بازگشت پرقدرت بورس با شروع معاملات خودرویی

تور لحظه آخری-کاماپرس

بورس با رشد قابل توجه 11 هزار و 349 واحدی نسبت به روز گذشته، در محدوده یک میلیون و 349 هزار و 366 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 2 هزار و 445 واحدی در مقایسه با دیروز، 363 هزار و 587 واحد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه و بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز 596 هزار و 966 معامله به ارزش 57 هزار و 92 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. در واقع حجم معاملات بورس به محدوده 6.16 میلیارد سهم رسید. نمادهای «فملی»، «فولاد» و «خودرو» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی بورس هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «بمپنا» و «ودی» بود.

 

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

یکی از دلایل اصلی رشد چشمگیر امروز شاخص کل بورس به بازگشت معاملات نماد ایران خودرو مربوط می‌شد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، از امروز نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو در بورس قابل معامله است.

طبق این اطلاعیه، نماد ایران خودرو بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است. سرمایه گذاران باید علاوه بر توجه به موضوع بازگشایی مجدد سهام ایران خودرو، دیگر عوامل موثر بر قیمت آن را هم در تصمیم گیری‌های هنگام خرید سهام خود لحاظ کنند.

معاملات دو نماد ایران خودرو  سایپا از هجدهم آبان ماه سال جاری به دلیل افزایش قیمتی که داشتند متوقف شدند. اما امروز نماد ایران خودرو مجددا بازگشایی شد.

بیشترین ارزش معاملات بورس در اختیار ایران خودرو

امروز ارزش معاملات خرد سهام نیز با رشد 9 درصدی نسبت به روز قبل، 33 هزار و 100 میلیارد ریال شد. بیشترین ارزش معاملات سهام هم مربوط به نماد ایران خودرو بود که ارزش آن به هزار و 490 میلیارد ریال رسید. پس از آن «خبهمن» و «خگستر» بیشترین ارزش معاملات امروز بورس را به خود اختصاص دادند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز