لپ تاپ بخرم یا کامپیوتر؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

از زمانی که لپ تاپ‌ها به زندگی انسان‌ها وارد شدند و کم کم بخش اعظمی از بازار تکنولوژی را به خود اختصاص دادند، این سوال اصلی مطرح شد که آیا دسکتاپ یا همان کامپیوتر شخصی از دور کنار خواهد رفت؟

کاماپرس در این گزارش ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت کامپیوتر دسکتاپ و لپ تاپ‌، به این سوال پاسخ داده و فروشگاه اینترنتی آداک را نیز به همین منظور معرفی کرده است.

مزایای لپ تاپ

لپ تاپ‌ها این روزها محبوب خریداران هستند و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که لپ تاپ داشته باشند. یکی از دلایل اصلی این تفکر، قابل حمل بودن لپ تاپ است. بیشتر کسانی که به صورت فریلنسر و پروژه‌ای کار می‌کنند و مدام در حرکت هستند، چاره ای جز خرید لپ تاپ ندارند؛ چرا که لپ تاپ‌ سبک بوده و حمل و نقل آن‌ نیز راحت است. به دلیل کوچکی و اندازه مناسب لپ تاپ می‌توان از آن روی یک میز کوچک کافه یا روی زانوها هم استفاده کرد. همچنین لپ تاپ‌ به صورت یک پکیج کامل ارائه می‌شود و برای استفاده از آن نیازی به متصل کردن اجزا نیست. سیمی وجود ندارد و فقط کافیست که دکمه پاور را زده و شروع به کار کرد. این موضوع نیز سبب می‌شود که بیشتر خریداران نگرانی از بابت ارتقا و نصب تجهیزات نداشته باشند.

مزایای دسکتاپ

کامپیوترهای رومیزی یا دسکتاپ هم مزایایی دارند که باعث می‌شود هنوز هم پرفروش باشند. درست است که این کامپیوترها قابلیت حمل ندارند و برای استفاده از آنها به یک میز بزرگ نیاز است، اما در عوض، دستتان در انتخاب سخت افزار و نوع کامپیوتر کاملا باز است. به عنوان نمونه، می­توان یک کیس معمولی داشت، اما یک مانتیور بسیار بزرگ 27 اینچی برای آن تهیه کرد؛ در حالی که اندازه بزرگترین صفحه نمایش لپ تاپ‌ها حداکثر 18 اینچ است. همچنین می‌توان در کامپیوتر دسکتاپ با تهیه رم ظرفیت بالا قید خرید کارت گرافیکی گران­قیمت را زد. در واقع این شما هستید که بر اساس نیاز کاری و نوع استفاده خود انتخاب می‌کنید که از چه سخت افزاری استفاده کنید.

راز آسمان پایتخت

لپ تاپ ارزان‌تر است یا کامپیوتر شخصی؟

لپ تاپ‌ها معمولا گران‌تر از نمونه‌های مشابه دسکتاپ خود هستند؛ چراکه تمام قطعات همانند مانیتور، ماوس، کیبورد و بلندگوها به صورت یکجا فروخته می‌شود؛ در حالیکه در یک کامپیوتر دسکتاپ می‌توان انتخاب کرد که مثلا کامپیوتر اسپیکر نداشته باشد. اگرچه در صورت انتخاب دو نمونه کاملا مشابه از نظر سخت افزار، ممکن است که هر دو قیمت یکسانی نیز داشته باشد، اما می‌توان با تعیین سخت افزار مورد نیاز و برند هر یک از سخت افزارهای تشکیل دهنده کامپیوتر، دستکاپ به مراتب قوی‌تری را با قیمت ارزان‌تر تهیه کرد.

در حالت کلی اگر نیازی به حمل دستگاه خود ندارید و توانایی سرهم کردن قطعات را نیز دارید، خرید دستکاپ از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌­تر است و علاوه بر آن می‌­توانید با پرداخت هزینه کمتر، صاحب یک کامپیوتر قدرتمندتر نیز باشید.

خرید لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی بر اساس نیاز کاربر

به عنوان نکته آخر، بهتر است که به جای تلاش برای انتخاب بین لپ تاپ و دسکتاپ، روی چیزی که واقعا می‌خواهید و به آن نیاز دارید، تمرکز کنید. برای نمونه، اگر به کارهای گرافیکی و بازی علاقه­ دارید باید کارت گرافیکی بهتری را انتخاب و از پردازنده قدرتمندتر و رم بیشتری استفاده کنید. اگر برای طراحی از کامپیوتر استفاده می‌کنید، شاید باید مانتیور بزرگتری بخرید. همچنین برای تایپ و برنامه نویسی به کیبورد مناسبی نیاز است و بازی­ها نیز به ماوس و کیبورد ویژه­ نیاز دارند.

پس از تعیین نوع کاری که برای انجام آن نیاز به کامپیوتر دارید، می­توانید به راحتی انتخاب کنید که لپ تاپ برای شما مناسب­تر است یا دسکتاپ؟

خرید بهترین لپ تاپ‌ و دسکتاپ‌ از “آداک شاپ”

شرکت آداک فناوران آینده (آداک کامپیوتر) یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه واردات و فروش انواع لپ تاپ، موبایل، تبلت و کامپیوترهای یک‌ پارچه است. این شرکت با بیش از 21 سال سابقه فعالیت در زمینه تامین و فروش محصولات در حوزه آی تی، فروشگاه اینترنتی آداک به آدرس https://adak.shop را در سال 1397 راه­اندازی کرد. پشتیبانی حضوری و آنلاین در چهار فروشگاه و سایت این شرکت از طریق تماس با شماره تماس 02142297 انجام می‌شود. متقاضیان می‌توانند با خرید لپ تاپ و سایر محصولات فناوری از فروشگاه اینترنتی آداک، محصول خریداری شده را ظرف دو ساعت در تهران و یک روز در سایر شهرها دریافت کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : آداک شاپ
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز