شرایط بورس همچنان ناامیدکننده است

لست سکند

شاخص کل بورس امروز نسبت به روز قبل هزار و 316 واحد رشد کرد و به محدوده یک میلیون و 368 هزار و 30 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز هزار و 853 واحد افت کرد و 375 هزار و 42 واحد شد. به نظر یک کارشناس فعال بازار سرمایه، وضعیت بورس از این بدتر نخواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه و بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قاعدتا روند مثبت برجام اوضاع بازار سرمایه را مانند دیگر بخش‌ها بهبود می‌دهد. با به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام راه بسیاری از شرکت‌های صادرات محور باز خواهد شد. ضمن اینکه امکان بروزرسانی دستگاه‌های برخی شرکت‌های داخلی هم فراهم می‌شود و این موضوع روی تولیدات آن‌ها موثر خواهد بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

با این حال اتفاقات مثبت برجام هم درد چندانی از بازار سرمایه دوا نمی‌کند. چون مشکل اصلی این بخش عدم اعتماد مردم بوده و ابهامات موجود در سیاست گذاری‌ها و تصمیمات دولت بیشترین ضربه را به بورس وارد کرده است. بازار سرمایه یکی از بی‌رونق‌ترین بازارها از ابتدا دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی تاکنون به شمار می‌رود. در حالی که پیش از این دولت درباره بازگشت رونق از دست رفته بورس و اعتماد مردم وعده‌های زیادی داده بود، اما هنوز هیچ کدام از آن‌ها به مرحله عملیاتی نرسیده تا این بخش بار دیگر رشد پیدا کند.

نمای کلی بورس امروز

امروز 653 هزار و 125 معامله به ارزش 50 هزار و 671 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «پارس»، «شستا» و «وغدیر» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «حسیر»، «وسینا» و «پارس» بود.

طی روز جاری هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی و 2 هزار و 880 میلیارد ریال پول از بورس خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی امروز بورس مربوط به سهام میدکو، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز