پیش بینی کارشناسان از بورس تا پایان سال چیست؟

شاخص کل بورس امروز هم نسبت به سه روز قبل، ریزش بسیار شدیدی داشت. این بازار همچنان به دلیل ابهامات موجود در فضای اقتصادی کشور نتوانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند. با این حال روند قیمتی شاخص‌های بنیادی از رشد منطقی این بازار خبر می‌دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس و سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در صورت اجرایی شدن وعده‌های مطرح شده درباره حذف قیمت گذاری دستوری، زمینه بازگشت خوش بینی‌ها نسبت به معاملات بورس و ورود نقدینگی به بازار شکل می‌گیرد. حامد ستاک در گفت و گو با خبر آنلاین بیان کرده که همه فاکتورهای اقتصادی برای مقایسه بازار سرمایه با سایر بازارها، نشان دهنده آمادگی این بخش برای رشد عقلانی است. اما سهامداران نباید انتظار رشد هیجانی و زیادی را از بازار سرمایه تا پایان سال جاری داشته باشند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

با عملی شدن وعده‌ها درباره حذف قیمت گذاری دستوری، ثبات قوانین و مقررات و دیده شدن بازار در سطح کلان کشور، سهامداران با خیالی آسوده به بازار باز می‌گردند و رونق بورس دوباره افزایش پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر هیچ گونه پیش بینی دقیقی درباره نقطه آغاز صعود شاخص بورس وجود ندارد. به گفته حامد ستاک، در واقع به هیچ عنوان نمی‌توان پیش بینی دقیقی از شاخص بورس تا پایان سال ارائه داد. چون اتفاقات مختلفی ممکن است روند حرکتی شاخص‌های بورس را تغییر دهند که گاهی هم غیرقابل پیش بینی هستند.

توصیه به سهامداران کم تجربه بورس

این کارشناس فعال بازار سرمایه معتقد است که در حال حاضر سهامداران باید به ارزش دارایی‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند و به هیچ وجه نباید تحت تاثیر سیگنال‌های مختلفی که از برخی افراد یا موسسات داده می‌شود برای سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند. سهامداران کم تجربه بهتر است از دانش کارشناسان باسابقه این بازار بهره ببرند تا جلوی ضرر و زیان احتمالی را بگیرند.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز