مزیت استفاده از شیشه دودی در خودرو

شیشه دودی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

نصب شیشه دودی، یکی از محبوب‌ترین خدمات خودرو به ویژه در روزهای گرم و آفتابی تابستان است که تا حدی می‌تواند از تابش مستقیم نور خورشید و گرم شدن بیش از حد کابین خودرو جلوگیری کند. همچنین نصب شیشه دودی می‌تواند از آسیب دیدن روکش‌های خودرو نیز جلوگیری کند. علاوه بر این مزایا، بسیاری از افراد به دلیل جلوه ظاهری زیبای شیشه دودی، طرفدار آن هستند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مزیت استفاده از شیشه دودی و انواع آن پرداخته است.

مزایا و معایب استفاده از شیشه دودی

شیشه‌های دودی با درصدهای مختلفی تولید می‌شود و بعضی از انواع آن، UV است که می‌تواند تا 90 درصد از ورود اشعه‌های مضر خورشید جلوگیری کند. برچسب‌های دودی UV عایق مناسبی برای جلوگیری از فرسودگی قطعات کابین خودرو به دلیل تابش نور خورشید است. همچنین شیشه‌های دودی باعث خستگی کمتر چشم در حین رانندگی در طول روز و به ویژه شب می‌شود.

برچسب‌های دودی با افزایش استحکام شیشه در تصادفات می‌توانند از ریزش قطعات شیشه روی سرنشینان جلوگیری و ایمنی آن‌ها را تا حدودی تامین کند. علاوه بر موارد ذکر شده، شیشه‌های دودی جزو تزئینات خودرو محسوب می‌شود و از محبوبیت ویژه‌ای در بین طرفدارانش برخوردار است.

یکی از بزرگ‌ترین معایب شیشه‌های دودی، کاهش دید راننده است؛ بنابراین ممکن است باعث افزایش احتمال تصادف‌های رانندگی شود. همچنین افزایش استحکام شیشه‌ها می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف محسوب شود، زیرا در تصادف‌های رانندگی، برای بیرون کشیدن سرنشینان از خودرو، نیازمند نیروی بیشتری برای شکستن شیشه خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

انواع شیشه دودی

برچسب‌های شیشه دودی بر اساس میزان نوری که از آن‌ها عبور می‌کند، درصدبندی می‌شود که بین پنج تا 100 درصد متغیر است. هرچه درصد برچسب کمتر باشد، میزان نور کمتری از آن عبور می‌کند. بهترین نوع شیشه‌های دودی، 35 تا 40 درصد است که اجازه می‌دهد 30 تا 40 درصد نور وارد کابین شود. طبیعی است که هرچه کیفیت برچسب دودی بیشتر باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

شیشه دودی ماشین-کاماپرس

قوانین استفاده از شیشه دودی

قوانین راهنمایی و رانندگی اجازه دودی کردن شیشه عقب خودرو را به افراد نمی‌دهد، زیرا باعث کاهش دید راننده در حین حرکت خودرو و کاهش سطح امنیت می‌شود. البته باید در نظر داشت که این محدودیت شامل خودرو‌هایی می‌شود که از برچسب برای دودی کردن شیشه استفاده کرده‌اند و خودرو‌هایی که به صورت فابریک و در داخل کارخانه به شیشه دودی مجهز شده‌اند، شامل این قانون نمی‌شوند. همچنین افراد دارای دستور پزشک برای استفاده از شیشه دودی می‌توانند مجوز استفاده از آن را دریافت کنند. در حال حاضر در ایران، افراد مجاز به استفاده از شیشه‌های دودی 35 تا 40 درصد بوده و در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

عمر برچسب‌های دودی

برچسب‌های شیشه‌های دودی در جنس، مواد استفاده شده برای ساخت و میزان ضخامت با هم تفاوت دارند؛ با این حال عمر این برچسب‌ها طولانی بوده و به ندرت از بین می‌روند. ممکن است که برچسب‌ها بعد از مدتی به دلیل آب و هوا و شدت نور آفتاب دچار تغییر رنگ شوند، ولی مشکلی برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد. هرچه کیفیت برچسب‌های دودی بیشتر باشند، طول عمر آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

استفاده از خدمات شیشه دودی در اتوشناس

مجموعه اتوخسروانی که دارای 51 سال سابقه در زمینه فروش خودرو است، در سال 1399 اقدام به تاسیس “اتوشناس” کرد. متخصصان اتوشناس در حال حاضر در زمینه ارائه انواع خدمات مشاوره و کارشناسی به افراد فعالیت می‌کنند. همچنین این مجموعه در زمینه فروش انواع قطعات خودرو و ارائه خدمات محافظتی کاور و سرامیک، تیوننیگ و فیس لیفت نیز مشغول فعالیت است. کاربران برای دودی کردن شیشه‌های خودرو با برچسب می‌توانند از خدمات حرفه‌ای متخصصان و کارشناسان این مجموعه با ضمانت پنج تا 10 ساله استفاده کنند. همچنین امکان استفاده از طرح‌های پرداخت اعتباری برای مشتریان نیز وجود دارد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت این مجموعه به آدرس https://autoshenas.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتوشناس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز