رشد شاخص کل بورس و خروج سرمایه از آن!

تور لحظه آخری-کاماپرس

شاخص کل بورس امروز با رشد 8 هزار و 486 واحدی که داشت به مرز یک میلیون و 343 هزار و 253 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز 430 واحد بالا رفت و در محدوده 363 هزار و 348 واحد قرار گرفت. با این حال امروز نیز برای هفتمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار سرمایه و بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز اغلب نمادهای بازار سرمایه سبزپوش بودند با این حال حجم و ارزش معاملات همچنان پایین بود. در واقع تابلوی معاملات امروز بازار بورس به نوعی ترس و احتیاط اغلب سهامداران برای معامله را بیان می‌کرد. به گفته رضا امامی، کارشناس بازار سرمایه، با وجود افزایش قیمت ارز و تثبیت نرخ کامودیتی‌ها، تقاضا برای خرید سهام همچنان کم بوده و گرایش برای خروج نقدینگی از بازار بالا است. علت این موضوع به طرف تقاضای بازار بستگی دارد. هم اکنون در بازار سرمایه تقاضایی نیست و بخش عظیمی از پول‌ها به سمت دیگر بازارها می‌رود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نوسانات بورس و کاهش مداوم شاخص کل باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران به سمت بازارهای دیگر سوق داده شوند یا حداقل برای ورود به بازار سرمایه احتیاط کنند. در حالی که اکثر کارشناسان معتقد بودند شرایط کنونی بازار و کاهش ارزش سهام به پایین‌تر از قیمت واقعی آن‌ها شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری است. با این حال افراد برای خرید سهام محتاطانه عمل می‌کنند و همین عوامل باعث کاهش حجم معاملات بازار بورس می‌شود.

تاثیرگذارترین نمادهای بورسی

امروز 563 هزار و 485 معامله به ارزش 41 هزارو  998 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. در واقع معاملات روز جاری بازار بورس 5.06 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فولاد»، «شبندر» و «وغدیر» بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس هم مربوط به نمادهای «فسپا»، «بهپاک» و «سشرق» بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز