قیمت ورق استیل و انواع آن در بازار

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ورق استیل دارای انواع بسیار متنوعی از نظر ابعاد و کاربردهاست. این ورق فلزی در صنایع بسیار زیادی کاربرد دارد و معمولا قیمت ورق استیل بر اساس نوع و کارکرد آن تعیین می‌شود. به همین دلیل بهتر است که برای جلوگیری از زیان مادی اطلاعات کافی از این محصول پرطرفدار فلزی داشته باشید.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی انواع ورق استیل و کاربردهای آن، نحوه محاسبه و قیمت‌گذاری این ورق و مزایای استعلام آنلاین قیمت قبل از خرید را نیز بررسی کرده است.

ورق استیل چیست و چه تفاوت‌هایی با سایر ورق‌های فلزی دارد؟

ورق استیل برخلاف بسیاری از ورق‌های فلزی که پایه فولادی دارند، از پایه آهن برخوردار است. مهم ترین ویژگی ورق استنلس استیل میزان کربن آن است که معمولا کمتر از 2 درصد است. میزان پایین کربن در ورق باعث شکل‌پذیری بیشتر می‌شود. این شکل‌پذیری بالا نیز دزر بسیاری از صنایع یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود.

همچنین این محصول فولادی در برابر دمای بسیار بالا تا مثبت 1000 درجه سانتی گراد و دمای پایین تا منفی 200 درجه سانتی گراد، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. ورق استیل معمولا با سایر آلیاژها ترکیب می‌شود تا خواصی مانند جوش پذیری نیز به آن اضافه شود. این محصول فلزی از سطحی بسیار براق و زیبا برخوردار است و علاوه بر این یک محصول ضد زنگ و ضد خوردگی محسوب می‌شود.

راز آسمان پایتخت

انواع ورق استیل و کاربردهای آن

ورق استیل در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌‌شود. قیمت ورق استیل نیز بر اساس نوع آن متغیر است. یکی از انواه پرفروش ورق استیل، ورق استیل سری 200 است. این سری از ورق استنلس استیل با آلیاژهای کروم، منگنز و نیکل ترکیب شده است.

در ورق استیل سری 300 نیز آلیاژهایی به کار رفته است تا قابلیت جوشکاری به این ورق داده و ضد زنگ بودن آن را افزایش دهد. همچنین ورق استیل سری 400 و ورق استیل سری 500 نیز به داشتن قابلیت کار با دمای بالا و مقاومت در برابر سایش و خوردگی مشهور هستند.

هر کدام از این لیست بلند و بالای ورق استیل در صنایع خاصی کاربرد دارند. در واقع در ساخت بیشتر لوازم خانگی، خودروها، هواپیماها، کشتی‌ها، لوازم تزئینی، پیچ و مهره، لوازمی چون پیچ گوشی و نرده‌ها از ورق استیل استفاده می‌شود. به طور خلاصه، کمتر صنعتی را می‌توان یافت که به نوعی از ورق استیل استفاده نکند.

علت تفاوت قیمت ورق استیل بگیر و قیمت ورق استیل نگیر

قیمت انواع مختلف ورق استنلس استیل با یکدیگر متفاوت است. بر همین اساس قیمت ورق استیل بگیر نیز با قیمت ورق استیل نگیر تفاوت دارد. این تفاوت قیمت ناشی از تفاوت آلیاژهای به کار رفته در این دو نوع ورق و کاربردهای آن است. به بیان ساده، ورق استیل بگیر دارای خاصیت آهن ربایی نیز هست و با نزدیک کردن آهن ربا، جذب آن می‌شود. اما این خاصیت در ورق استیل نگیر وجود ندارد.

قیمت ورق استیل چگونه تعیین می‌شود؟

ورق استیل هم اکنون در داخل کشور تولید نمی‌شود و صنایع مختلف مجبور هستند که ورق استیل مورد نیاز خود را از انواع وارداتی آن انتخاب کنند. ورق‌های استیل موجود در بازار از کشورهایی چون تایوان، فرانسه، آبمان، ژاپن، اکراین و چین وارد کشور می‌شود. بر همین اساس قیمت ورق استنلس استیل با توجه به قیمت ارز، کشور سازنده و نوع آن تعیین می‌شود. به عنوان مثال قیمت ورق استیل ضد زنگ با قیمت ورق استیل نسوز کاملا متفاوت است.

استعلام آنلاین قیمت ورق استیل چقدر مهم است؟

ورق استیل به دلیل وارداتی بودن و تغییرات روزانه قیمت ارز، با یک قیمت ثابت به فروش نمی‌رسد.  به همین دلیل و برای کاهش ضرر و زیان در هنگام خرید ورق استیل باید به صورت روزانه و در زمان خرید، قیمت روز این محصول را از فروشنده‌های اصلی آن استعلام گرفته و سپس اقدام به خرید کنید. برای استعلام آنلاین ورق استیل، می‌توانید از سایت آهن ملت کمک بگیرید. . برای استعلام آنلاین قیمت ورق استیل می بایست نوع آن را به طور دقیق تعیین کرده باشید تا اشتباهی در خرید و قیمت‌دهی محصول مورد نیاز شما پیش نیاید.

استعلام قیمت ورق استیل از سایت آهن ملت

سایت آهن ملت متعلق به شرکت توان کاوش شکیبا، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است. این شرکت هم اکنون خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق سایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com ارائه می‌دهد. اعلام قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی و خرید و فروش انواع آهن آلات از طریق این سایت و یا تماس با شماره تلفن 02167103 امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز