نحوه استعلام قیمت پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی - آهن ملت
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پروفیل صنعتی نوعی محصول فلزی است که در صنایع مختلف به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد گسترده در صنعت باعث شده است که استعلام قیمت پروفیل صنعتی به یکی از دغذغه‌های مدیران صنایع تبدیل شود.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی انواع پروفیل صنعتی و کاربردهای آن، نحوه محاسبه و قیمت‌گذاری این پروفیل را بررسی کرده است.

تفاوت پروفیل صنعتی با سایر پروفیل­‌ها

پروفیل‌ها به دو دسته عمده صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌شوند. اگرچه هر دو نوع پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی دارای مقاطع توخالی فلزی بوده، اما ابعاد و ضخامت پروفیل صنعتی بیشتر از پروفیل ساختمانی است. همچنین استحکام و مقاومت پروفیل صنعتی بیشتر از سایر پروفیل‌ها است و حتی در صورت استفاده در ساخت و ساز نیز در سازه‌های بزرگ به کار گرفته می‌شود. پروفیل‌های صنعتی دارای قابلیت جوشکاری بسیار خوبی بوده و معمولا در سازه‌های بزرگ نیز به کمک جوشکاری به هم متصل می‌شوند.

کاربردهای پروفیل صنعتی

پروفیل صنعتی علاوه بر ساخت و ساز، در صنایع مختلف نیز به شکل‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نمونه می‌توان به صنعت پتروشیمی، صنایع سوله سازی، خودروسازی و تولید وسایل حمل و نقل وصنایع نظامی اشاره کرد. علاوه بر این، در سازه‌های بزرگ شهری نیز به وفور از این پروفیل استفاده می‌شود. پروفیل‌های صنعتی در بیلیوردهای تبلیغاتی، پل‌ها و دیگر سازه‌های عظیم شهری قابل مشاهده است. این پروفیل‌ها به سازه‌ها استحکام بیشتری می‌بخشند.

پروفیل صنعتی آهن ملت

راز آسمان پایتخت

انواع پروفیل‌ صنعتی

پروفیل‌های صنعتی شامل ناودانی، نبشی، میلگرد، سپری، تیرآهن، قوطی، لوله، کلاهی و پروفیل زد می­شود. برخی از این پروفیل‌ها کاربرد مشترکی دارند، اما انواعی از آن‌ها مانند پروفیل‌های کلاهی در صنایع خاصی همچون خودروسازی و ساخت یدک‌کش مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده اولیه تشکیل دهنده پروفیل نیز در نوع و کاربرد آن تاثیرگذار است؛ هرچند که بیشتر پروفیل‌های صنعتی از ورق سیاه ساخته می‌شوند.

بیشتر پروفیل‌های صنعتی در بازار شامل پروفیل صنعتی تهران و پروفیل صنعتی اصفهان است و در کنار این دو تولید کننده، پروفیل صنعتی کالوپ نیز مشتریان خاص خود را دارد. این شرکت‌های تولیدکننده، پروفیل‌ها را در طول‌های 6 و 12 متری به فروش می‌رسانند.

قیمت پروفیل صنعتی چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت این پروفیل ها بر اساس قیمت ماده اولیه تشکیل دهنده آن – که در بیشتر موارد ورق سیاه است – تعیین می‌شود. همچنین عواملی همچون نوسانات قیمت ارز، شرکت سازنده و عرضه و تقاضای بازار نیز بر قیمت روزانه پروفیل صنعتی تاثیرگذار است. نوع پروفیل نیز به دلیل تفاوت روش‌های تولید، قیمت نهایی را تعیین می‌کند.

پروفیل‌ها به صورت کیلویی به فروش می‌رسد و به عنوان نمونه، قیمت قوطی 4*4 با قیمت قوطی 2*2 متفاوت است. پروفیل‌های صنعتی در ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شود و بزرگترین نوع این پروفیل دارای ابعاد 300*300 میل است. هرچه اندازه ابعاد پروفیل بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان اندازه بالاتر می‌رود.

چرا قیمت پروفیل صنعتی از پروفیل ساختمانی بیشتر است؟

پروفیل‌های صنعتی به دلیل استحکام بالا و استفاده از ورق سیاه، سنگین‌تر از پروفیل‌های ساختمانی است. همچنین کاربرد وسیع این پروفیل‌ها نسبت به پروفیل‌هایی که فقط در ساخت و ساز استفاده می‌شود، باعث شده که پروفیل صنعتی گران‌تر باشد. پروفیل‌های صنعتی نوسان قیمتی بیشتری نسبت به پروفیل‌های ساختمانی داشته و تنوع مشتریان نیز باعث افزایش تقاضای آن در بازار ‌شده است.

اهمیت استعلام روزانه قیمت پروفیل صنعتی

قیمت پروفیل صنعتی را می‌توان به صورت روزانه از سایت‌های فروش آنلاین مقاطع فلزی مطلع شد. به دلیل نوسانات قیمتی توصیه می‌شود که حتما قبل از خرید، قیمت را استعلام بگیرید تا از ضرر و زیان در پروژه‌های خود جلوگیری کنید. همچنین در استعلام آنلاین، امکان دیدن نوسانات قیمتی انواع پروفیل در روزهای گذشته نیز امکان­پذیر است. از این طریق می‌توان نوسانات احتمالی قیمتی در روزهای آتی را نیز تا حدی پیش‌بینی کرد.

استعلام قیمت پروفیل صنعتی و خرید آنلاین با “آهن ملت”

سایت آهن ملت متعلق به شرکت توان کاوش شکیبا، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است. این شرکت هم اکنون خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق سایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com ارائه می‌دهد. اطلاع از قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی و خرید و فروش انواع آهن آلات از طریق این سایت یا از طریق تماس با شماره تلفن 02167103 امکان­پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز