عقب نشینی بورس در مقابل بازارهای مالی

لست سکند

امروز شاخص کل بورس 4 هزار و 736 واحد کم شد و به مرز یک میلیون و 337 هزار و 617 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز 2 هزار و 596 واحد افت کرد و در محدوده 361 هزار و 180 واحدی قرار گرفت. به نظر کارشناسان بازار سرمایه، تمایل سرمایه گذاران برای خروج از بورس و ورود به دیگر بازارهای مالی بالا رفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، آمارهای موجود نشان می‌دهد ارزش کنونی کل معاملات بازار سرمایه نسبت به روزهای اوج بازار در سال گذشته، نزدیک 20 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین شدت خروج نقدینگی در روزهای اخیر بالا رفته است و میانگین ارزش معاملات خرد بازار در ابتدای آذرماه نسبت به تابستان امسال 4 هزار و 700 میلیارد تومان افت کرد.

همه این اعداد و ارقام نشان دهنده این است که سرمایه گذاران اعتماد بسیار کمی به بورس دارند و در حال خارج کردن سرمایه خود از این بخش هستند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

بی‌اثر بودن نرخ دلار بر بازار سرمایه

آمار دقیقی از میزان ورود نقدینگی به دیگر بازارهای مالی رقیب بورس وجود ندارد، اما رشد روز افزون این بازارها باعث افزایش تقاضا برای آن‌ها شده است. به نظر بعضی از کارشناسان بازار سرمایه، احتمالا بخشی از سرمایه‌هایی که از بورس خارج می‌شود به این بازارها می‌رود. در واقع شرایط کنونی بازار سرمایه به نوعی بیانگر این است که این بخش حتی از تحرکات ارزی هم تاثیر نمی‌گیرد و نرخ دلار هم روی آن اثر چندانی ندارد.

امروز 520 هزار و 155 معامله در بورس انجام شد و حجم معاملات این بخش به 10.7 میلیارد سهم رسید. نمادهای «کگل»، «شفن» و «نوری» بیشترین اثر را در شاخص کل امروز بازار بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «ثامید»، «بساما» و «بالاس» بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز