پای قوه قضائیه به بورس باز شد!

لست سکند

طی روز جاری شاخص کل بازار بورس 865 واحد دیگر کاهش پیدا کرد و به محدوده یک میلیون و 342 هزار و 337 واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با روز قبل 427 واحد بالا رفت و در مرز 363 هزار و 769 واحدی ایستاد. این نوسانات مداوم بازار بورس باعث شده تا محسنی اژه‌ای دستور رسیدگی به این بخش را صادر کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه و بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مردم به شدت نسبت به بازار سرمایه بی‌اعتماد شده‌اند و این اتفاق باعث شده تا هر روزه مقدار بیشتری پول حقیقی از این بازار بیرون برود. همین موضوع سبب شده تا رئیس دستگاه قضا دستور رسیدگی به این موضوع را صادر کند. به گفته محسنی اژه‌ای، در حال حاضر برای مردم این ذهنیت وجود دارد که در موضوع بورس تخلفاتی صورت گرفته و شواهد هم نشان دهنده این اتفاق است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در حال حاضر دستور مکتوب از سوی رئیس سازمان قضایی به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ شده تا این موضوع پیگیری شود. محسنی اژه‌ای اعلام کرده در صورتی که وجود تخلفات در بورس صحت داشته باشد، به هیچ وجه بخشش و اغماضی صورت نخواهد گرفت.

ضرورت شفاف سازی از سوی مسئولان بورس

در صورتی هم که مشخص شود هیچ خلافی در بازار بورس اتفاق نیفتاده، مسئولان ذی ربط موظف خواهند بود تا برای مردم شفاف سازی کنند. به نظر رئیس قوه قضاییه، بخشی از ضررها در بورس طبیعی است، اما بعضی مردم با پشتوانه دولتی تمام اموال خود را به این بازار آورده و همه آن را از دست دادند. بنابراین در این خصوص باید اطلاعات لازم به دست آید و برای مردم بیان شود.

امروز 543 هزار و 831 معامله به ارزش 507 هزار و 537 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «فملی»، «شفن» و «فولاد» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «غنوش»، «افرا» و «ولغدر» بود.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز