قیمت ورق روغنی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

قیمت ورق روغنی - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق روغنی، یکی از ورق‌های پرکاربرد و پرفروش در بازار است و دلیل آن هم استفاده از این ورق به عنوان ماده اولیه سایر محصولات در صنعت است. در واقع ورق روغنی، پایه و اساس ساخت برخی دیگر از ورق‌های پرکاربرد در صنایع مختلف است که خود این ورق‌ها نیز به عنوان مواد اولیه فروش بالایی دارند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مشخصات و نحوه تعیین قیمت ورق روغنی پرداخته است.

ورق روغنی چیست؟

ورق روغنی در دسته ورق­های سرد قرار می­گیرد و پرکاربردترین ورق در این دسته است. این ورق به کمک نورد سرد تولید می‌شود و به دلیل روغنی و براق بودن سطح آن، به ورق روغنی معروف شده است. ورق روغنی ماده اولیه برای تولید بسیاری از ورق‌های پرکاربرد از جمله ورق گالوانیزه و انواع ورق‌های رنگی است.

ورق روغنی جزو ورق‌های فولادی است که به دلیل تولید با روش نورد سرد، ضخامت بسیار کم و در عین حال استحکام و دوام بالایی در برابر فشار دارد. ورق روغنی به دلیل نوع تولید دارای ویژگی‌هایی همچون مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی، تحمل وزن زیاد، تولید انبوه در کمترین زمان و سطح یکنواخت و صیقلی است. قیمت ورق روغنی نسبت به سایر ورق‌ها مناسب‌تر است و این مقرون به صرفه بودن را نیز می‌توان یکی از ویژگی‌های این نوع ورق دانست.

قیمت ورق روغنی-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

کاربردهای ورق روغنی

یکی از موارد اثرگذار بر قیمت ورق روغنی و فروش این مقطع فولادی، کاربردهای آن است. ورق روغنی را می‌توان طی فرآیندهایی به سایر ورق‌ها نیز تبدیل کرد. همچنین این ورق در صنایعی همچون خودروسازی، ساخت لوازم خانگی، صنایع روشنایی، آبگرمکن، فیلترسازی، تولید کپسول‌های آتش نشانی، ساخت کابین آسانسور، ساخت تابلو برق و تعداد زیادی از وسایل پراستفاده کاربرد دارد.

انواع ورق روغنی

انواع مختلف ورق روغنی در بازار موجود است و معمولا قیمت ورق روغنی بر اساس نوع آن تعیین می‌شود. برای نمونه قیمت ورق روغنی st12 که به ورق روغنی معمولی معروف است، پایین‌تر بوده و بیشتر در ساخت سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عوض، ورق روغنی st16 که به ورق روغنی فوق کششی معروف است، قیمت به مراتب بالاتری دارد و برای مصارف بسیار خاص صنعتی مورد استفاده می‌شود. البته در میان این دو مدل، مدل‌هایی مانند st13 یا ورق روغنی نیمه کششی و st14 یا ورق روغنی کششی نیز قرار دارند. ورق روغنی نیمه کششی در صنایعی که نیاز به پرس‌کاری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورق روغنی کششی در صنایعی مانند خودروسازی کاربرد دارد.

قیمت ورق روغنی-کاماپرس

عوامل اثرگذار بر قیمت ورق روغنی

کارخانه‌های زیادی در ایران ورق روغنی تولید و آن را با برند خود روانه بازار می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به فولاد مبارکه، هفت الماس و فولاد غرب اشاره کرد. اگرچه اختلاف فاحشی بین ورق‌های روغنی برندهای مختلف بازار وجود ندارد، اما قیمت ورق روغنی هر کارخانه ممکن است بر اساس کیفیت آن، اندکی با تولید ‌کننده‌های دیگر متفاوت باشد. برای نمونه، ورق روغنی فولاد مبارکه گرانتر از سایر برندهای ایرانی بوده و دلیل این موضوع نیز کیفیت بالاتر محصولات تولیدی این کارخانه است.

علاوه بر این، انواع وارداتی این ورق نیز در بازار ایران به فروش می‌رسد که اصلی‌ترین برندهای ورق روغنی در بازار ایران برندهای چینی هستند و قیمت آن‌ها با ورق‌های تولید داخل متفاوت است.

استعلام قیمت ورق روغنی با «آیرومارت»

شرکت پیشرو صنعت نفت آسیا با برند تجاری «آیرومارت» با تجربه بالا در حوزه آهن آلات، زمینه خرید آنلاین محصولاتی همچون میلگرد، تیرآهن، لوله، پروفیل و سایر مقاطع فولادی را فراهم کرده است. ارائه مشاوره، استعلام آنلاین قیمت، خرید اعتباری به روش ال سی و تضمین کیفیت محصولات خریداری‌شده نیز از جمله خدمات آیرومارت است. این شرکت با شعار «یک کلیک تا خرید آهن» هدف خود را ایجاد امکان خرید بسیار آسان محصولات فولادی و آهنی در کمترین زمان ممکن قرار داده است.

متقاضیان برای استعلام قیمت و خرید آنلاین آهن آلات و محصولات فولادی می‌توانند به وبسایت آیرومارت به آدرس iromart.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02145306 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آیرومارت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز