بورس کم توان تر از همیشه شد

امروز شاخص کل بورس 17 هزار و 9 واحد دیگر هم کاهش پیدا کرد و یک میلیون و 340 هزار و 121 واحدی شد. شاخص کل هم وزن نیز با افت 4 هزار و 932 واحدی به محدوده 367 هزار و 563 واحدی رسید. کارشناسان بازار بورس به مذاکرات برجام برای جان گرفتن دوباره بازار سرمایه چشم دوخته‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز 569 هزار و 446 معامله به ارزش 50 هزار و 120 میلیارد ریال انجام شد. در واقع معاملات امروز بورس 6.01 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «فارس»، «شپدیس» و «کگل» بیشترین تاثیر را در شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «دیران»، «فولای» و «پیزد» بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

در حال حاضر مهم‌ترین مشکل بازار سرمایه مشخص نبودن جریان اقتصادی و مذاکرات برجام است. در واقع این موضوع باعث شده تا سرمایه گذاران محتاط شوند و سرمایه خود را به بورس وارد نکنند. به نظر بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، بورس از نبود نقدینگی کافی رنج می‌برد. اطلاعات تابلو معاملات بورس به خوبی بیانگر این موضوع است که در بازار فشار فروش وجود ندارد، اما خریدار قوی و واقعی هم دیده نمی‌شود.

شرایط کنونی بازار سرمایه از نگاه کارشناسان

در این باره کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه، بیان کرده که در حال حاضر سیاست‌هایی مانند ارز 4 هزار و 200 تومانی، قیمت گذاری دستوری و همچنین نوسانات نرخ دلار، عمده مشکلات بازار سرمایه هستند و تا زمانی که شرایط شفاف و مطمئن برای سهامداران ایجاد نشود، اعتماد سرمایه گذاران و جریان نقدینگی به بازار برنمی‌گردد.

البته کاویان عبداللهی معتقد است که مشکل اصلی بازار سرمایه سیاست‌های دولتی است و شرایط کنونی این بخش تنها تحت تاثیر مذاکرات برجام قرار ندارد. بنابراین تا مشخص شدن برجام و رهایی بورس از شرایط بلاتکلیف کنونی، احتمالا نقدینگی جدیدی وارد بازار نخواهد شد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز