معرفی جامع ترین جدول وزن آهن آلات + قیمت روز آهن آلات 24 آذر 1401

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وزن انواع آهن‌آلات مانند میلگرد، تیرآهن، نبشی و … رابطه مستقیمی با قیمت و کیفیت نهایی سازه دارد. به همین دلیل، محاسبه وزن مقاطع فولادی در هنگام خرید بسیار مهم و البته کمی پیچیده است. جدول وزن آهن آلات یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌های محاسبه وزن است. به علاوه، وزن محصول بر طول عمر سازه نیز تاثیرگذار است و بهتر است برای افزایش کیفیت پروژه‌ها از آهن‌آلاتی با وزن نزدیک به جدول اشتال استفاده کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار آهن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جدول اشتال یکی از مهم‌ترین منابعی است که مهندسان به آن مراجعه می‌کنند. این جدول، اطلاعات جامعی را در خصوص وزن، سطح مقطع، گشاور مقاوم و… را نشان می‌دهد. از این جدول در بازار آهن و فولاد نیز برای محاسبه وزن انواع آهن آلات استفاده می‌شود. هر چه وزن مقاطع تولیدی به جدول اشتال آن نزدیک‌تر باشد، محصول از کیفیت بالاتری برخوردار است.

جدول وزن ورق

ورق فولادی، یک صفحه مسطح است که از آلیاژهای آهن و قلع در دو نوع کلاف و تخت تولید می‌شود. ضخامت ورق بر حسب «گیج» اندازه‌گیری می‌شود و هر مقدار که گیج ورق بیشتر باشد، ورق نازک‌تر خواهد بود. کارخانه‌هایی مانند فولاد مبارکه اصفهان و فولاد کاویان، عمده ورق‌های فولادی را در کشور تولید می‌کنند. با استفاده از جدول زیر، وزن ورق فولاد مبارکه اصفهان قابل محاسبه و مشاهده است؛

جدول وزن قوطی

این محصول نقش مهمی در مقاومت، کیفیت و سبک‌سازی سازه‌های فولادی دارد و جایگزین بسیار مناسبی برای آهن آلاتی چون ناودانی، نبشی و تیرآهن است. فرمول محاسبه وزن پروفیل به این شرح است:

راز آسمان پایتخت

(طول + عرض) * ۲ *  ضخامت * طول شاخه  * چگالی آهن = وزن قوطی

در این فرمول، طول و عرض قوطی بر حسب متر، ضخامت بر حسب میلی متر است و وزن قوطی بر حسب کیلوگرم به دست می‌آید. اما همانطور که گفته شد، به جای محاسبات طولانی و سخت می‌توان از جدول وزن آهن آلات استفاده کرد که با اطمینان بسیار بالایی، وزن و قیمت تقریبی انواع مقاطع فولادی را نشان می‌دهند. مرکز آهن ملل، جامع‌ترین و معتبرترین جداول وزنی را به متقاضیان خرید آهن آلات ارائه می‌دهد.

بررسی بازار آهن

افزایش ناگهانی قیمت دلار تاثیرات قابل توجهی را بر روی بازار آهن آلات گذاشته است و به نظر می‌رسد که فعلاً شاهد اصلاح قیمت ارز نخواهیم بود. به همین دلیل، بسیاری از متقاضیان خرید در حال ارزیابی بازار هستند و تا کنون تقاضای قابل توجهی در بازار آهن آلات ایجاد نشده است. در هفته اخیر، قیمت آهن آلات در تمامی بخش‌ها با یک افزایش 300-500 هزار تومانی در هر روز مواجه بوده است. تداوم محدودیت در مصرف گاز و کاهش تولید مقاطع فولادی از عوامل مهم در افزایش قیمت‌ها به شمار می‌رود.

قیمت روز برخی از مقاطع فولادی در جدول زیر قابل مشاهده است؛

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز