مهمترین نکات آپارتمان ‌نشینی

آپارتمان نشینی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پیدایش آپارتمان‌سازی در کشور باعث شده که شیوه زندگی فردی و جمعی در محل سکونت نیز متفاوت شود. شیوه زندگی در آپارتمان با سکونت در خانه‌هایی که تنها یک خانواده در آن زندگی می‌کردند، متفاوت است. در این شیوه از زندگی باید قوانین و نکاتی رعایت شود که ذیل عنوان فرهنگ آپارتمان‌نشینی قرار می‌گیرند و رعایت این قوانین باعث همزیستی مسالمت‌آمیز و رعایت حقوق متقابل می‌‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مهم‌ترین نکات آپارتمان‌نشینی ‌پرداخته است.

رعایت نظافت ساختمان

یکی از مهم‌ترین مسائل در فرهنگ آپارتمان‌ نشینی، رعایت نظافت و جلوگیری از ایجاد آلودگی است که در بسیاری اوقات باعث ایجاد مشاجره بین ساکنان یک ساختمان می‌شود.

ساکنان آپارتمان می‌توانند با رعایت برخی نکات از ایجاد آلودگی در مشاعات ساختمان جلوگیری کنند. یکی از موارد مهمی که باید رعایت شود، دقت در هنگام حمل زباله است. زباله‌ها باید علاوه بر کیسه، داخل سطل نیز قرار گیرند تا هنگام انتقال به بیرون از ساختمان، شیرابه آن در راه‌پله یا سایر مشاعات ساختمان نشت نکند. پس از حمل زباله نیز قرار دادن آن پشت در ورودی ساختمان باعث ایجاد مزاحمت برای سایر ساکنان می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ساکنان باید از پرتاب یا ریختن انواع زباله اعم از دستمال کاغذی، آدامس، ته سیگار و امثال آن در فضای مشترک ساختمان خودداری کنند.

قرار دادن حیوانات خانگی در قسمت‌های مشترک ساختمان نیز باعث ایجاد آلودگی محیطی و ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها می‌شود.

عدم ایجاد آلودگی صوتی و بصری

سروصدای زیاد از دیگر مواردی است که مدام باعث ایجاد شکایت از جانب ساکنان می‌شود. یکی از نکات مهمی که باید رعایت شود، عدم برقراری تماس و صحبت کردن با تلفن در مشاعات ساختمان است.

در هنگام برگزاری مهمانی و دورهمی، مراقبت از بسته بودن پنجره‌ها، زیاد نبودن صدای موزیک و بیش از حد بلند حرف نزدن می‌تواند از ایجاد آلودگی صوتی جلوگیری کند.

ساکنانی که کودک یا نوجوان دارند، باید مراقب بازی کودکان و به‌ویژه دویدن آنان باشند. رها نکردن در ساختمان و آرام بستن در، از موارد مهمی است که باید در فرهنگ آپارتمان‌نشینی رعایت شود.

یکی از مهم‌ترین نکات برای عدم ایجاد آلودگی بصری، خودداری از قرار دادن کفش‌ها جلوی در واحد است. همچنین ساکنان نباید وسایل اضافی و شخصی خود را در مشاعات ساختمان از جمله پارکینگ، راهرو، موتورخانه، حیاط یا پشت‌بام قرار دهند.

آپارتمان نشینی-کاماپرس

مهم‌ترین نکات در فرهنگ آپارتمان‌نشینی

موارد دیگری نیز در فرهنگ آپارتمان‌نشینی وجود دارد که رعایت آنها باعث آسایش ساکنان و زیست مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات، استفاده صحیح از آسانسور است. افراد نباید مانع از حرکت آسانسور شوند. هم‌چنین حمل بار با آسانسور ممنوع است.

پرداخت به موقع هزینه‌های ساختمان اعم از متغیر و ثابت شامل اجاره، شارژ و امثال آن، شرکت در جلسه‌های مربوط به ساختمان و عدم شست‌وشوی وسایلی مانند خودرو و فرش در حیاط از مواردی هستند که رعایت آنها در فرهنگ آپارتمان‌نشینی تعریف شده است.

آپارتمان نشینی-کاماپرس

مدیریت ساختمان با مدیریتو

“مدیریتو” (https://modirito.com)، استارتاپی تخصصی برای مدیریت و راهبری ساختمان است که خدمات خود را در شهر تهران ارائه می‌کند. مدیریتو با تیمی کارشناسی متشکل از مهندسان عمران، معماری، صنایع، وکلا و نظایر آن، مدیریت ساختمان و مجتمع را بر عهده می‌گیرد. این مجموعه نگاهی تخصصی به مسائل فرهنگی و رفاهی ساختمان داشته و سعی در ارتقای کیفیت زیست ساکنان ساختمان دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریتو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز