لوازم پنچرگیری خودرو که باید در صندوق هر ماشینی باشد!

پنچرشدن ماشین-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پنچری خودرو از اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای است که ممکن است در هر زمان و مکانی برای هر راننده‌ای اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی، داشتن انواع لوازم پنچرگیری خودرو برای رفع پنچری لاستیک ضروری است.

پنچری، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات خودرو است. با این حال شما همیشه نمی‌توانید برای رفع پنچری به سراغ افراد متخصص و تعمیرکار بروید. از این رو خرید لوازم پنچری ماشین و همراه داشتن آن کمک می‌کند تا خودتان از پس رفع پنچری لاستیک ماشین برآیید. لوازم پنچری خودرو با توجه به نوع لاستیک، نوع تایر، محل پنچری و عمق آن، متفاوت می‌شود. کاماپرس در ادامه به معرفی لوازم پنچری ماشین می‌پردازد.

چه زمانی خودرو نیاز به پنچرگیری دارد؟

یکی از مهارت‌های مهم و ضروری برای هر راننده باتجربه‌ای، تشخیص پنچر شدن لاستیک و اقدام به تعویض سریع آن است. برخی از علائم پنچری لاستیک در ادامه آمده است؛

انحراف خودرو به اطراف: پنچر شدن لاستیک خودرو موجب بهم خوردن تعادل ماشین و انحراف آن به سمت چپ و راست است. در چنین شرایطی سعی کنید فرمان را با هر دو دست نگه داشته و در کنار جاده برای رفع پنچری توقف کنید.

رانندگی سخت: یکی دیگر از نشانه‌های پنچری خودرو، سخت شدن رانندگی و سفت شدن فرمان ماشین است. به‌طوری که فرمان به‎سختی به سمت‌های مختلف می‌چرخد.

راز آسمان پایتخت

سر خوردن: پنچری لاستیک ماشین، موجب سر خوردن خودرو بر روی جاده می‌شود. به‌نحوی که انگار بر روی زمین لغزنده رانندگی می‌کنید.

لرزش لاستیک: لرزش لاستیک یکی از نشانه‌های بارز و رایج پنچری خودرو است. لرزش لاستیک‌ها به‌ویژه در سرعت بالا و در جاده‌ها به‌راحتی با چشم قابل مشاهده بوده و ممکن است رانندگان دیگر به شما تذکر دهند. در این شرایط نیز به آرامی ماشین را در حاشیه جاده متوقف کرده و از لوازم پنچری ماشین کمک بگیرید.

لوازم پنچری ضروری کدام است؟

مهم‌ترین لوازم پنچری ماشین که هر راننده‌ای باید در صندوق خود داشته باشد، در ادامه معرفی شده است؛

لوازم ایمنی

نخستین گام برای پنچرگیری خودرو ، رعایت نکات ایمنی قرار دادن یک مثلث ایمنی در پشت خودرو است. با استفاده از این وسیله، سایر خودروهای در حال حرکت متوجه توقف ماشین شما می‌شوند. از دیگر لوازم ایمنی ضروری برای پنچرگیری خودرو می‌توان به لباس مناسب و دستکش ایمنی اشاره کرد.

جک اتومبیل

از جک خودرو برای بلند کردن قطعات سنگین و لاستیک خودرو از روی سطح زمین استفاده می‌شود. جک خودرو در انواع مختلف با قدرت و فشارهای متفاوتی عرضه می‌شود. از این رو حتما محصولی را انتخاب کنید که با نیاز و وزن شما تناسب داشته باشد.

آچار چرخ

پس از بالا رفتن لاستیک، باید تایر را با استفاده از آچار چرخ مناسب باز کنید. باز کردن پیچ‌های تایر با استفاده از این وسیله بسیار ساده و آسان است. از این رو داشتن آچار چرخ به‌ویژه برای افرادی که توان کمی دارند، بسیار ضروری است.

 سوزن پنچرگیری

اگر لاستیک خودرو به‌علت فرو رفتن شیء تیزی در آن پنچر شده باشد، حتما باید شیء موردنظر را از تایر خارج کرده و حفره موجود بر روی لاستیک را پر کنید. این کار را می‌توانید به کمک نخ و سوزن پنچرگیری انجام دهید.

پمپ باد تک سیلندر (کمپرسور)

با داشتن پمپ باد تک سیلندر یا کمپرسور می‌توانید فشار باد تایرها یا لاستیک‌های خودرو را پس از پنچرگیری تنظیم کنید. ضمن این‌که می‌توانید با استفاده از این ابزار در هر زمانی که می‌خواهید، بدون نیاز به رجوع آپاراتی و انجام تست باد، باد لاستیک خودروی خود را تنظیم کنید.

لاستیک زاپاس

اگر پنچری و حفره ایجاد شده درون تایر خودرو با استفاده از نخ و سوزن پنچرگیری قابل رفع نباشد، باید حتما لاستیک خودرو را تعویض کنید. از این رو بهتر است در میان لوازم پنچری ماشین ، حتما یک لاستیک زاپاس نیز داشته باشید تا در صورت نیاز سریعا آن را جایگزین کنید.

قیمت لوازم پنچری خودرو چقدر است؟

قیمت لوازم پنچری خودرو به عوامل مختلفی چون کیفیت ابزارها، برند، نوسانات بازار و مرکزی که از آن خریداری می‌کنید، بستگی دارد. با این حال بهترین گزینه برای خرید لوازم پنچری ماشین با قیمت مناسب، خرید از مراکز معتبر است.

تاپیک کالا

تاپیک کالا یک مرکز تخصصی و فعال در زمینه فروش لوازم یدکی خودروهای وارداتی و داخلی است که خدمات ویژه متعددی از جمله عرضه و فروش لوازم پنچری خودرو با قیمت اصلی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. مزایای خرید لوازم پنچری خودرو از تاپیک کالا شامل برخورداری کالاها از گارانتی اصلی، پشتیبانی 24 ساعته، امکان پرداخت در محل، تحویل فوری و گارانتی بازگشت تا 7 روز است.

انتهای پیام

مرتبط با : تاپیک کالا
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “لوازم پنچرگیری خودرو که باید در صندوق هر ماشینی باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز