معرفی پرکاربردترین سامانه های اطلاعات جامع دارویی ایرانی و خارجی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، اطلاعات عمومی پزشکی و دارویی، دیگر تنها مختص پزشکان و قشر خاصی از جامعه نیست. تقاضا و نیاز مردم به اطلاعات معتبر دارویی موجب شده که سامانه­های اطلاعات جامع دارویی مختلفی در سراسر دنیا ظهور پیدا کنند؛ بنابراین تمام افراد می‌توانند تنها با یک جست­وجوی ساده در اینترنت به سوالات خود در رابطه با نحوه و مقدار مصرف، عوارض، مراکز فروش و سایر موارد مربوط به داروها دسترسی پیدا کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، افزایش آگاهی عموم مردم درباره بیماری‌ها و داروها، دسترسی آسان به اطلاعات ضروری، کاهش هزینه‌های درمانی و امثال آن از جمله مزایای استفاده از سامانه‌‌­های اطلاعات جامع دارویی است.

در ادامه این مطلب، با پرکاربردترین سامانه‌های ایرانی و خارجی حوزه دارو آشنا خواهیم شد.

راز آسمان پایتخت

داروبین؛ بزرگ‌ترین پایگاه اطلاعات پزشکی و سلامت ایران

داروبین” (http://Daroobin.com) تلاش می‌کند که با استفاده از معتبرترین منابع علمی، اطلاعات ضروری در حوزه سلامت و دارو را در اختیار عموم مردم قرار دهد. این مجموعه به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه اطلاعات پزشکی و سلامت ایران، کار خود را در سال 1401 آغاز کرد و عموم مردم با هر سطح تحصیلاتی می‌توانند از اطلاعات موجود در این پایگاه استفاده کنند. تمامی حوزه‌های مختلف پزشکی در داروبین به شکل کاربردی، دسته‌بندی شده و محتوای آنها توسط افراد متخصص منتشر می‌شود.

دارویاب

این مجموعه با کمک بیش از 150 پزشک و داروساز، سامانه یکپارچه “دارویاب” را به صورت رایگان در اختیار جامعه پزشکی قرار داده است. در نتیجه، محتوای منتشر شده در این سامانه در ابتدا برای پزشکان و داروسازان کشور در نظر گرفته شده است. امکان بررسی داروها بر اساس شرکت تولیدکننده، واردکننده و توزیع‌کننده و دسترسی به لیست داروخانه‌های سراسر کشور از جمله مزایای استفاده از دارویاب است.

دکترتو

“دکترتو” یکی دیگر از پرکاربردترین سامانه‌­های اطلاعات جامع دارویی و پزشکی کشور است. با استفاده از این سامانه، کاربران می‌توانند به صورت تلفنی، مشاوره پزشکی دریافت کنند. همچنین امکان ثبت اینترنتی نوبت پزشک، ارائه اطلاعات مربوط به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ارائه اطلاعات کاربردی در رابطه با داروها و بیماری‌ها از دیگر مزایای استفاده از این سامانه است.

کتاب دایرة المعارف داروهای پزشکی

این کتاب 1528 صفحه‌ای، اطلاعات کاربردی و جامعی را درباره نام فارسی و انگلیسی داروها، گروه دارویی، نام تجاری، مکانیزم اثر، گروه شیمیایی، میزان مصرف، موارد مصرف و نظایر آن در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. این کتاب توسط گروه آموزشی “ویستا” گردآوری شده است و برخی از مهم‌ترین دانستنی‌های پزشکی را نیز در بر می‌گیرد.

ساینس دایرکت

“ساینس دایرکت” یک انتشارات علمی، فنی و بهداشتی معتبر خارجی است که تلاش می‌کند با انتشار مطالب علمی به­روز پزشکی، محققان را در زمینه اطلاعات دارویی و پزشکی به خوبی هدایت کند. کاربران می‌توانند با مراجعه به وبسایت این مجموعه از تحولات روز دنیای پزشکی مطلع شوند و درباره انواع بیماری‌ها و داروها اطلاعات جامعی به دست آورند.

سیگنچر دیسکاوری

“سیگنچر دیسکاوری” یک سازمان مستفر در انگلستان است که حضور پررنگی در زمینه کشف داروهای جدید دارد. ماموریت این مجموعه، کشف، اختراع و پیاده­سازی فرآیندها و مسیرهای موثر جدید است که موفقیت کشف دارو را ممکن می‌سازد. با مراجعه به وبسایت سیگنچر دیسکاوری می‌توان به طیف وسیعی از اطلاعات دارویی و تازه‌های پزشکی دسترسی پیدا کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : داروبین
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز