لازم نیست افراد برای خرید به صورت حضوری به فروشگاه‌ها مراجعه داشته باشند و فعالان حوزه صنعت هم از این قاعده مستثنی نیستند. متقاضیان این نوع ابزارها، کافی است بهترین فروشگاه اینترنتی خرید تجهیزات ابزار دقیق را جست و جو کنند و سپس با چند کلیک خرید خود را انجام دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم صنعتی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ابزار دقیق تمامی تجهیزاتی هستند که عملیات کنترل و اندازه گیری فرآیندهای صنعتی را انجام می‌دهند. هر چه حوزه فعالیت صنعتی حساس‌تر و دقیق‌تر باشد، اهمیت خرید تجهیزات ابزار دقیق مناسب بیشتر می‌شود. با خرید تجهیزات اندازه گیری مناسب و استفاده درست و به جا از آن‌ها، امکان بهره وری صحیح فرآیندهای صنعتی فراهم خواهد شد. در واقع خرید تجهیزات اندازه گیری به منظور نشان دادن دقیق مقادیر فیزیکی انجام می‌شود.

ویژگی بهترین نوع تجهیزات ابزار دقیق چیست؟

افرادی که به تجهیزات ابزار دقیق برای اندازه گیری احتیاج دارند و اولین بار است که به این نوع وسایل نیازمند شده‌اند، بهتر است آشنایی اجمالی با ویژگی بهترین نوع آن‌ها داشته باشند. یکی از ویژگی‌های مورد توجه تجهیزات اندازه گیری، تاخیر کم در انجام عملیات سنجش است. کاربران هنگام استفاده از یک اندازه گیر باید به تاخیر زمانی آن توجه داشته باشند.

میزان حساسیت قابل قبول، دامنه اندازه گیری مناسب، پایداری، دقت و تکرارپذیری از دیگر ویژگی‌های تجهیزات اندازه گیری دقیق هستند.

راز آسمان پایتخت

ابزارها و تجهیزات مذکور شامل پوزیشنر، عملگرها، واحد مراقبت، شیر برقی، ترانسیمتر، ترانسدیوسر، فلومتر و کنترل ولو هستند. در ادامه مهم‌ترین ابزارهای اندازه گیری یعنی پوزیشنر و عملگر معرفی خواهند شد؛

آشنایی با پوزیشنر و انواع آن

انتقال و هدایت هوای تحت فشار به محرک یا عملگر شیر با دستگاهی به نام پوزیشنر اتفاق می‌افتاد. معمولا این دستگاه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ولو تحت فشار بوده و به فشارشکن احتیاج داشته باشد. در حقیقت پوزیشنر یک سیگنال فیدبک به اتاق کنترل ارسال و موقعیت جدید شیر کنترل را اعلام می‌کند تا کاربر اتاق کنترل نسبت به باز یا بسته شدن شیر به اندازه سیگنال مطمئن شود.

پنوماتیک، الکتریک یا آنالوگ، الکترو پنوماتیک و دیجیتالی یا هوشمند انواع مختلف این ابزار هستند. قیمت پوزیشنر با توجه به نوع و برند سازنده آن متفاوت است؛ به همین دلیل هنگام خرید پوزیشنر توصیه می‌شود تفاوت‌ها و برند آن توجه شود. مقایسه قیمتی و خرید پوزیشنر به صورت آنلاین و حضوری از فروشگاه‌های معتبر تخصصی وجود دارد.

عملگر چیست و چه کاربردی دارد؟

عملگرها به صورت کلی دو نوع خطی و دورانی هستند که هر مورد نیز انواع مختلف خود را دارد. جک‌های نیوماتیکی، هیدرولیکی، سروو موتورهای خطی و جک‌های سلونویدی در گروه عملگرهای خطی قرار می‌گیرند. عملگرهای دورانی نیز شامل موتورهای الکتریکی، نیوماتیکی و هیدرولیکی هستند. علاوه بر این دسته بندی، یک نوع عملگر دیگر هم وجود دارد که مربوط به شیرهای صنعتی است. این نوع عملگرها نیز به دو قسم قطع و وصل و تدریجی تقسیم می‌شوند. بسته به نوع فعالیت صنعتی و نیازمندی‌ها، خرید عملگر انجام می‌شود. قیمت انواع عملگر به دلیل تفاوت کاربرد آن متفاوت است.

بهترین نوع تجهیزات اندازه گیری را از ایران صنعت گروپ بخرید

معمولا دستگاه و ابزارهایی که استانداردهای بین المللی آ پی آی، آی اس آ، آی پی اس، مهم‌ترین استاندارد حفاظتی اروپا، بی اس آی، انجمن حفاظت از آتش سوزی ملی، استاندارد بین المللی حوزه الکترونیک و آ اس ام ای را دارند، بهترین مدل تجهیزات ابزار دقیق محسوب می‌شوند.

افرادی که قصد خرید عملگر یا دیگر تجهیزات اندازه گیری با استانداردهای بین المللی را دارند باید به مرکز معتبر مراجعه کنند. البته برای خرید این قبیل تجهیزات لزوما نیازی به مراجعه حضوری نیست. افراد می‌توانند به صورت آنلاین ابزار دقیق مورد نیازشان را خریداری کنند. منتهی برای این موضوع ابتدا باید بهترین فروشگاه اینترنتی خرید تجهیزات ابزار دقیق را شناسایی کرد. ایران صنعت گروپ یکی از فروشگاه‌های معتبر در خصوص تجهیزات ابزار دقیق است که انواع برندهای معتبر این حوزه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ایران صنعت گروپ نمادهای اعتماد لازم را کسب کرده و مشتریان آن به راحتی امکان خرید انواع ابزار اندازه گیری مورد نیاز خود را دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران صنعت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز