اوضاع بورس وخیم تر شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

شاخص کل بورس طی روز جاری نسبت به سه روز قبل، 5 هزار و 338 واحد دیگر هم کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 334 هزار و 735 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت 4 هزار و 653 واحدی در مقایسه با روز گذشته، 362 هزار و 908 واحد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود رشد نرخ دلار، همچنان روند نزولی بورس ادامه دارد. با توجه به وضعیت کنونی بورس، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای حمایت از این بازار اعلام آمادگی کرده‌اند. مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، معتقد است که معضل مهم بازار سرمایه دخالت مستقیم دولت در این بخش محسوب می‌شود. سازمان بورس یک بخش غیردولتی بوده که با مداخلات مداوم و مستقیم دولت مشکلات عمده‌ای پیدا کرده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

حال مسعود خوانساری بیان کرده که برخی از مشکلات ایجاد شده برای بازار سرمایه کشور به شکل مستقل قابل حل نیست. در چنین شرایطی، اتاق بازرگانی امکان مطرح کردن برخی از این مسائل و انجام پیگیری‌های لازم را دارد. خوانساری ابراز امیدواری کرده که احتمالا قرار گرفتن بورس و اتاق بازرگانی در کنار هم بخشی از مشکلات بازار سرمایه کشور را رفع کند.

کمک بخش خصوصی به بورس چیست؟

بخش خصوصی برای حل معضلات بورس نظرات کارآمد و راهگشایی دارد که استفاده از آن‌ها مفید به نظر می‌رسد. یکی از خواسته‌های اساسی بخش خصوصی از ریاست سازمان بورس، جلوگیری از اعلام دستوری فروش و عدم فروش سهام از طرف بخش دولتی است. به نظر بخش خصوصی همین مسئله در سال‌های اخیر به بازار سرمایه آسیب جدی وارد کرد و باعث سلب اعتماد سهامداران شد.

امروز 576 هزار و 361 معامله به ارزش 45 هزار و 589 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «وبملت»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «کاذر»، «پترول» و «کبافق» بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز