چگونگی تعیین قیمت پروفیل سبک

تورهای مسافرتی لحظه آخر

پروفیل سبک که در بازار به پروفیل مبلی نیز معروف است، معمولا به شکل قوطی، لوله و بیضی تولید می‌شود. این نوع از پروفیل، در صنایع مختلف به عنوان ماده اولیه برای تولید محصول نهایی استفاده می‌شود و به همین دلیل، تقاضا در بازار برای این پروفیل زیاد است.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی انواع پروفیل مبلی و کاربردهای آن، نحوه محاسبه قیمت پروفیل سبک را بررسی کرده است.

مشخصات و ویژگی های پروفیل سبک

پروفیل‌های سبک از ورق روغنی ساخته می‌شوند و به همین دلیل این نوع پروفیل‌ها دارای ویژگی‌های خاصی همچون شکل پذیری و استحکام بالا هستند. همین موضوع سبب شده است که پروفیل مبلی به یک محصول فلزی محبوب در صنعت تبدیل شود. ورق‌های روغنی در آلیاژهای ST12، ST14 و ST37، مواد اولیه ساخت پروفیل سبک را تشکیل می‌دهند. پروفیل‌های سبک دارای ضخامت کمتر از دو میلی متر هستند. ضخامت بیشتر پروفیل‌های سبک موجود در بازار بین 0.6 تا 1.87 میلی متر است.

دقت در ساخت از دیگر ویژگی‌های این پروفیل‌ها محسوب می‌شود؛ به طوریکه در تولید پروفیل سبک از دستگاه‌هایی با دقتی در حد چند صدم میلی متر استفاده می‌شود.

پروفیل مبلی - آهن ملت

راز آسمان پایتخت

کاربردهای پروفیل سبک در صنعت

علاوه بر صنعت ساختمان، در بیشتر صنایع از پروفیل‌های سبک استفاده می‌شود. شاید بتوان صنایع مبلمان سازی و ساخت وسایل دکوراتیو را از مشتریان اصلی این پروفیل عنوان کرد. پروفیل مبلی نیز به دلیل همین کاربرد، به پروفیل سبک اطلاق می‌شود.

همچنین در صنایعی همچون خودروسازی، دوچرخه سازی، در و پنجره سازی، لوازم خانگی، صنایع هوایی و سایر صنایع پایین دستی به وفور از این محصول استفاده می‌شود. این محصول به دلیل زیبایی خود می‌تواند در هنر، ساخت دکوراسیون و نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

درب ساخته شده از پروفیل سبک

انواع پروفیل سبک

در ایران به دلیل تنوع استفاده، شرکت‌های بسیار زیادی اقدام به تولید پروفیل مبلی در انواع مختلف همچون پروفیل استیل، پروفیل آلومنیوم و پروفیل گالوانیزه می­کنند. نوع مواد استفاده شده در هر پروفیل می‌تواند کاربرد آن را نیز تعیین کند. برای نمونه پروفیل استیل به دلیل زیبایی آن بیشتر در صنایع دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرد و پروفیل گالوانیزه در سازه‌های مورد استفاده در محیط‌های مرطوب بهترین عملکرد را دارد.

معروف‌ترین کارخانه‌های تولید کننده پروفیل مبلی در ایران شامل کویر، خلیج فارس، صبا، خاور صنعت هما و آریا سهند تبریز است. تنوع شرکت‌های تولید کننده باعث می‌شود که دست صنعتگران برای انتخاب بهترین محصول با پایین‌ترین قیمت باز باشد.

چرا قیمت پروفیل سبک مهم است؟

بسیاری از صنایع کشور از پروفیل سبک به عنوان ماده اولیه استفاده می‌کنند و نوسانات قیمتی آن می‌تواند روی افزایش و کاهش قیمت بسیاری از محصولات مورد استفاده عموم مردم تاثیرگذار باشد که این تغییرات قیمتی به­ویژه در لوازم خانگی، مبلمان منزل و اداری و سایر محصولات فلزی مورد استفاده، بیشتر مشهود خواهد بود.

مدیران صنایع معمولا ترجیح می‌دهند که برای جلوگیری از ضرر و زیان، با اطلاع از قیمت روز این محصول و تغییرات قیمتی آن، پروفیل مبلی مورد نیاز خود را در بهترین زمان ممکن و با قیمت پایین‌تر تهیه کنند. استفاده از سایت‌های آنلاین فروش پروفیل سبک می‌تواند در زمینه استعلام قیمتی آن مناسب باشد.

پروفیل سبک آهن ملت

قیمت پروفیل سبک بر چه اساسی تعیین می­شود؟

قیمت این محصول نیز همانند سایر محصولات فلزی و فولادی، وابسته به قیمت مواد اولیه و نرخ ارز است. در واقع اصلی‌ترین عاملی که قیمت نهایی این پروفیل را تعیین می‌کند، قیمت ورق روغنی در بازار است. نوسانات ارزی نیز روی قیمت پروفیل سبک تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این موارد، میزان عرضه و تقاضای بازار نیز قیمت روز این محصول را تغییر می‌دهد. همچنین ضخامت و وزن محصول نیز تعیین کننده قیمت هر نوع از این پروفیل­‌ها است. برای نمونه قیمت قوطی 4*4 با قیمت قوطی 2*2 متفاوت است.

استعلام قیمت پروفیل سبک از “آهن ملت”

آهن ملت متعلق به شرکت توان کاوش شکیبا، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است. این شرکت هم اکنون خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق سایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com ارائه می‌دهد. اعلام قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی و خرید و فروش انواع آهن آلات از طریق این وبسایت یا تماس با شماره تلفن 02167103 امکان­‌پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز