معرفی سریع ترین خودرو برقی تک موتوره در سال 2024

ژیوار

شاید بهترین راه برای این که توان یک خودرو برقی افزایش بیابد این باشد که چند موتور برقی در آن به کار گرفته شود. با این حال، خودروسازانی هستند که توانسته‌اند با استفاده از فقط یک موتور عملکردی فوق‌العاده ارائه بدهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر خودروهای برقی زیادی به صورت محرک جلو یا محرک عقب در بازار وجود دارند و علاوه بر عملکرد، دوام و کم مصرف بودن را نیز مد نظر قرار داده‌اند. وزن این گونه خودروها نیز تا حد امکان کاهش داده شده است تا هندلینگ و شتاب بهتری داشته باشند.

در حال حاضر، سریع‌ترین خودرو برقی تک موتوره لوسید ایر پیور (Lucid Air Pure) است که شتاب و سرعت آن بارها تست شده و مورد تأیید قرار گرفته است. نکته جالب توجه این است که این برند تازه وارد به صنعت خودروهای برقی لوکس توانسته است محصولی هم تراز با محصولات برندهای با سابقه‌تری مانند پورشه و بی ام و تولید کند.

دریان سفر امید

موتور برقی لوسید ایر پیور نیروی خارق‌العاده‌ای برابر با 430 اسب بخار و گشتاوری 550 نیوتن‌متری تولید می‌کند. این میزان از نیرو و گشتاور از طریق یک گیربکس نوآورانه تک سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و نتیجه‌اش این است که لوسید ایر پیور می‌تواند ظرف 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست بیابد. البته به نظر می‌رسد شتاب صفر تا صد قدری محافظه‌کارانه اعلام شده است چون تست‌های مستقل نشان داده‌اند که می‌توان به شتاب 4.3 ثانیه‌ای نیز دست یافت.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان