لایحه بودجه 1401 ریزش سنگین بورس را رقم زد

ژیوار

همزمان با انتشار اخبار لایحه بودجه 1401، شاخص کل بورس 23 هزار و 731 واحد نسبت به روز گذشته سقوط کرد و به مرز یک میلیون و 320 هزار و 711 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز 5 هزار و 883 واحد کم شد و به محدوده 355 هزار و 613 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه و بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری 389 هزار و 645 معامله به ارزش 49 هزار و 637 میلیارد ریال در بورس انجام شد. در مجموع حجم معاملات بازار بورس به 5.5 میلیارد سهم رسید. نمادهای «فملی»، «فارس» و «فولاد» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس هم مربوط به نمادهای «افرا»، «بمپنا» و «وآذر» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

فعالان این بازار معتقدند که با ارسال کلیات لایحه بودجه 1401 به مجلس، در بازار بورس بدبینی به وجود آمده است. دلیل عمده آن هم به برابری نرخ سوخت فولادی‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها با نرخ خوراک مصرفی پتروشیمی‌ها برمی‌گردد. در حالی که نرخ سوخت‌های ذکر شده در قانون بودجه 1400 با تخفیف 70 درصدی به صنایع فروخته می‌شد. بسیاری از تحلیلگران بورسی ریزش شاخص کل بازار را به این موضوع نسبت می‌دهند. به همین دلیل افزایش نرخ خودرو و خساپا هم نتوانست مانع از ریزش سنگین بازار سرمایه شود.

بازار بورس امروز در یک نگاه

ارزش کل معاملات خرد بازار بورس طی روز جاری 22 میلیارد و 340 میلیون ریال کاهش پیدا کرد که کمترین میزان از خردادماه 1400 تاکنون محسوب می‌شود. همچنین امروز نزدیک به 5 هزار و 200 میلیارد ریال پول حقیقی از بازار بورس خارج شد.

بازار فرابورس هم امروز عملکرد منفی داشت و شاخص آن در پایان معاملات یک درصد افت پیدا کرد. نمادهای آریا، مارون و فرابورس بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل این بازار داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز