مدیرعامل سایت دیوار به زندان محکوم شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سایت دیوار طی بیانیه‌ای از حبس قطعی مدیرعامل این شرکت با وجود پیگیری‌های حقوقی و قانونی متعدد، خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تجارت‌نیوز، سایت دیوار اعلام کرد با وجود پیگیری‌های انجام شده، در آخر حکم مجازات زندان برای مدیرعامل دیوار، اشکان میرآرمندهی، در دادگاه تجدید نظر تهران صادر شد.

عنوان اتهامی حکم این فرد فراهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن‌فروش است. در صورتی که قوانین دیوار از آغاز تا کنون تحت قوانین موجود در کشور همچنین نظارت نهادهای ذی‌ربط اداره شده است. آگهی‌های اتهام هیچ محتوای غیراخلاقی و غیرقانونی ندارد و محکومیت صرفا بر اساس اقدامات اشخاص ثالث در خارج از این برنامه است.

تلاش دیوار برای انتشار محتوایی که حتی شائبه‌انگیز باشد، به صورتی است که در سال 1399، 56 میلیون آگهی به دلیل نقض قوانین، گزارش کاربران یا دستور قضایی منتشر نشده‌اند.

راز آسمان پایتخت

دیوار نگران تاثیر این حکم بر انگیزه و امید نوجوانان است؛ همچنین این حکم قطعی تبعاتی بر عملکرد این سایت، همکاران و سایر کسب و کارها خواهد داشت. البته دیوار در پی تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای نقض حکم توسط بالاترین سطح دستگاه قضایی است.

در پلتفرم دیوار آگهی‌گذار و مخاطب آگهی نسبت به نیاز خود از آن بهره‌مند می‌شوند. دیوار سعی بر رعایت قانون دارد ولی هرچه در فضای حقیقی رخ دهد از کنترل این پلتفرم خارج است. همان‌طور که با ارتکاب جرم توسط کاربر تلفن همراه، نمی‌توان اپراتور را مقصر دانست. بدیهی است که دیوار امکان بررسی انگیزه، سوء نیت‌ها وسابقه احتمالی 44 میلیون کاربر خود را ندارد و باید میان مسئولیت پلتفرم و آگهی‌دهنده، تمایزی حقوقی قائل شود.

دستگیری مدیرعامل دیوار در صورتی رخ داده است که این پلتفرم دغدغه خدمت‌رسانی به بیش از 1 میلیون و 400 هزار کسب‌وکار و همچنین اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از هزار و صد جوان در سراسر کشور را داشته است. بخش بزرگ کسب‌وکارها پلتفرمی عمل می‌کنند و این حکم ضربه بزرگی به کسب‌وکارها همچنین انگیزه‌ها وارد خواهد کرد.

مرتبط با : دیوار
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز